סטארט-אפ | פודקאסט

היזם שמכר ב-100 מיליון ד' לדרופבוקס: "יש כאן משימה ציונית"

מאיר מורגנשטרן היה שותף-מייסד הסטארט-אפ CloudOn, שנמכר ב-100 מיליון דולר לדרופבוקס • כיום הוא מנהל הסניף הישראלי שהקימה החברה בישראל • בפרק חדש של "עוד פודקאסט לסטארטאפים" הוא מספר איך הצליח לשכנע את הענקית האמריקנית לרכוש את החברה, ועל האתגרים בניהול סניף של חברה אמריקאית בארץ • האזינו

"להימכר לדרופבוקס? זה תהליך, זה לא משהו שקורה ביום אחד. אני מניח שחלק מהעובדה שגייסנו כסף מקרנות מסיליקון ואלי, שיש להן גישה לחברות ענק שכאלו, עזרה. וגם העובדה שהפיתרון שלנו הגביר מאד את השימוש של חברות בפיתרון של חברות אחסון כמו דרופבוקס".

מאיר מורגנשטרן היה שותף-מייסד הסטארט-אפ הישראלי CloudOn, שנמכר ב -100 מיליון דולר לערך לענקית האמריקאית, דרופבוקס (לפי פרסומים בתקשורת, הסכום מעולם לא אושר באופן פורמלי - ע.פ.). כיום, הוא מנהל הסניף הישראלי שהקימה דרופבוקס בישראל.

בריאיון לפרק ה-2 של של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 6), שוחחנו עם מורגנשטרן על הדרך שבה הקים ומכר סטארט-אפ לענקית אמריקנית. הוא הסביר מהם האתגרים במעבר לניהול סניף ישראלי של חברה אמריקנית צומחת. "זה תהליך", מסכם מורגנשטרן, "אבל היה לנו ברור שיהיה לנו טוב עם דרופבוקס, ונוכל להגדיל את כמות המשתמשים שלנו באמצעותם".

עד המכירה, הסטארט-אפ CloudOn התמחה בפיתוח כלים לעריכה וליצירת מסמכים בענן. לדברי מורגנשטרן, "המערכת שלנו איפשרה למעשה להריץ אפליקציות כבדות מאד על מחשב. בפועל, האפליקציות רצו בענן ואנו השתמשו בטכנולוגיית סטרימינג שפיתחנו בעצמנו, כדי לאפשר למשתמשים להריץ את האפליקציה על המחשב המקומי".

מאז שהוקמה ב-2012, הספיקה CloudOn לגייס כ-26 מיליון דולר במספר סבבים, כשבין המשקיעים ניתן למנות את קרנות Rembrandt , Translink, Foundation, The Social+Capital Partnership ומשקיעים פרטיים.

■■

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).