מחאת שדה דב: משרד החינוך אוסר על השביתה באילת; פורום ההורים: נשבות בכל מקרה

במסגרת המאבק נגד סגירת שדה התעופה שדה דב, העיר אילת כולה תושבת מחר, ושעריה ייסגרו • משרד החינוך אסר על השבתת הלימודים, ופורום ההורים הודיע בתגובה: "לאחרונה מופצות הודעות שאין בהן אלא לנסות ולטרפד את המחאה הלגיטימית שלנו תושבי אילת. המחאה נכון לעכשיו תתקיים כמתוכנן"

אילת / צילום: Shutterstock
אילת / צילום: Shutterstock

משרד החינוך יצא בהנחיה לפיה הוא לא יאפשר את השבתת מערכת החינוך בעיר אילת מחר (ג'). פורום ההורים מסר בתגובה: נשבות בכל מקרה.

במסגרת המאבק נגד סגירת שדה התעופה שדה דב, העיר אילת כולה תושבת מחר - בדיוק ביום שבו העיר חוגגת יום הולדת 70. "אין יוצא ואין בא" מהעיר. לפי התוכנית, החל מהשעה 10:00 בבוקר תיסגר העיר על כל שעריה: באוויר, בים וביבשה, כולל מעברי הגבול. בנוסף ייסגרו הכניסות לעיר מכביש 90 ומכביש 12 ומעברי הגבול הדרומי והמזרחי (טאבה ועקבה).

במסגרת המחאה הוחלט כי מהשעה 11:00 תושבת מערכת החינוך בעיר, למעט בגני הילדים ובחינוך המיוחד - וזאת חרף התנגדות של משרד החינוך. מכתב שהעביר מנהל המחוז מטעם משרד החינוך לעיר קבע כי "אין מצב בו הרשות המקומית משביתה לימודים בשום צורה שהיא... מוסדות החינוך יפעלו בכל מקרה באופן תקין וסדיר, ואל לה לרשות לפעול בשום צורה כדי לשבש את הלמידה השגרתית.

"יום הלימודים יתקיים במלואו וכסדרו. במקרה של הפרת ההנחיות, מובהר כי אל להם למורים, מכל שלבי הגיל ובכל מוסדות החינוך, לקחת איזה חלק סביל או פעיל בצורה כזו או אחרת של הפגנה עירונית. במקרה בו מורים יפעלו על דעת עצמם ויעזבו את מקום העבודה שלא על-פי המערכת המחייבת, יקוזז להם שכר".

כנראה שהמורים יגיעו, אבל התלמידים לא. יו"ר פורום ההורים באילת שיגר פנייה להורים, לפיה הוא "ממשיך לעמוד לצד עיריית אילת ותושבי אילת במחאה המוצדקת וההכרחית נגד ההחלטה על סגירת שדה דב. לאחרונה מופצות הודעות שאין בהן אלא לנסות ולטרפד את המחאה הלגיטימית שלנו תושבי אילת. המחאה נכון לעכשיו תתקיים כמתוכנן ביום ג', והלימודים יסתיימו בשעה 11:00 בכל מוסדות החינוך, למעט גני ילדים וחינוך מיוחד.

"ההורים מתבקשים לאסוף את ילדיהם מבתי הספר היסודיים בשעה 11:00 ולהצטרף למחאה. נוכחות גבוהה של הורים היא תנאי הכרחי להצלחת המחאה ולשינוי ההחלטה המקוממת, שתסב נזק עצום לנו תושבי אילת באם תתממש".

גם ההסתדרות הכריזה על הצטרפותה לשביתה יחד עם מרכזי הקניות, חברת אגד, נהגי המוניות, ועדי עובדים של כל החברות והארגונים, עובדי בית החולים יוספטל וחולים הטסים לטיפולים תכופים במרכז הארץ, עובדי העירייה ומשרדי הממשלה, עובדי כוחות הביטחון ועוד. גם תושבי חבל אילות יצטרפו להפגנת המחאה ויחסמו תנועה לאורך כביש הערבה בצמתים קטורה, יטבתה ובאר אורה. קבלני העפר העובדים בשירות העירייה יפעילו גם הם עשרות כלים כבדים באמצעותם ייסגרו הכניסות לעיר אילת.