בית המשפט הציב לאלון מאסק דד-ליין טרם יואשים בביזוי הדין

רשות ניירות הערך האמריקאית ביקשה אתמול משופט להאשים את מאסק בביזיון בית המשפט • במרכז הפרשה: ציוץ של מאסק מ-19 בפברואר בנוגע לתחזיות הייצור של טסלה שפורסם ללא תיאום עם הרשות • כעת מאסק יהיה חייב להסביר את עצמו, שוב

אלון מאסק / צילום:ג'ו סקיפר, רויטרס
אלון מאסק / צילום:ג'ו סקיפר, רויטרס

אלון מאסט הציב דד-ליין למנכ"ל טסלה אלון מאסק שתקף היום את רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC), שיסביר את עצמו לפני שיואשם בביזוי בית המשפט. זאת, לאחר שמאסק תקף את הרשות לניירות ערך האמריקאית בטוויטר.

ה-SEC ביקשה אתמול מהשופט להאשים את מאסק בביזיון בית המשפט בטענה שהפר את פסק הדין שניתן בעניינו באוקטובר האחרון. "משהו מקולקל בפיקוח של SEC", צייץ מאסק בחשבון הטויטר שלו. 

ב-19 בפברואר צייץ מאסק - ציוץ שתוקן לאחר מכן - את התחזיות למספרי הייצור של טסלה. מאסק כתב שטסלה תייצר כ-500 אלף כלי רכב השנה, אך כארבע שעות לאחר מכן תיקן את הציוץ וכתב ש"התכוון לומר" שהייצור השנתי המשוער של החברה בסוף 2019 עומד על סביב 500 אלף כלי רכב - או קצב ייצור של 10,000 מכוניות בשבוע. יום לאחר מכן התפטר היועץ המשפטי של טסלה דיין בוטווינקאס, והוחלף על-ידי ג'ונתן צ'אנג.

"מאסק לא חיפש או קיבל אישור מראש לפני פרסום הציוץ, שלא היה מדויק והופץ ליותר מ-24 מיליון אנשים", טענו נציגי SEC בבית המשפט. מאסק, בתגובה, אמר כי "ה-SEC שכחה לקרוא את תמליל הרווחים של טסלה, שמציין בבירור 350 אלף ל-500 אלף. כמה מביך...".

פעולת האכיפה של ה-SEC היא עוד צעד בסאגה שהחלה בתחילת אוגוסט, כשמאסק הודיע דרך טוויטר כי יש לו מספיק מימון כדי לרכוש את מניות טסלה מהבורסה ולהפוך אותה לפרטית. לטענת ה-SEC, על-ידי הציוץ, מאסק פרסם הודעה "שגויה ומטעה", ולא הודיע באופן ראוי לרגולטורים על אירוע מהותי בחברה. לאחר הסתבכותו הזו, מאסק הגיע להסכם עם ה-SEC לפיו הוא נשאר בהנהגת החברה, אך ויתר על תואר היו"ר וקיבל קנס של 20 מיליון דולר. כחלק מההסדר, מאסק היה גם אמור לקבל אישור מראש עבור ציוצים עתידיים. הטענה של SEC היא שאין שום ראיה שמאסק ביקש או קיבל אישור מראש על הציוץ המדובר, וחלפו יומיים עד שטסלה ענתה על שאלות ה-SEC לגבי הציוצים של מאסק.