נתניהו תוקף את שי ניצן וליאת בן-ארי: "דחפו להאשים אותי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה מבית ראש הממשלה בבלפור לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט להגיש שלושה כתבי אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע • "השמאל לחץ על היועמ"ש והלחץ הצליח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ה') הצהרה מבית ראש הממשלה בבלפור, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להגיש נגדו שלושה כתבי אישום בכפוף לשימוע.

בפתח הצהרתו, דיבר נתניהו על הפגישה בינו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והודה לו. "כאשר שבתי לישראל שמעתי את דברי התמיכה שטראמפ אמר על מנהיגותי החכמה והחזקה בה אני מוביל את ישראל. אני מודה לידידי טראמפ על תמיכתו בי ובישראל. הקשר הייחודי הזה עם מנהיגים של מעצמות העולם, אינו דבר של מה בכך. אני בונה זאת במשך שנים ארוכות. הקשר עם מנהיגי האומות מסייע לי לשמור על המדינה שלנו. הוא מסייע לי לשמור על המדינה שלנו. המדיניות שאני מוביל יחד עם חברי המנוסים בליכוד, הביא את המדינה לעשור הטוב ביותר בתולדותיה. הביטחון, מדיניות חוץ כלכלכה כל תחום. הפכנו את המדינה לכוח עולה, אך עשינו זאת תוך טיפוח עוצמתנו הצבאית ותוך הרמת ראש". 

"השמאל יודע שעם הישגים כאלה, הם לא יכולים לנצח אותנו בקלפי ולכן במשך שלוש שנים ההם מבצעים נגדנו רדיפה פוליטית ומסע ציד שיטרתו היא להפיל את ממשלת הימין ולהעלות לשלטון את ממשלתו השמאל של לפיד וגנץ. הם הפעילו מכבש בלתי אנושי על היועץ המשפטי כדי שהוא יגיד שהוא שוקל כתב אישום בכפוף לשימוע, גם כשאין כלום. העיקר זה להשפיע על הבחירות. הם יודעים שמגדל הקלפים יקרוס.

היועץ המשפטי הוא בשר ודם והלחץ הצליח. קרה היום דבר חמור ביותר שפוגע בדמוקרטיה הישראלית. בפעם הראשונה בתולדות המדינה פותחים בשימוע כמה ימים לפני הבחירות. כל אזרח מבין שזה עיתוי שערורייתי ושנועד להפיל את הימין ולהעלות את השמאל. אין הסבר אחר להתעקשות לזמן הזה, צמוד לבחירות. וזו המטרה להציף את הציבור בעלילות מרושעות כלפי בלי שתהיה לי ההזדמנות להפריך את זה, אלא רק אחרי הבחירות. שלא יהיה ספק אני אפריך את הכול. הרוב המוחלט של מצביעי הליכוד, שהתקשורת מזלזלת בחוכמתם, זה לא ישפיע עליהם בכלל. אבל מספיק שזה ישפיע על מעטים כדי שהשמאל יעלה לשלטון". 

"אתם שומעים את החגיגות באולפנים ואת השידורים החיים. לא זוכר מתי השמאל היה כל כך מאושר. תופרים תיקים ותופרים חליפות. מה אתם חושבים שלא היו חגיגות כאלה כאשר תפרו תיק ליעקב נאמן או כשתפרו תיק לרטמכ"ל לשעבר מיכאל איתן או לקהלני גיבור ישראל. חגגו אז באולפנים. גם נגדם היו כביכול עדים והוכחות. זה לא אומר שום דבר. זה נגמר במקרים שלהם בכלום. למה זה נגמר בכלום? כי לא היה כלום. כפי שאצלי אין כלום". 

"במסע הציד הזה שופכים את דמה של רעייתי", המשיך נתניהו בקול רועד. "רודפים את בני. העבירו את המשפחה שלי שלוש שנים של שבעה מדורי גיהנום. מסע הציד הזה התחיל עם ניסיון להדביק לנו 6 תיקי שוחד. המגדל הזה קורס לפני השימוע עוד לפני שהצגתי את כל הממסכים. התיקים יקרסו כאשר אני אתעמת עם עדי המדינה. כל הפעולות שלי נעשו כדין ללא רבב. לא יישאר זכר לכל הטענות האלה. כל התיקים הללו שקריים. הכול עלילת דם אחת גדולה. לוקחים את עבודת הדוברות של כל דובר ושל כל פוליטיקאי ורק במקרה שלי הופכים את זה לפלילי". 

"לוקחים איזה שיחה שלי להגן על הבן שלי והופכים את זה לפלילי. איזה אבא לא ינסה להגן על הבן שלו? אגב, אני דיברתי עם עוד מו"לים והורידו ידיעות על הבן שלי". 

נתניהו המשיך וציטט את עורך הדין האמריקאי אלן דרשוביץ, אשר בימים האחרונים פרסם חוות-דעת בה הסביר שאין תקדים לכך שסיקור חיובי יחשב כשוחד ושמערכות יחסים בין פוליטיקאים לתקשורת יכולים לשמש בסיס לכתב אישום. "אני מזמין את אזרחי ישראל לעשות גוגל ולבדוק לבד עד כמה וואלה הוא אתר שמאל קיצוני שעוין אותי", אמר נתניהו. "מי האדם הראשון בהיסטוריה שמאשימים אותו על שוחד? אני, האדם הכי מושמץ בהיסטוריה. אני מציע ל כם תרגיל מחשבתי, אינטלקטואלי, מישהו יכול להסביר לי אם סיקור אוהד זה שוחד, איך אפילו לא חקרו את לפיד שנפגש עשרות פעמים עם נוני מוזס, שסיעתו קידמה את החוק נגד ישראל היום ובתמורה קיבל מבול של כתבות שער מחמיאות. אני זה שבלמתי את החוק הזה, אותי שוקלים להעמיד לדין ואותם לא? כי סיקור חיובי זה שוחד, רק אם קוראים לך נתניהו".

בקשר לתיק 1000, נתניהו אמר: "מה מצאו שם? קשקוש, מנפחים את הסכומים. מעמיסים את כל מה שמילצ'ן קנה לחברים שלו, עלי". נתניהו חזר לכך שאולמרט קיבל עטים בשווי של מעל למיליון שקל: "שם לא חקרו. כי זה לא ביבי, לא חוקרים".

"אלה הן האשמות שווא נגדי שמביאים אותן דווקא נגדי ודווקא לפני הבחירות". נתניהו מאשים את פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן-ארי. "אלה הם שני פרקליטים שדחפו במיוחד להאשים אותי. איך אפשר שליאת בן-ארי, שדחפה לפרסם דווקא עכשיו - היא זו שעצרה את החקירות נגד ציפי לבני בטענה אז שזו התערבות בבחירות". האם זה רק מקרה שבית משפט קבע שניצן "הפלה אנשי ימין ועסק באכיפה בררנית נגדם".

נתניהו סיים בכך שהוא מתכוון להמשיך לשרת כראש ממשלה עוד שנים רבות. בסוף הדברים נתניהו התייחס למשפחתו, אשר ממנה הוא שואב כוח. "אני שואב כוח גם מכם אזרחי ישראל היקרים, שממשיכים לתמוך בי כדי שאמשיך להנהיג את המדינה שלנו".

בתגובה לדברים שציטט ראש הממשלה הערב מפסק דין שקבע כי פרקליט המדינה נהג באכיפה בררנית נבקש להבהיר כדלקמן: "ראש הממשלה ציטט מפסק דין שנתנה השופטת נאוה בכור מבית משפט השלום בכפר סבא בשנת 2015. בתיק זה הועמד אדם לדין בגין איום ברצח על פרקליט המדינה. הנאשם הורשע, ודינו נגזר. בפסק הדין נכללה אכן קביעה כאמור. אלא שהמדינה הגישה ערעור על קביעה זו ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור בעניין זה וביטל את הקביעה הזו. ראש הממשלה ציטט אפוא קביעה מפסק דין שגוי של בית משפט שלום שבוטלה במחוזי".

משרד המשפטים בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה הערב בנוגע לעו"ד ליאת בן-ארי שוויקי, פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, שהמליצה לשקול הגשת כתבי אישום נגדו בעבירות שוחד, לפיהם היא החליטה כביכול בשנת 2012 להקפיא חקירה נגד ח"כ ציפי לבני בגלל הקדמת הבחירות, נבקש להבהיר כדלקמן: "ח"כ ציפי לבני כלל לא הייתה חשודה בתיק בו נחקרו החשדות בעניין מפלגת קדימה. החקירה בתיק זה הייתה בנוגע לגזבר המפלגה, רואה החשבון יצחק חדד, בכל הקשור לניהול ענייניה הכספיים של הסיעה. בהמשך אף הוגש נגדו כתב אישום והתיק מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בימים אלה. במהלך שנת 2011 החלה חקירה סמויה בתיק זה. במהלך חודש אוקטובר 2012, וכאשר החקירה עדיין הייתה סמויה, הוחלט על הקדמת הבחירות לכנסת. בסמוך למועד זה, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל דאז, קיבל החלטה לא לבצע פעולות חקירה בתיק עד לסיום הבחירות הכלליות לכנסת. עו"ד בן-ארי-שוויקי כלל לא הייתה מעורבת בקבלת החלטה זו. אין שום דמיון בין תיק זה לתיקים בעניינו של ראש הממשלה שבהם כל החקירות הסתיימו לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות. צר לנו על המתקפות האישיות חסרות היסוד שכוונו הערב נגד עובדי ציבור העושים מלאכתם נאמנה".

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנשי העסקים ארנון (נוני) מוזס, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ויתר החשודים מצויים בשלבים מקדמיים. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, הם עומדים בפני הליכי שימוע שלפני הגשת כתב אישום, ועומדת לזכותם חזקת החפות.