"הצל" בסכנת מאסר: לא מחזיר חובות לבנקים ולעיריית ת"א

כונס הנכסים מבקש מביהמ"ש להזהיר את הראפר ופעיל הימין יואב אליאסי, המכונה "הצל", כי אם לא יתחיל להחזיר חובות, הוא צפוי לעונש מאסר • פרקליטו: "אנחנו מנסים לגבש תוכנית פירעון" • "הצל" בחקירה אצל המנהל המיוחד: "אני לא הולך למצוא עבודה כי אני אמן"

המנהל המיוחד בהליך כינוס הנכסים של הראפר ופעיל הימין "הצל", יואב אליאסי, ביקש אתמול (ד') מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להזהיר את אליאסי כי אם לא ישלם את חוב הפיגורים בסך 45 אלף שקל ואת התשלומים החודשיים בסך 500 שקל שהושתו עליו במסגרת הליכי הכינוס, הוא יהיה צפוי לעונשי מאסר שיוטלו על-ידי בית המשפט.

החובות של "הצל" מוערכים במאות אלפי שקלים, רובם לבנקים דיסקונט והפועלים, וסכום של עשרות אלפי שקלים לעיריית תל-אביב בגין דוחות חניה.

מפניית המנהל המיוחד, עו"ד גיורא רובננקו, עולה כי מאז ניתן צו הכינוס נגד הצל לבקשת בנק דיסקונט ב-2011, ו"הצל" הוכרז פושט רגל, הוא "לא שילם ולו שקל אחד בהליך הכינוס", במסגרתו חויב על-עדי השופטת ורדה אלשיך לתשלום של 500 שקל בחודש, וגם לא מסר דוחות תקופתיים כנדרש.

בבקשה למתן הוראות מובאים פרטים מחקירתו של "הצל" על-ידי המנהל המיוחד, שם סיפר אליאסי כי הוא עובד לאחרונה כיועץ בכפר נוער בגוש עציון בשכר של 1,000 שקל בחודש. לשאלות עו"ד רובננקו, אמר "הצל": "אני חי מחברים ומשפחה שעוזרים לי. אני לא הולך למצוא עבודה, כי אני אמן, וזה מה שאני עושה... אני פעיל חברתי ופוליטי".

אליאסי סיפר בחקירתו כי עד חודש אוגוסט הוא עבד בפרסום בפייסבוק, ואת כספו קיבל דרך חברה שהוציאה לו תלושי משכורת בממוצע של 7,000 שקל לחודש, אולם הוא לא סיפק למנהל המיוחד אסמכתאות או תלושי שכר, למרות בקשות המנהל המיוחד. לדברי אליאסי בחקירתו, לאחר מספר חודשי עבודה "פייסבוק שינו את האלוגריתם, וכרגע אין לו כל מקור הכנסה". לדבריו, בת זוגו עובדת בקידום אתרים באינסטגרם.

המנהל המיוחד מציין בבקשה כי "ברור שאליאסי מקיים את עצמו ואת בת זוגו ממקורות כספיים 'עלומים', שעה ששניהם מטופלים בשני ילדים, והחייב אינו מגיש דוחות כלל ועיקר, תוך הסתרת מקורות הקיום שלו. מדוע החייב לא עובד בכל עבודה אחרת שהיא - אין לחייב הסבר".

אליאסי אמר הבוקר (ה') ל"גלובס" כי הוא לא יודע על מה מדובר ולא יכול לענות לשאלות. פרקליטו, עו"ד רז רוזנברג, אמר: "אנחנו מנסים לגבש מול המנהל המיוחד והנושים הסדר ותוכנית פירעון, כך שבסופו של יום הוא יוכל לקבל הפטר לחובותיו ולצאת לדרך חדשה. לגבי דוחות החניה יש לנו הסתייגויות, כי הם לא קשורים ליואב".