מי כבר באמת הספיק לחבור למפלגות הערביות לגוש חוסם?

בליכוד טוענים כבר כמה ימים כי גנץ עומד לחבור לטיבי, ואילו בטוויטר חיים לוינסון נזכר מי באמת כבר הספיק לחבור לגוש חוסם יחד עם המפלגות הערביות

כבר כמה ימים שראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת הליכוד וכל מי שמעורב בקמפיין שלהם לבחירות הקרובות מפיצים שמועות על חבירת בני גנץ, יאיר לפיד ורשימת כחול לבן למפלגות הערביות למה שמכונה "גוש חוסם", זאת על מנת למנוע מנתניהו להקים ממשלה גם אם הליכוד יזכה ברוב הקולות. מדובר בפוסטי פייסבוק, כתבות באתר ערוץ 20 וציוצים בטוויטר מחברי הליכוד הבכירים, בהם ראש הממשלה. בפוסט לפני יומיים (ב') בעמוד הליכוד בפייסבוק פשוט העלו צילום מסך ישירות מאתר ערוץ 20 בו מצוטטת ח"כ תמר זנדברג כאומרת שתמליץ על גנץ להרכבת הממשלה, זאת ברמיזה כי גם מרצ וגם רשימת כחול לבן יחברו למפלגות הערביות.

אלא שבזמן שברחבי הימין האינטרנטי מתעקשים שגנץ ומפלגות השמאל יחברו לטיבי ושאר הרשימות הערביות, עיתונאי הארץ חיים לוינסון נזכר בפרט היסטורי חשוב מאוד מהכנסת ה-18 בשנת 2008. בזמן שציפי לבני ניסתה להקים ממשלה במקומו של רה"מ המתפטר אהוד אולמרט, היו לה בסך הכל 53 מנדטים. הסיעות הערביות היו מוסיפות לה עוד 10 מנדטים נחוצים להקמת קואליציה, אך מפלגתו של רה"מ נתניהו חברה דאז לערבים להקמת גוש חוסם. לוינסון גם צייץ תמונה של נתניהו בלשכתו עם חברי הרשימה המשותפת משנת 2015 עם הכיתוב הסאטירי "ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב ומצחקק עם חברי הכנסת הערבים תומכי חמאס וחיזבאללה".

בפייסבוק, איפה שבדיקת עובדות היא זניחה עד לא קיימת, המשתמש ירון סלע החל להפיץ את סיפורו של לוינסון אך עם התמונה הלא מתאימה משנת 2015 מלווה בכיתוב "בתמונה, נתניהו וחברים". הנסיון להשתמש בתכסיסי הקמפיין של הליכוד בצד השמאלי של המתרס לא בדיוק התקבלו בצהלות, רבים התבטאו באופן ציבורי נגד הפצת התמונה ושימוש באזרחים הערבים על מנת להכפיש את ראש הממשלה כיוון שלטענתם השמאל אמור לספק לגיטימציה למפלגות הערביות ולא לבטלן.

בתגובה לציוצים של לוינסון, הצייצן גלעד לוי-קופלמן נזכר בפרשייה ותיקה יותר, משנת 1995, של חבירת נתניהו למפלגות הערביות למטרה שלפי לוי-קופלמן "אין לתאר אותה אחרת מאשר שמאלנית רדיקלית אנטי ציונית". נתניהו, יו"ר האופוזיציה בזמנו, רצה להצביע יחד עם המפלגות הערביות נגד החלטת רבין על הפקעת אדמות במזרח ירושלים.