פריגו מול הרשויות באירלנד, סיבוב נוסף: קיבלה היתר לסקירה משפטית לבחינת שומת המס

פריגו קיבלה לאחרונה מכתב דרישה מהרשויות באירלנד לתשלום של כ-1.9 מיליארד דולר על פעילותה של חברת אלאן שנרכשה ב-2013 • באי.בי.אי "סבורים כי בשלב זה יש להניח תוחלת נזק של כ-35% בלבד מהיקף השומה", בסך כ-1.9 מיליארד דולר

מורי קסלר, מנכ"ל פריגו / צילום: רויטרס
מורי קסלר, מנכ"ל פריגו / צילום: רויטרס

חברת התרופות פריגו  ממשיכה להיאבק בשומת המס שקיבלה מהרשויות באירלנד. החברה דיווחה אתמול (ב') על קבלת היתר לסקירה משפטית לבחינת שומת המס. נזכיר כי פריגו הודיעה לפני כחודשיים על דרישה שקיבלה לשלם סכום של כ-1.9 מיליארד דולר על פעילותה של חברת אלאן, שנרכשה ב-2013. פריגו הודיעה אז כי היא מתנגדת באופן חריף לשומה ומאמינה שאין לה כל בסיס, ובסוף דצמבר הגישה ערר נגד השומה שהוצאה לה.

ביום שדיווחה לראשונה על השומה, מניית פריגו צנחה ב-29%, ומשווי החברה נמחקו 2.1 מיליארד דולר, סכום גבוה יותר מגובה השומה. מאז התאוששה המניה והחזירה לעצמה את רוב הירידה, והיא נסחרת כיום בשווי 6.6 מיליארד דולר בניו-יורק ובתל-אביב. פריגו עוסקת בעיקר בתחום התרופות הגנריות ללא מרשם במותג הפרטי, ופועלת גם בתחומים משיקים.

לדברי רוני גלמור, מנהלת מחקר אג"ח חו"ל בבית ההשקעות אי.בי.אי, "פריגו סבורה שעל בסיס ההיתר לסקירה משפטית שקיבלה, אין בסיס בתביעת המס, ובמידה שתאושר התביעה, החברה מעריכה כי תזכה באמצעות הערעור שהגישה על ההחלטה בדצמבר האחרון. ההערכות בעת פרסום ההודעה על התביעה בדצמבר היו שלפריגו צפוי מאבק משפטי ארוך של שנים על שומת המס החדשה, וסביר להניח שבסופו של דבר גם אם הערעור שלה לא יתקבל במלואו, הצדדים יגיעו לפשרה.

"בניגוד להערכות המוקדמות, אנו סבורים כי בשלב זה יש להניח תוחלת נזק של כ-35% בלבד מהיקף השומה, בהתחשב באי ודאות המשפטית סביב השומה והזמן שצפוי להמשך הדיונים", הוסיפה גלמור.