רחמני לאיילון: דרשתם שכר דירה לאחר שכבר הודעתי שלא אבקש שירותים ללא תשלום

(עדכון) לפני ימים אחדים פרסמה קבוצת איילון דיווח, שלפיו דרשה 200 אלף שקל מבעל השליטה והמייסד, לוי רחמני, עבור משרדו בבניין החברה ושירותים נוספים • איילון: "רחמני מעולם, טרם שליחת המכתב אליו, לא הציע או אף רמז בכל דרך על כוונתו לשלם את הוצאותיו"

לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר

לאחר שנדרש לשלם מאות אלפי שקלים עבור שירותי הלשכה שהוא מקבל מהחברה שייסד ושהוא שולט בה, מאחר ושאינו מחזיק בתפקיד אקזקוטיבי בה - לוי רחמני, בעל השליטה בקבוצת איילון , מודיע כי עוד בטרם נשלח מכתב מהחברה בדבר דרישת תשלום עבור שירותים שקיבל מהקבוצה, הוא "לא ביקש ולא יבקש לקבל מהחברה שירותים ללא תשלום תמורה מצדו". בכך טוען רחמני כי החברה הוציאה דרישה פומבית לתשלום ממייסדה לאחר שכבר ידעה כי בכוונתו לשלם עבור השירותים הללו.

במכתב שנשלח היום (ד') על-ידי בא-כוחו, עו"ד אפי אברמזון, ושהגיע לידי "גלובס", נכתב עוד כי רחמני "יסדיר את התשלום המבוקש ואת החשבונות שיוצגו לו", כשהוא מציין כי השיב לחברה זה מכבר את הרכב שקיבל ממנה. רחמני דורש כי המענה שלו יפורסם גם הוא במאיה, בהתאם לכך שדרישת התשלום פורסמה בדיווחים לבורסה. לאחר שחשפנו את המכתב באתר "גלובס", דיווחה החברה על עיקרי המכתב. כמו כן, מחברת איילון אחזקות נמסר בתגובה לנאמר במכתב כי "החברה מברכת על הסכמתו שלרחמני לשלם את החוב ולהסדיר התשלום העתידי. דרישת התשלום מרחמני נעשתה על פי דרישת רשות שוק ההון. רחמני מעולם, טרם שליחת המכתב אליו, לא הציע או אף רמז בכל דרך על כוונתו לשלם את הוצאותיו".

את המכתב שלח רחמני למנכ"ל איילון החזקות, שרון רייך, שהליך הבחירה בו הוא ששבר את גב הגמל ויצר את הסכסוך העז בין רחמני לבין יו"ר איילון החזקות מטעמו, שלמה גרופמן. רחמני רצה שמשה בנבנישתי ייבחר למנכ"ל הקבוצה, ואילו הדירקטוריון בחר בתום הליך איתור ברייך. לטענת חברי הדירקטוריון רחמני הפעיל לחצים אסורים על-מנת להשפיע על ההליך ובטח שעל תוצאותיו, ולאחר מכן הודיע לגרופמן כי יפעל לאי-בחירתו מחדש לדירקטוריון החברה, דבר שיביא להדחתו בפועל. לאחר מכן הודיעו חברי הדירקטוריון כי יעמדו בשורה אחת עם היו"ר ולא ימשיכו לכהונות נוספות אם יעזוב את הדירקטוריון.

לפני ימים אחדים פרסמה איילון דיווח למשקיעים, שלפיו בסוף פברואר הוציא דירקטוריון החברה הודעה לרחמני בדבר "דרישת תשלום עבור שירותים שניתנו לו בגין התקופה שמיום 1.10.2018 עד 31.12.2018 עבור דמי שכירות בגין המשרד המשמש אותו, רכב המשמש אותו ושירותי מזכירות ונהג הניתנים לו, בסך כולל של כ-200 אלף שקל. (מסיבות טכניות, דרישת תשלום עבור שירותים בגין התקופה שמיום 1.1.2019 ואילך תצא בהמשך בנפרד, ודרישות תשלום נפרדות ייצאו גם אם וכאשר יימצאו שירותים נוספים שניתנו לבעל השליטה בתקופה האמורה מעבר לאלו המצויינים בדרישת התשלום)". באיילון ציינו כי מדובר בעלויות בלבד מבחינת החברה.

העימות בין רחמני לבין ראשי הקבוצה שבשליטתו הגיע גם למשרדי רשות שוק ההון, שמפקחת על חברות הביטוח. ראשי הרשות כבר נפגשו עם רחמני ועם חברי הדירקטוריונים בקבוצה. כמו כן, איילון דיווחה כי מינתה בודקת חיצונית - הנשיאה בדימוס של בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, השופטת אורלי סלע - על-מנת שתקיים בירור בתלונתה של דירקטורית בחברה כנגד בעל השליטה, לפי החוק למניעת הטרדה מינית. התלונה הוגשה במקור כבר לפני כשנה-שנה וחצי.