המו"מ לרכישת קליקסופטוור על ידי סיילספורס הופסק

פרנסיסקו פרטנרס, הבעלים של חברת קליקסופטוור, וסיילספורס לא הסכימו על השווי • לפי הערכות, המשא ומתן נסוב סביב 1-1.5 מיליארד דולר

מארק בניוף \ צילום: רויטרס
מארק בניוף \ צילום: רויטרס

המגעים לרכישת חברת קליקסופטוור על ידי חברת סיילספורס.קום  הופסקו לאחר ששני הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי שווי העסקה, כך נודע ל"גלובס". ידיעות על העסקה פורסמו לפני כחודש וחצי, ולפי הערכות הן התנהלו על פי שווי של 1-1.5 מיליארד דולר.

קליקסופטוור נמצאת בבעלות מלאה של קרן ההשקעות פרנסיסקו פרנטרס, שרכשה אותה בשנת 2015 תמורת 438 מיליון דולר, תוך מחיקת החברה מהמסחר בוול סטריט. פרנסיסקו פרטנס נוהגת לרכוש חברות, להשביח אותן ולממש את האחזקות בהן לאחר מספר שנים. הפסקת המשא ומתן עשויה להוביל את הקרן להנפיק את החברה בבורסה.

קליקסופטוור הוקמה ב-1996 על ידי פרופ' משה בן בסט. החברה מפתחת מערכת לניהול מערך שירות תיקונים של חברות גדולות: כל תהליך קבלת הפניות, שיגור מאות טכנאים, מעקב אחר תוצאות הביקורים. המערכת מכילה הרבה מתמטיקה ואלגוריתמיקה מתקדמת, שמטרתה לייעל את הפעילות ולחסוך בזמן, משאבים וכסף בלי לפגוע בשביעות הרצון של הלקוחות.

פרסיסקו פרטנרס הובילה את קליקסופטוור לעבור למתן שירות בענן. במעבר הזה סיילספורס היא שותפה מרכזית, ולמעשה השירותים של קליקסופטוור משתלבים היטב בשירותים של סיילספורס כבר היום, והסינרגיה בין החברות ברורה. לכן עסקה בין שני הצדדים הייתה הגיונית. הפסקת המשא ומתן לא משפיעה על השותפות העסקית בין שתי החברות. סיילספורס, חברה ציבורית שנסחרת לפי שווי של 124 מיליארד דולר, ידועה באסטרטגיית הצמיחה שלה באמצעות רכישות, ובשנה שעברה רכשה את חברת דאטורמה הישראלית תמורת מעל 800 מיליון דולר - הרכישה הרביעית שלה בחברה.

כיום מנוהלת קליקסופטוור על ידי מארק קטיני, לשעבר מנכ"ל Autotask האמריקאית. לאחר כניסת פרנסיסקו פרטנרס עברה הנהלת החברה לברלינגטון, מסצ'וסטס, כשמרכז הפיתוח של החברה עם כ-200 עובדים נשאר בקריית אריה, פתח תקווה. בסך הכל מעסיקה החברה כ-700 עובדים. בין הלקוחות הגדולים של החברה: דויטשה טלקום, חברת התקשורת טלסטרה וחברות גז ואנרגיה גדולות. ההכנסות המדווחות האחרונות שלה היו 126 מיליון דולר ב-2014 לפי נתוני IVC, הכנסותיה ב-2017 מוערכות בכ-200 מיליון דולר.

הנציג של פרנסיסקו פרטנרס בישראל הוא ערן גורב, לשעבר מנכ"ל אלווריון. לפני מספר חודשים אמר גורב בראיון ל"גלובס": "אנחנו מרוצים מאוד מההשקעה. אחרי הרבה שיחות עם עובדים והמנהלים בחברה זיהינו בצורה מובהקת שהטכנולוגיה של קליק היא ייחודית. ראינו הזדמנות להזריק את ה-DNA של הענן, המודרני, לחברה".

לפני כחודש הודיעה הקרן על מכירת השליטה בחברת NSO לפי שווי פעילות (מזומן פלוס חוב) שמתקרב לפי הערכות למיליארד דולר. את הרכישה הובילו מייסדי NSO שלו חוליו ועמרי לביא, בשיתוף עם קרן נובלפינה, קרן השקעות פרטיות אירופית. חוליו ולביא, שלפי דיווחים מחזיקים כיום בכ-10% מהחברה כל אחד, צפויים להשקיע בעסקה 100 מיליון דולר, ואיתם ישקיעו גם חברי הנהלה ועובדי החברה. בעבור פרנסיסקו פרטנרס מדובר בעסקה די מוצלחת, שכן רכשה את השליטה בחברה ב-2014 תמורת 130 מיליון דולר.

בעבר מימשה הקרן ברווח משמעותי גם בחברת אקס ליבריס. השקעות נוספות של הקרן בישראל כוללות את החברות סינטק מדיה ואתר התכשיטים R2NET. כמו כן, החודש הובילה הקרן גיוס של כ-60 מיליון דולר בחברת ראדיס לאבס הישראלית, המפתחת בסיסי נתונים לאפליקציות מתקדמות.

משתי החברות לא נמסרה תגובה.