אאורקראוד מקימה קרן הון סיכון נוספת בתחום הרפואי בהיקף של 50 מיליון דולר

הקרן תנוהל על ידי מוריס לסטר ומורי בלומנפלד • בנוסף תקים חברת מימון ההמונים קרן אמפקט בהיקף של 30 מיליון דולר

מוריס לסטר / צילום: איל יצהר
מוריס לסטר / צילום: איל יצהר

חברת מימון ההמונים אאורקראוד הודיעה היום בכנס הבינלאומי שערכה על הקמה של שתי קרנות חדשות שיפעלו במסגרת הקבוצה בנוסף לפלטפורמת מימון ההמונים הישירה שלה לסטארט-אפים.

קרן של 50 מיליון דולר תוקם בתחום הרפואי, כולל תרופות, מכשור רפואי, בריאות דיגיטלית ואבחון. הקרן תנוהל על ידי שני בכירים מן התעשיה הרפואית: ד"ר מוריס לסטר, בעבר משקיע בקרן פרמאונט ומנכ"ל החברות קריקס וביוליין, אשר שימש עד כה כשותף מייעץ (Venture Partner) עבור אאוקראוד בהשקעותיה בחברות בתחום הרפואי בשנים האחרונות, וד"ר מורי בלומנפלד, לשעבר בכיר ב-GE Healthcare בישראל ושותף בקרן Medtech Advisors שהייתה אחת המשקיעות הראשונות באינסייטק, אשר מביא את המומחיות בתחום המכשור הרפואי. גם בלומנפלד שימש כיועץ להשקעות הקרן בתחום זה עד היום.

קבוצת אאורקראוד, אשר החלה כאמור כפלטפורמה למימון המונים לסטארט-אפים, מקימה בשנים האחרונות גם קרנות הון סיכון ייעודיות לתחומים שונים, בהן כל אדם יכול להשקיע החל מ-50 אלף דולר, כמו בכל חברה אותה מציעה הקבוצה למימון המונים, אולם גם משקיעים גדולים יותר, כולל מוסדיים, משתתפים בהשקעה באותן קרנות אש בתורן משקיעות בחברות.

לדברי מייסד ומנכ"ל אאורקראוד, ג'ון מדווד, "הקרן מיועדת לחברות שזקוקות ליד מכוונת, לשלב של אינקובציה ולכן צריכות השקעה לא רק מהממון אלא מקרן שיכולה לתת הכוונה. כמו כן, היא מתאימה לחברות שרוצות לגייס הון אבל לא להיחשף עדיין באופן ציבורי. אנחנו מגוונים היום באאורקראוד את מכשירי ההשקעה שלנו, ולפעמים יכולים גם להשקיע באותו מיזם פעם אחת דרך מימון ההמונים ופעם שניה דרך קרן אחת או יותר מקרן אחת, כאשר כל סוג השקעה נכנס לחברה בשלב אחר ומשחק בה תפקיד אחר".

מדווד מדגיש כי הקרן תשקיע בכל תחומי מדעי החיים, וזאת בנוסף לקרן Qure של אאורקראוד אשר כבר משקיעה בתחום הבריאות הדיגיטלית, בהיקף של 50 מיליון דולר, ומנוהלת על ידי אלן קמר וד"ר יוסי בהגון וכן קרן ייעודית להשקעות בתחום הקנאביס בהיקף של 30 מיליון דולר, שהוקמה בקולורדו יחד עם חברת 7thirty Opportunity Fund של מיכה טפמן, ומנוהלת מטעם אאורקראוד על ידי כפי כחלון.

"תחום טכנולוגיות הבריאות נמצא כעת בתקופה של האצה", אומר מדווד. "קרן א-מון (שהשלימה אתמול גיוס של 660 מיליון דולר), משחקת תפקיד משמעותי בתחום הזה, אבל למרות הגיוס הגדול, עדיין חסר כסף. שוק הבריאות הוא הזדמנות לא קטנה מתחום ההייטק הקלאסי והיכולות של ישראל בתחום הזה לא פחותות, ועדיין מקבל תחום הבריאות רק כרבע מהשקעת הון הסיכון בישראל בכל שנה. נראה שיש כאן הזדמנות".

בנוסף להודעה על השקת הקרן הרפואית, השיקה היום אאורקראוד קרן בהיקף של 30 מיליון דולר להשקעה במיזמים שבהם בנוסף למדידת התועלת הכלכלית למשקיע, תימדד גם התועלת החברתית לציבור. הקרן הזו תוקם יחד עם חברת סושיאל פייננס ישראל של רונלד כהן, אשר כבר הקימה מיזמים בתחום האימפקט.

מאז הוקמה אאורקראוד ב-2013, היא השקיעה או הושקעו דרכה מיליארד דולר, הפכה לקרן הפעילה בישראל, והשקיעה ב-170 חברות והקימה 18 קרנות. הקבוצה רשמה 29 אקזיטים, ביניהן בחברות Jump Bikes שנרכשה על ידי אובר; Invertex שנרכשה על ידי נייק; BriefCam שנרכשה על ידי Canon ;MST שנרכשה על ידי TransEnterix ו-NooBaa שנרכשה על ידי Red Hat.

הכנס השנתי שעורכת החברה הפך בהדרגה לאחד הכנסים הפופולאריים בישראל, והשנה השתתפו בו כ-18 אלף אורחים, מכ-200 מדינות.