אקירוב מארח על הגג: מי הזמין את בעל השליטה באלרוב לקזחסטן?

וגם: האם הרובוט הישראלי יתרום ליחסים הבינאישיים?

קואנישב, אקירוב, טליאוברדי, לוקסמבורג / צילום: באדיבות קונסול הכבוד של קזחסטן בישראל
קואנישב, אקירוב, טליאוברדי, לוקסמבורג / צילום: באדיבות קונסול הכבוד של קזחסטן בישראל

סגן שר החוץ של קזחסטן, מוחטער טליאוברדי, הגיע השבוע לביקור בישראל במטרה למשוך משקיעים למדינה בעיקר מתחום החקלאות והפארמה. את טליאוברדי ליווה דוד לוקסמבורג, קונסול הכבוד של קזחסטן בישראל.

במסגרת סיוריו, נפגש טליאוברדי עם אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב , לארוחת ערב על גג מלון ממילא בירושלים, שבבעלות אקירוב. בארוחה נכח גם שגריר קזחסטן בישראל, דולאט קואנישב, שהזמין את אקירוב לביקור רשמי במדינה.

עוד במסגרת הביקור, נפגש סגן השר עם אלכס בן צבי, סגן מנכ"ל משרד החוץ ועם אלון אושפיז ראש המערך המדיני במשרד. בהמשך הוא ייפגש עם ישראל כ"ץ, מ"מ שר החוץ ושר התחבורה והמודיעין.

טליאוברדי ציין כי קזחסטן מתעניינת בעיקר בידע הישראלי על אנרגיה ירוקה, ושתשמח לשיתופי פעולה בתחום.  

יון רוזנברג פבריס גופין וטומי דבליק / צילום: באדיבות רובוטמי
 יון רוזנברג פבריס גופין וטומי דבליק / צילום: באדיבות רובוטמי

האם הרובוט הישראלי יתרום ליחסים הבינאישיים?

בתערוכת המובייל MWC הנערכת בימים אלה בברצלונה, משתתפים גם נציגי חברת Robotemi הישראלית, מפתחת הרובוט האישי טימי (temi) המבוסס על בינה מלאכותית, ואמור לתרום, כך על-פי מפתחיו, לתקשורת פנים אל פנים. 

במסגרת המפגשים הכריזו נציגי החברה, יחד עם נציגי חברת Zorabots, על חתימת הסכם הפצה בלעדי ל-10,000 רובוטים בכמה ממדינות אירופה. על הפעילות הכריזו יחדיו יון רוזנברג, סמנכ"ל הפיתוח עסקי של הרובוט temi; טומי דבליק ופבריס גופין, מייסדים ומנכ"לים משותפים בחברת Zorabots, המפתחת ומעצבת פלטפורמות רובוטיות. 

רוזנברג מיהר והצהיר במקום כי "החל מהחודש הבא, ניתן יהיה להיכנס לסלפרידג'ס בלונדון, דה ביינקורף באמסטרדם, פרינטמפס בפריז וקה. דה. ווה בברלין ולחזות בטימי, שיוצע במחיר של 1,999 יורו, וישלח עד לבית הלקוח בחודש יוני של השנה".

הרובוט, שגובהו כמטר ומשקלו 12 ק"ג, מכיל 16 סנסורים הכוללים חיישן לייזר ומספר מצלמות עומק. במקור, תוכנן הרובוטו לסייע לקשישים, כך על-פי רעיון של יוסי וולף, מנכ"ל ומייסד החברה. היום, מוסרים מהחברה, כי בכוחו של הרובוט "לבנות או לשפר את היחסים עם בני משפחה, חברים, עובדים ועוד".