תחילתה של ידידות מופלאה: שני בניינים ברחובות התאחדו לפרויקט תמ"א 38

היזם יקבל 17 דירות ויבנה מתקן חניה אוטומטי לדיירים החדשים בלבד

בתיה מקוב 27־29, רחובות /  הדמיה: סטודיו אקסאטרה
בתיה מקוב 27־29, רחובות / הדמיה: סטודיו אקסאטרה

סיפור בעלי הדירות:

חזי חבה, דייר באחד הבניינים שיזם את הפרויקט, מספר: "יש לי שלושה ילדים. אני גר בקומה שלישית בלי מעלית, והחלטתי שאני מוכר או שעושים תמ"א. התהליך החל לפני שלוש שנים, הגעתי בהתחלה לקבלן שניסה לעשות עלינו סיבוב, הוצאנו אותו משפטית (עד היום לא החזיר לנו הוצאות משפט) ואז הכרתי יזם טוב בתל אביב שעובד ממש יפה ומסודר. העירייה מתפקדת יפה מאוד, ואני מעריך שאחרי שקיבלנו אישור על החניה ואישור חברת חשמל, נקבל בחצי שנה הקרובה היתר.

"אחרי שנפגשתי עם היזם, עשינו אסיפת דיירים של שני הבניינים. 80% חתמו כבר באותה ישיבה והיתר לקחו כמה ימים כדי לחשוב. היזם הלך לקראתנו - מעבר לארבע דירות שהוא ישלם על הפינוי שלהם בתקופת יציקת הגג - שכירות והוצאות העברה לכיוון אחד - דיירת נוספת שעובדת מהבית גם תקבל דמי שכירות. אנחנו מרוצים ומקווים שהכול ימשיך לרוץ".

בתיה מקוב 27־29, רחובות / צילום: איל יצהר
 בתיה מקוב 27־29, רחובות / צילום: איל יצהר

התמורה ליזם:

תוספת של 17 דירות ב-3.7 קומות. 12 דירות רגילות, שלושה פנטהאוזים ושתי דירות גן.

התמורה לבעלי הדירות:

ממ"ד בשטח 13 מ"ר ומרפסת 12 מ"ר. מעלית גדולה בחדר המדרגות.

חניה:

מתקן חניה אוטומטי עם 18 מקומות חניה לדירות החדשות בלבד (ואחת ספייר). החניה תהיה בשלוש קומות.

לו"ז:

היתר בנייה צפויה להתקבל תוך 3-6 חודשים, והבנייה צפויה להימשך עד 1.8 שנה, "התחייבתי לשנתיים", אומר היזם.

אתגרים מיוחדים:

"האתגר הקשה יותר היה הפרשי הגבהים בין הבניינים. אני הופך את שניהם לבניין אחד באמצעות הממ"דים שיחברו ביניהם ועשיתי שינוי בכניסות - לכל בניין נכנסים מכיוון אחר. אתגר נוסף היה הוספת מעלית בתוך חדר מדרגות קיים, שאני למעשה הורס אותו מלמעלה למטה בהדרגה תוך כדי תקופת הבנייה. יש גג רעפים בבניין וצריך ליצוק גג בטון. הדיירים בקומות העליונות יתפנו למשך חודש של תקופת היציקה, שבה צריכים להציב רגליים בתוך הדירות".

דפנה ברמלי-גולן

המצב הקיים: שני בניינים שנבנו באמצע שנות ה-60, באחד 8 דירות ובאחר 7 דירות. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ-90 מ"ר. בבניינים אין מעליות ואין חניה מוסדרת. 

יזם: אימפרזה

אדריכל: יעקב חימוביץ' (שהוא גם הבעלים של אימפרזה)

טרם נבחר קבלן מבצע.