שתי חברות חיתום הגישו הצעות לרכישת מניותיה של אפריקה נכסים

את ההצעות לרכישת המניות שנותרו בידי אפריקה ישראל, הגישו החברות פועלים אי.בי.אי וברק קפיטל חיתום, לאחר מכירת עיקר המניות לקבוצת המשקיעים בראשות ביג ומגה אור • מוקדם יותר השבוע השלימה אפריקה ישראל מכירה של כ-51% ממניות אפריקה נכסים תמורת 1.24 מיליארד שקל

עופר גרינבאום, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי / צילום: תמר מצפי
עופר גרינבאום, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי / צילום: תמר מצפי

קבוצת אפריקה ישראל  נמצאת בתהליך למימוש כל נכסיה, וחברת החיתום ממשיכות ללטוש עיניים לשיווק נכסים אלה למשקיעים המקצועיים. הבוקר (ה') הגישו שתי חברות חיתום הצעות לרכישת מניות אפריקה נכסים  שנותרו בידי אפריקה ישראל, לאחר מכירת עיקר המניות לקבוצת המשקיעים בראשות ביג ומגה אור.

מוקדם יותר השבוע השלימה אפריקה ישראל מכירה של 50.94% ממניות אפריקה נכסים תמורת 1.24 מיליארד שקל, ששיקפה מחיר של 86 שקל למניה. המניות נמכרו לחברות הציבוריות ביג ומגה אור וכן לשורה של גופים מוסדיים וקרנות גידור, כאשר את המהלך כולה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

המניות שנמכרו היו משועבדות למחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל מסדרות כ"ו-כ"ז, ותמורת המכירה תשמש לפירעון חלק מהחוב כלפיהם. לאחר המכירה נותרה אפריקה ישראל עם נתח של 4.99% ממניות אפריקה נכסים שאינו משועבד, ולכן מכירתו תחייב אישור של אסיפות כלל הנושים ובראשם 3 סדרות האג"ח (כ"ו-כ"ח).

במסגרת ההצעה הראשונה, פועלים אי.בי.אי  הודיעה אמש (ד') כי היא מחזיקה בכתבי התחייבות בלתי חוזרים מגופים מוסדיים לרכישת יתרת מניות אפריקה נכסים (4.99%) תמורת 122.4 מיליון שקל. מדובר באותו המחיר בו נרכשה המנה הראשונה, קרי 86 שקל למניה, המשקף הנחה של 11% ביחס למחיר בו חתמה מניית אפריקה נכסים את המסחר אתמול.

עם זאת, הבוקר התברר כי כבר שלשום (ג') הגישה חברת ברק קפיטל חיתום הצעה מתחרה המשקפת על פניו תמורה גבוהה יותר עבור המניות. לפי הצעה זו תקבל אפריקה ישראל תמורה ברוטו של לפחות 133 מיליון שקל עבור אותה חבילות מניות של אפריקה נכסים. מסכום זה יש להפחית עמלת הפצה של 2.5%, כך שבפועל מדובר על הבטחה לתשלום של לפחות 130 מיליון שקל.

בהצעה של ברק קפיטל נכתב כי מחיר המניה המינימלי בהפצה יעמוד על 93 שקל למניה, והוא יכלול הנחה מקסימלית של 5% עכל מחיר השוק. עוד נכתב כי "ברק קפיטל חיתום תבטיח את הפצת המניות כאמור במלואה ולמעשה תתחייב לרכוש במחיר המינימום את כל המניות המופצות, ככל שלא תימכרנה במסגרת מכרז ההפצה (באופן חלקי או מלא)". עם זאת, להתחייבות זו קיימת לפי שעה הסתייגות, לפיה היא כפופה עדיין לאישור דירקטוריון ברק קפיטל חיתום.

שתי הצעות אלה הוגשו למחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל, והם שנדרשים לאשר את אחת מהן או לפסול את שתיהן. במקרה שתאושר אחת ההצעות, היא תוגש לאישורו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בתגובה להצעות החדשות, נסחרת היום מניית אפריקה נכסים בירידה של 1.5% למחיר של 95 שקל, המשקף לחברה שווי של 2.71 מיליארד שקל.