ברק רוזן ודניאל בירנבאום ישקיעו בקנביט בדיסקאונט על מחיר השוק

קבוצת המשקיעים בראשות יזם הנדל"ן רוזן תגדיל ההשקעה המתוכננת בחברת הקנאביס הבוסרית ל-32 מיליון שקל, בדיסקאונט של 80% על מחיר השוק • להשקעה יצטרף מנכ"ל סודהסטרים, שנמכרה אשתקד לפפסיקו ב-3.2 מיליארד שקל • במהלך זה מסמן רוזן כי הוא מתכוון להיות משקיע פעיל בחברה

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים / צילום: איל יצהר

חברת קנביט פרמצבטיקה, אשר נמצאת בימים אלה בתהליך הקמה של פעילות גידול קנאביס, הודיעה על הגדלת ההשקעה הצפויה בחברה מטעם קבוצת משקיעים בראשותו של ברק רוזן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה.

קנביט הודיעה כי לסבב הצטרף דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת סודהסטרים ומי שנחשב לאחראי להצלחה השיווקית של החברה, שנמכרה אשתקד לפפסיקו האמריקאית ב-3.2 מיליארד שקל. במהלכו זה מסמן רוזן כי הוא מתכוון להיות משקיע פעיל בקנביט, ולהשפיע על אופי החברה, וכי יש ביכולתו לגייס לתוכה אנשי מפתח.

הגיוס הצפוי מהקבוצה בהובלת רוזן יהיה כעת בהיקף של 32 מיליון שקל, והיא תחזיק כ-60% מן החברה. המניות הוקצו לקבוצה במחיר של 2.41 שקל למניה המהווה דיסקאונט עצום של כ-80% על מחיר השוק של המניה היום, לאחר שעלתה בשבוע האחרון בשיעור דו ספרתי.

קנביט, המנוהלת על ידי ירון רצון, ספגה לאחרונה מכה בעקבות הקשיים שחוותה שותפתה והמשקיעה בה, חברת נמסטה הקנדית. עם זאת, בשבוע האחרון הודיעה החברה כי גייסה  את פרופ' רפאל משולם, שנחשב לחוקר החלוץ והמוביל בעולם הקנאביס הרפואי, אשר מונה לוועדה המייעצת של החברה. בשבוע האחרון עלתה מניית קנביט  ב-17%, והיא עולה גם היום בעקבות ההודעה על הצטרפות בירנבאום לצוות המשקיעים. שווי החברה עמד הבוקר על 92 מיליון שקל.

עסקת ההשקעה כפופה למספר תנאים מתלים שחלקם אינם טריוויאליים עבור החברה, ולמשל שעד מאי 2019 יישתלו השתילים במסגרת ההסכם של קנביט עם חברת תיקון עולם. עד היום לא ביצעה קנביט שתילה. כמו כן העסקה תלויה בכך שההסכם עם נמסטה יהיה בתוקף במועד השלמת הגיוס. נמסטה כאמור נמצאת בקשיים והחליפה מנכ"ל. כרגע ההסכמים עם נמסטה הינם בתוקף, אך מצבה של החברה מציב אותם באי ודאות.

כמו כן תלויה ההשקעה בכך שהיק"ר - יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, תאשר כל משקיע שיחזיק מעל 5% בחברה כמשקיע כשיר לעסוק בפעילות קנאביס (כלומר שלא יהיו בין המשקיעים גורמים עם רקע עברייני).

בירנבאום יפתח דלתות לקנביט?

דניאל בירנבאום מוביל כאמור את סודהסטרים, המייצרת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים, עוד מהימים שהייתה חברה פרטית על סף פשיטת רגל ודרך הנפקה בנאסד"ק ב-2010. הוא צלח איתה את השנים הקשות ואת השינוי באסטרטגיה, שהיה כרוך במעבר ממשקאות ממותקים למים. המכירה לפפסיקו אשתקד הניבה לו תמורה בהיקף כולל של עד 95 מיליון דולר במענקים ומניות שמכר.

כעת בירנבאום מחפש השקעות חדשות. תרומתו האפשרית כיועץ ופותח דלתות לקנביט עשויה להיות משמעותית. לצד קנאביס רפואי, תחום הקנאביס הוא גם תחום של מוצרי צריכה, בעיקר בקנדה וארה"ב, והשיווק של קנאביס - אם בתוך משקאות, מוצרים אכילים או בפני עצמו - עשוי להיות דומה לשיווק של מוצר כמו סודהסטרים.