יוחנן לוקר עוזב את תפקיד יו"ר כיל: ימונה ליו"ר בזן

בנוסף ימונה לוקר לדירקטור בחברה לישראל וכן צפוי להתמנות לדירקטור בחברת הספנות צים

יוחנן לוקר / צילום: איל יצהר
יוחנן לוקר / צילום: איל יצהר

יושב-ראש חברת הדשנים והמינרלים כיל  , יוחנן לוקר, עוזב את תפקידו לאחר שכיהן בו פחות מ-3 שנים.

מדיווח של החברה הבוקר (ד') עולה כי לוקר יעזוב את תפקידו במהלך הרבעון השני השנה ויתמנה ליושב-ראש חברת בתי הזיקוק (בזן ), במקומו של עובדיה עלי. כיל ובזן נמצאות בשליטת החברה לישראל  של עידן עופר, כך שמדובר בחילופי תפקידים בתוך קבוצת החברות של עופר.

מלבד תפקיד יושב-ראש בזן ימונה לוקר לדירקטור בחברה לישראל וכן צפוי להתמנות לדירקטור בחברת הספנות צים (שנמצאת בשליטת חברת קנון של עידן עופר).

את לוקר יחליף בתפקיד יואב דופלט, שכיהן כמנכ"ל חברת קנון, וצפוי להיכנס לתפקיד מנכ"ל החברה לישראל במהלך הרבעון הבא.

לוקר הוביל, לפני כשנה, את מינויו של רביב צולר לתפקיד מנכ"ל כיל במקום אשר גרינבאום, שכיהן כממלא מקום המנכ"ל מספטמבר 2016. לוקר, צולר וגרינבאום הובילו מהלכים משמעותיים בחברה שהביאו לצמצום ניכר בהוצאות ושיפור דרמטי בתוצאות בשנתיים האחרונות, עם רוח גבית חזקה מהתאוששות במחירי הדשנים בעולם.

עלות שכרו של לוקר עמדה אשתקד על כ-6.5 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי של 2018 צמחו הכנסות כיל צמחו ב-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של כ-1.41 מיליארד דולר. זאת, על רקע מחירים גבוהים יותר של אשלג, ברום ופוספט, שקיזזו את ההשפעה השלילית של פיחות בשער האירו ובשער היואן הסיני מול הדולר.

בשורה התפעולית רשמה כיל ירידה של 12% ברווח הרבעוני לרמה של כ-166 מיליון דולר. עם זאת, ברווח התפעולי המתואם (בנטרול רווח הון ממכירת עסקים בסך 48 מיליון דולר ב-2017) נרשמה צמיחה של 40% לרמה של 214 מיליון דולר ברבעון.

הוצאות המימון ברבעון האחרון קפצו ב-164% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו בכ-66 מיליון דולר, בעיקר על רקע עסקאות גידור (פיחות בשער השקל מול הדולר וצניחה במחירי הנפט). בשורה התחתונה הציגה כיל ירידה של 47% ברווח הנקי הרבעוני לרמה של כ-82 מיליון דולר.

את שנת 2018 כולה סיימה החברה עם צמיחה של 3% בהכנסות לרמה של כ-5.55 מיליארד דולר, על רקע מחירים גבוהים יותר, ייסוף בשער האירו מול הדולר ומכירות כמותיות גבוהות יותר של מעכבי בעירה, דשנים מיוחדים וחלבוני חלב.

בסיכום השנה זינק הרווח הנקי ביותר מפי שלושה לכ-1.24 מיליארד דולר, על רקע הכנסה חד-פעמית גדולה כתוצאה ממכירת עסקי בטיחות האש והשמנים המיוחדים, לעומת רווח של 364 מיליון דולר ב-2017.