מנכ"ל נמל אשדוד בתגובה לזימונו לשימוע: "אשאר גם ב-2020"

יצחק בלומנטל כינה את השימוע "מגמתי ורצוף באי דיוקים" • העילה המרכזית לשימוע היא הפרת דרישות של המשרד להגנת הסביבה, שעלולות לגרור פתיחה בהליכים פליליים נגד מנהלי החברה

יצחק בלומנטל / צילום: תמר מצפי
יצחק בלומנטל / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל חברת נמל אשדוד אינו מתכוון להתפטר למרות זימונו לשימוע לפני פיטורים על ידי דירקטוריון החברה. יצחק בלומנטל כינה את השימוע "מגמתי ורצוף באי דיוקים" ואמר כי יש בכוונתו "להישאר בתפקיד מנכ"ל הנמל הנמל גם ב-2020".

אתמול (ד') זומן בלומנטל לשימוע בשל שלוש עילות שונות שהמרכזית שבהן היא הפרות של דרישות המשרד להגנת הסביבה שעלולות לגרור פתיחה בהליכים פליליים נגד מנהלי החברה. ברקע הזימון מערכת יחסים עכורה בין בלומנטל לבין יו"ר החברה אורנה הוזמן בכור הנמשכת מזה שנה וחצי. ההחלטה על השימוע התקבלה בישיבת דירקטוריון שנערכה בשבוע שעבר בבית מלון בירושלים, אולם גורמים בסביבת הנמל העריכו כי סיכוייו של בלומנטל להישאר בתפקיד אינם מבוטלים וכי יש לו תשובות לטענות נגדו. עובדי נמל אשדוד, שנקטו בימים האחרונים בעיצומים, אינם מתכוונים להתערב בסכסוך אך גורמים בוועד אמרו ל"גלובס" כי "כשרוצים לפטר מישהו מנפחים הכל".

בלומנטל מסר בתגובה כי: "כמנהל החברה הובלתי את נמל אשדוד ב-5 השנים האחרונות לשיאים של תפעול ורווחיות, לצד הכנסת סטנדרטים חדשים של ניהול תקין וניקוי תופעות פסולות שהיו נהוגות בנמל בעבר. בתקופה זו הנמל רשם הישגים פיננסים ותפעוליים שהניבו דיבידנדים והכנסות שיא למדינה. הובלתי לשינוי יסודי בנורמות יחסי העבודה שהיו קיימות בנמל והכנסתי בהם סטנדרטים חדשים. החברה הפסיקה לחלוטין את תופעת הנפוטיזם וקלטה מאות עובדים חדשים במסגרת גיוון תעסוקתי ותוך פתיחת תפקידים, שהיו על טהרת גברים, בפני נשים. הזימון לשימוע שנשלח אליי אמש, בשעת לילה, באופן אישי, ופורסם הבוקר הוא מגמתי ורצוף באי דיוקים. ההחלטה על השימוע, בהובלת יו״ר הדירקטוריון, התקבלה ממניעים תמוהים דווקא בעת הזו. יש לי תשובות מצוינות לכלל הטענות ואני מתכון להמשיך ולנהל את הנמל גם ב-2020".