בצל הסערה בין הבעלים לצמרת איילון אחזקות: איילון רוכשת 20% מ-TLV מדיקל סנטר

איילון אחזקות ואיילון ביטוח רוכשות במשותף את ההחזקה לפי שווי חברה של 40 מיליון שקל אחרי הכסף • לאיילון אופציה להגדיל את חלקה לקצת פחות מ-50% • הרכישה היא חלק מפעילות ביטוחי הבריאות של איילון

אריק יוגב, מנכ"ל איילון ביטוח / צילום: יוסי כהן
אריק יוגב, מנכ"ל איילון ביטוח / צילום: יוסי כהן

בזמן שבצמרת החברה האם איילון אחזקות הרוחות סוערות במסגרת קרב השליטה דה-פקטו בין בעל מניות השליטה לוי רחמני לבין דירקטוריון החברה בהובלת היו"ר שלמה גרופמן, בחברת הביטוח של הקבוצה מבצעים עסקה אסטרטגית מבחינתה בתחום ביטוחי הבריאות. איילון ביטוח, שמנוהלת על ידי אריק יוגב ושבעל השליטה רחמני הורחק מניהולה זה מכבר, והחברה האם שלה איילון אחזקות בהובלת גרופמן רוכשות במשותף 19.99% ממניות המרכז הרפואי הפרטי "בית הרופאים" - TLV מדיקל סנטר שברחוב ריינס שיוקצו לה לפי שווי של 40 מיליון שקל אחרי הכסף. בנוסף, בידי איילון אופציית call לרכוש נתח נוסף מהמרכז עד להחזקה של 49.9%. כל 8 מיליון השקלעם יוזרמו לחברת TLV מדיקל סנטר עבור המניות החדשות שיוקצו.

איילון תשלם עבור כחמישית ממניות בית הרופאים שיוקצו לה סך של 8 מיליון שקל, המשקף לחברה שווי של 40 מיליון שקל אחרי הכסף כאמור. בנוסף, במועד הסגירה תעמיד קבוצת איילון ל- TLV מדיקל סנטר הלוואה בסכום של כ-8.6 מיליון שקל "אשר תומר למניות TLV מדיקל סנטר" על פי שווי משוקלל שייקבע בהתאם למגנון עליו סיכמו הצדדים.

בית הרופאים שכולל את ה- TLV מדיקל סנטר, ימשיך להיות בניהולה של היזמית עינב אדיב ברר, כאשר מנכ"ל איילון ביטוח יוגב ימונה ליו"ר המרכז. באיילון מציינים שאת המרכז ייסדו ד"ר מיכאל ברר ואשתו עינב אדיב ברר. עוד הם מפרטים כי "המרכז מפעיל כיום  חדרי ניתוח ל"כירורגיה בינונית" ומיטב המומחים מבצעים בו ניתוחים פלסטיים, גניקולוגיים, פעולות כירורגיות וטיפולים רפואיים אחרים. בימים אלו החברה מקימה מרכז חדש שיתפרש על 2,300 מ"ר בבניין חדש המיועד לפעילות כירורגית ברמת החייל, בסמוך לביה"ח אסותא".

מבחינת איילון ביטוח מדובר על המשך התרחבות בתחום ביטוחי הבריאות. המרכז הרפואי שאיילון נכנסת עתה לשותפות בו עוסק במגוון תחומי רפואה, בהם גינקולוגיה, אורתופדיה, כירורגיה ורפואה פלסטית. המנכ"ל יוגב מציין בהקשר זה כי "תאפשר שדרוג משמעותי של השירות הייחודי המועדף שזוכים לו מבוטחי החברה - פרטיים וקולקטיבים כאחד. "ההשקעה האסטרטגית שלנו במרכז הכירורגי הרב תחומי TLV מדיקל סנטר תגביר את זמינות הניתוחים והטיפולים שנוכל להעניק ללקוחות איילון, תוך שימור חופש הבחירה שלהם בכל רופא מנתח - על-פי העדפתם".

את איילון ייצגו בעסקה עוה"ד עמית לייזרוב ורועי צמח ממשרד כספי ושות' ואת TLV מדיקל סנטר ייצגו בעסקה עו"ד עינת קצנל.