מנכ"ל סודהסטרים מגדיל חשיפה לקנאביס: משקיע בחברת סידו ויכהן במועצת המנהלים

לאחרונה דווח כי בירנבאום השקיע בחברת הקנאביס קנביט כחלק מקבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן

דניאל בירנבאום/   צילום : איל יצהר
דניאל בירנבאום/ צילום : איל יצהר

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, ישקיע בחברת טכנולוגיות הקנאביס Seedo, ואף מונה כחבר מועצת המנהלים של החברה. סידו פיתחה מערכת ביתית לגידול קנאביס באופן מבוקר ללא מגע יד אדם. החברה נסחרת  לפי שווי של 32 מיליון דולר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב (עלייה של 22% מתחילת השנה). 

סכום ההשקעה של בירנבאום בסידו נאמד ב-2 מיליון שקל. זוהי ההשקעה השנייה שלו בתחום הקנאביס שדווחה בשבוע האחרון. לפני כמה ימים הודיעה חברת קנביט הנסחרת בת"א כי בירנבאום ישקיע בה כחלק מקבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה. ההערכות בשוק היו כי בירנבאום מתעניין בקנביט כיצרנית פוטנציאלית של קנאביס כמוצר צריכה, אולי לשילוב במשקאות קלים, תחום אותו הוא מכיר כמובן היטב.

המוצר של סידו דומה עוד יותר לתחום הפעילות ממנו מגיע בירנבאום. כמו המכשיר של סודהסטרים, שהוא ציוד ראשוני שהצרכן רוכש כדי שיוכל אחר כך לייצר את המשקאות שלו עצמו בפשטות ובקלות, כך מקווה סידו להיות המכשיר באמצעותו יוכל המגדל הביתי ליהנות מאספקה תמידית של קנאביס ללא מאמץ, במדינות בהן הדבר מותר כמובן. בירנבאום משמש מנכ"ל סודהסטרים משנת 2007, והוביל את מהלך הצמיחה והמיתוג של החברה בחו"ל שהגיע לשיאו במכירה לפפסיקו בשנה שעברה תמורת 3.2 מיליארד דולר. 

המערכת שפיתחה סידו, אשר החלה להימכר בקליפורניה, מגדלת את השיח החל משלב הזרע ועד לשלב הקציר לייבוש. תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצורכי השיח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת למערכת לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. המערכת נשלטת מרחוק על ידי אפליקציית מובייל המאפשרת לקבל מידע על הצמח ואף לצפות בו בווידאו בזמן אמת.