נתניהו מגיב לסמוטריץ': "תיק החינוך יישאר בידי הליכוד"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר אתמול: "אם אני אהיה שר החינוך, אבטל את ההדתה בתחום לימודי האזרחות" • רה"מ היום באירוע לזכר בגין: "אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה – תיק החינוך יישאר בידינו על-מנת להנחיל ציונות ומצוינות" • גנץ: "אני מאמין לסמוטריץ' יותר מאשר לנתניהו; אצל בגין, נתניהו כבר היה מודח מהליכוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הבוקר (ב') באירוע לזכרו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ז"ל והשיב לכל הדורש את תיק החינוך בממשלה הבאה. "במקרה שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה - תיק החינוך יישאר בידינו, זאת על-מנת להנחיל ציונות ומצוינות לכל ילדי ישראל". 

הדברים מגיעים אחרי הצהרותיו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', מקום 2 באיחוד רשימות הימין, אשר השיב אתמול (א') לשאלתי (טל שניידר) במהלך דיון בפני תיכוניסטים באירוע של המכון להעצמת האזרח באוניברסיטת תל-אביב. סמוטריץ' נשאל לתוכניותיו בקואליציה הבאה והאם יפעל לקבלת תיק החינוך, כפי שפורסם בימים שאחרי חתימה על ההסכם הפוליטי בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

סמוטריץ' אמר: "יש כיום הדתה שאסור לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת ההדתה הליברלית. אם אני אהיה שר החינוך, אני אבטל את ההדתה בחינוך בתחום לימודי האזרחות. אנחנו נהיה יותר פלורליסטיים והרבה יותר פתוחים לגישות שונות, ובמקביל נדאג שכל ילד וילדה במערכת החינוך יכירו את הזהות והחינוך והמורשת והערכים של העם היהודי, יכירו את התנ"ך, את אברהם, יצחק ויעקב, יכירו את השבת ואת החגים". 

 

נתניהו, כאמור, השיב בעקיפין לסמוטריץ': "המורשת של זכותנו על ארץ ישראל, זכותנו למדינת לאום שלנו בארץ ישראל, היא חלק מהמורשת שאנחנו צריכים להנחיל לצעירי ישראל. אנחנו הגדרנו את זה 'ציונות ומצוינות'. את השורשים להעמיק בקרקע, אבל בד-בבד לשלוח ענפים מעלה מעלה. אני חושב שזה תמצית הדבר שהוא חשוב מבחינתנו - הנחלה לדורות ההמשך.

"במקרה שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, אני רוצה לומר לכם שתיק החינוך יישאר בידינו - בידי הליכוד. זה הדבר החשוב, וזה הדבר שאנחנו נשאף לעשותו כדי להמשיך להנחיל ציונות ומציונות לכל ילדי וילדות ישראל. אבל לצורך זה צריך להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, ולצורך זה צריך ליכוד גדול". 

הכנס לזכר מנחם בגין ז"ל / צלם: שרון רביבו
 הכנס לזכר מנחם בגין ז"ל / צלם: שרון רביבו

גנץ: בגין היה מדיח את נתניהו מהליכוד

מועמד כחול לבן לראשות הממשלה, בני גנץ, התייחס גם הוא לסוגית תיק החינוך, תוך שהוא תוקף את נתניהו: "אצל נתניהו, סמוטריץ' יהיה שר חינוך - שמענו אתמול את התוכנית שלו למערכת החינוך הישראלית. אני מאמין לו יותר מאשר לנתניהו שאומר שלא ימנה אותו. נתניהו יעשה הכול למען השרידות הפוליטית שלו - ובדרך יקריב את חינוך ילדי ישראל ויפקיד אותו בידיהם של קיצוניים שבקיצוניים, קטן עליו. אנחנו לא נאפשר זאת". 

גנץ העלה ססטוס בעמוד הפייסבוק שלו ובו ציין את מועד 27 השנים לפטירת בגין: "אצל בגין, נתניהו כבר היה מודח מהליכוד. בימים אלה אנו מציינים 27 שנים לפטירתו של מנחם בגין ו-40 שנים להסכם השלום בין ישראל למצרים, שבגין ונשיא מצרים אנואר סאדאת חתמו עליו. כחייל צעיר זכיתי לאבטח את שיירתו של סאדאת בישראל, בימים שהפיחו תקווה בדור שלם.

"אבל צריך לומר את האמת - מנחם בגין לא היה מתקבל במפלגת הליכוד של נתניהו. הוא היה נחשב עוכר ישראל. איך היו נראים היום סרטוני ההסתה השקריים של נתניהו לפני מנחם בגין? בגין היה פטריוט ישראלי, ממייסדי תנועת החירות, איש ימין שורשי וצנוע שסלד מכהנא, שהגן על הדמוקרטיה, ששמר על הביטחון וחתר לשלום. מורשת בגין היא מנהיגות מחברת, מאחדת ומלכדת - לא שלטון של הסתה, פלגנות ושיסוי".