הנתונים הפיננסיים המבטיחים של מרקיט

חברת הייעוץ והמחקר מרקיט היא אחת מחברות המידע הפיננסי הגדולות בעולם, ויש לה כמה יתרונות משמעותיים על המתחרות • החברה, שידועה בזכות מדד מנהלי הרכש המפורסם (PMI), מציגה שילוב של צמיחה מרשימה, איתנות פיננסית ותזרים מזומנים חזק • השקעה באג"ח שלה, המשלמת קופון שנתי של 4.75%, נראית אטרקטיבית

אתר מרקיט / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
אתר מרקיט / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת IHS Markit (סימול: INFO) היא חברת הייעוץ והמחקר המובילה בעולם, המספקת מידע אנליטי ופתרונות לארגונים ולממשלות בתעשיות שונות. מרקיט נמנית עם חברות המידע הפיננסי הגדולות, ונסחרת בבורסת נאסד"ק בשווי שוק של כ-21 מיליארד דולר. החברה ידועה בזכות מדד מנהלי הרכש (PMI), המשמש כאינדיקטור מרכזי למצב הכלכלי במגזרים ובמדינות שונים.

מרקיט נהנית מיתרונות משמעותיים על פני מתחרותיה, שהן מעטות וקטנות יחסית. ייחודה של החברה הינו בראייה הרחבה של השוק, הנגזר מכלים מתקדמים לניהול מידע וממערכות אנליטיות, המאפשרים תמיכה בתהליכי קבלת החלטות בארגון. כמו כן, החברה מתמחה בנישה מיוחדת בעולם ההשקעות הפסיביות, שמטרתה פיתוח מדדים ייחודיים למגוון צורכי השקעה, כדוגמת מדד Credit Default Swaps (או CDS), המבוסס על חוזי ביטוח נגד חדלות פירעון של חברה או של מדינה.

פעילות הליבה של מרקיט, שמתחרה בין השאר בבלומברג ובתומסון רויטרס, מייצרת תזרים מזומנים יציב, ומקנה נראות גבוהה של הכנסות.

פעילות החברה מאורגנת תחת שתי חטיבות עיקריות: חטיבת השירותים הפיננסיים משרתת כ-50 אלף לקוחות ברחבי העולם, כולל 80% מרשימת פורצ'ן 500, ומציגה הכנסות של כ-1.5 מיליארד דולר (כ-35% מסך הכנסות החברה), עם שיעורי רווח של כ-45% מהמכירות. חטיבה שנייה של החברה היא חטיבת שירותי המחקר, המשרתת חברות בתחום התחבורה, ומניבה הכנסות של כ-1.2 מיליארד דולר, כ-80% מתוכן בסקטור הרכב.

בשנים האחרונות נהנית מרקיט מצמיחה מואצת בשתי החטיבות העסקיות, עם צמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות וברווח. תחזית הקונצנזוס צופה המשך מגמת שיפור גם בשנים הקרובות, במיוחד בחטיבת השירותים הפיננסיים, שפועלת באמצעות חוזים ארוכים, ומתאפיינת בנתח גבוה של הכנסות חוזרות.

ברבעון האחרון הציגה מרקיט הכנסות של כ-1.1 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 13%, עם EBITDA של 417 מיליון דולר, מה שמבטא מרווח של 39% מההכנסות. אלו היו בהתאם לצפי, והנהלת החברה שמרה על תחזית לצמיחה דו-ספרתית נמוכה בהכנסות לשנת 2019, אך צופה צמיחה בקצב כפול ב-EBITDA, של כ-30%.

לצמיחה המרשימה בהכנסות אחראית בעיקר מדיניות הרכישות האגרסיבית של מרקיט. החברה רכשה בשנת 2016 את חברת המחקר IHS תמורה 10 מיליארד דולר, ובאוגוסט 2018 רכשה את חברת Ipereo תמרת 1.8 מיליארד דולר. כתוצאה משתי רכישות אלו, הגדילה החברה את שיעורי המינוף לרמה של מעל 4, ובמקביל הודיעה על תוכנית מכירת נכסים.

מאידך גיסא, סינרגיות במבנה ההוצאות וגידול ניכר ברווח אפשרו לחברה לשמור על פרופיל פיננסי יציב ועל רמת נזילות טובה מאוד. רמת הנזילות של החברה מוערכת בכ-800 מיליון דולר, ולפי התחזיות של מודי'ס, יחס החוב ל-EBITDA צפוי לחזור לרמות נורמליות, סביב 3.5, כבר ברבעונים הבאים.

המנוף התפעולי - כפי שמשתקף במודל העסקי של מרקיט - הוביל את סוכנות הדירוג S&P להעלות את דירוג החברה ל-BBB מינוס בשנה האחרונה. בכך, הצטרפה S&P לסוכנות הדירוג פיץ' שמדרגת את מרקיט ברמה BBB יציב, ואיגרות החוב של מרקיט עברו לסטטוס של "דירוג השקעה". באופן דומה, החברה עשויה ליהנות מהעלאת דירוג של מודי'ס מרמה של Ba1, ובכך להגדיל משמעותית את האטרקטיביות של ההשקעה באג"ח החברה.

האג"ח הדולרית של מרקיט לטווח של חמש שנים נסחרת בתשואה שנתית לפדיון של 4.38%, מה שמגלם מרווח סיכון של 190 נ"ב מעל אג"ח ממשלתית מקבילה. תמחור זה משקף דיסקאונט לעומת השוק הרחב, ובכך עשוי להוות הזדמנות מעניינת. לשם השוואה, המרווח הממוצע על איגרות חוב לטווח 5-7 שנים בדירוג BBB עומד על 154 נ"ב, ומשקף תשואה של כ-4.05%, בעוד שעבור האיגרת המקבילה של תומסון רויטרס עומד המרווח על 172 נ"ב.

חברת מרקיט נהנית משילוב של צמיחה מרשימה, מנוף תפעולי משמעותי לאור יתרונות לגודל וסינרגיות עסקיות, איתנות פיננסית ותזרים מזומנים חזק. לאור הנזילות הטובה אנו מאמינים כי החברה אינה צפויה להיתקל בקשיים בהחזר חובותיה בטווח פירעון זה. לפיכך, השקעה באג"ח INFO, המשלמת קופון שנתי של 4.75%, נראית לדעתנו אטרקטיבית שעשויה ליהנות מהעלאת דירוג בעתיד הקרוב.

הכותבים הם המנכ"ל המשותף בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל ואנליסט החוב בבנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם