חשש לאי-סדרים: תאגיד השידור הקפיא את מכירת הכרטיסים לאירוויזיון

הסיבה: מערכות הפיקוח של התאגיד זיהו ניסיון התערבות במכירה והעלו חשש כי מאות כרטיסים, בשווי מאות אלפי שקלים ובמקומות הטובים ביותר, נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט במקום לציבור הרחב • במשרד הכרטיסים "לאן" מאשימים את התאגיד • ובינתיים הספסרות חוגגת: היכן תוכלו למצוא כרטיס ב-22,500 שקל?

תאגיד השידור "כאן" הודיעו היום (א') למשרד הכרטיסים "לאן", שנבחר במכרז למכירת הכרטיסים לאירוויזיון, כי עליו לעצור את המכירה, לאחר שמערכות הפיקוח והבקרה מטעם הנהלת התאגיד העלו חשש לאי-סדרים ופגמים בהליך המכירה שבוצע מטעם "לאן".

מערכות הפיקוח של התאגיד זיהו ניסיון של גורמים שונים להתערב בהליך המכירה והעלו ממצא לפיו יש חשש כי מאות כרטיסים, בשווי של מאות אלפי שקלים ובמקומות הטובים ביותר באולם, נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט במקום לציבור הרחב, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות מועצת התאגיד. 

כפי שכבר פורסם, הכרטיסים לגמר האירוויזיון, שנמכרו בסבב המכירה הראשון, אזלו תוך דקות.

התאגיד הודיע כי מכירת הכרטיסים מוקפאת עד לבדיקת הנושא, וכי אם יימצא כי כרטיסים נמכרו שלא כדין, התאגיד יפעל להשבתם למכירה ליעדם המקורי - הציבור הרחב. 

ממשרד הכרטיסים "לאן" נמסר בתגובה: "לבקשת התאגיד נשמרו עבור אורחים שלהם מספר כרטיסים. מכירת הכרטיסים התבצעה בדיוק לפי הנחיות התאגיד ובנוכחות נציגי התאגיד. 'לאן' לא ביצעו שום דבר על דעת עצמם, אלא רק סיפקו שירותים טכניים למכירת כרטיסים".

מתאגיד השידור נמסר: "בתגובה לפרסומים שונים בנושא מכירת הכרטיסים לאירוויזיון - הנהלת 'כאן' היא שזיהתה והתריעה בפני 'לאן' כי מצאה חשש לאי-סדרים ולפגמים בהליך המכירה שבוצע מטעם ועל-ידי 'לאן'. העניין בבדיקה, ואנו מציעים להמתין לתוצאותיה ולאמת שתיחשף ותצא לאור בקרוב".

כרטיסים לאירוויזון ב-22.500 שקל. רק היום. / צילום מסך
 כרטיסים לאירוויזון ב-22.500 שקל. רק היום. / צילום מסך

כרטיס ב-22,500 שקל

בתוך כך, אחרי ההתנפלות על הכרטיסים לאירוויזיון ביום חמישי האחרון (למרות ועל אף המחירים היקרים השנה), שאזלו בתוך שעה, מגיע שלב הספסרות: מבין האלפים שכן הצליחו לרכוש, יש לא מעט שמבקשים לגזור קופון שבינו ובין מידתיות או הוגנות אין שום קשר.

באתר Viagogo - שזכה למוניטין מפוקפק לאור מחירים יקרים, עמלות מופרזות ואי-אספקת הכרטיסים לקונים ששילמו - מוצעים כרטיסים לאירוויזיון במחירים שערורייתיים שמגיעים ל-22,500 שקל או ל-18 אלף שקל, אבל יש כרטיסים גם ב-3,000 שקל - מחיר שיקר בעשרות אחוזים מהמחיר הנקוב. באתר גם מופיע פירוט של כרטיסים שנמכרו לגולדן רינג בגמר ב-3,000 שקל. כרטיסי עמידה אפשר למצוא ב-2,300 שקל - רק פי 2 מהמחיר הנקוב.

המחירים הרשמיים של הכרטיסים לגמר נעים בין 1,150 שקל לכרטיסים באולם, עבור בכרטיס עמידה בגולדן רינג ב-1,500 שקל ועד כרטיס VIP ב-2,000 שקל. הכרטיסים ב-Viagogo יקרים פי 11 מהמחיר הרשמי היקר ביותר.

לא רק Viagogo מנסה לחגוג על האוהדים המתוסכלים שנותרו ללא כרטיסים: גם באתרים ישראלים מוצעים כרטיסים במחירים מופקעים הגבוהים בעשרות אחוזים מהמחיר המקורי.

לא הצלחתם לרכוש כרטיסים לאירוויזיון? לא נורא. אולי תסתפקו בחולצת טי (27-30 אירו) , קפוצ'ון (60 אירו), מחברת ממותגת (24.5 אירו) או צמידים/סט בלונים (ב-5 אירו). המוצרים הללו מוצעים למכירה בעמוד הפייסבוק הרשמי של אירוויזיון 2019, והם זוכים לביקורות על המחירים היקרים. "הכול כל-כך יקר השנה", מלין אחד המגיבים. "במחיר של קפוצ'ון אני קונה כרטיסים להופעה של לנה דל ריי".

לצד התגובות על המחירים, יש שלל תגובות קשות נגד ישראל, כולל קריאות להחרים את האירוויזיון השנה, לרבות הדגל הישראלי המוטבע על המוצרים הממותגים.ֿ 

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הנחה אתמול את משטרת ישראל לפעול באופן מיידי נגד תופעת הספסרות בכרטיסים לאירוויזיון. השר הורה לנקוט את כל האמצעים הנדרשים על-מנת למנוע ספסרות בכרטיסי האריווזיון. ספספרות אסורה לפי סעיף 194 א' של חוק העונשין.

השר ארדן מסר: "עושק הציבור וניצולו באמצעות הספסרות בכרטיסים היא תופעה מכוערת ולא חוקית. לא ניתן שאירוע היסטורי ומשמח, שצפויים לקחת בו חלק חוגגים מכל העולם, יהיה כלי בידי עבריינים המכערים את פניה של מדינת ישראל. הנחיתי את המשטרה לפעול נגד הספסרות בכל האמצעים העומדים לרשותם".