לא ממתינה לאנבידיה: סטארבורד חיסלה את החזקתה במלאנוקס ברווח של יותר מרבע מיליארד דולר

הקרן האקטיביסטית, שנכנסה להשקעה במלאנוקס בסוף 2017, מימשה שלשום את יתרת החזקותיה בתשואה של יותר מפי שניים: "הקרן מעריכה את הפעולות שננקטו על-ידי הנהלת החברה והדירקטוריון שלה למקסם את הערך לבעלי המניות ותומכת בעסקה עם אנבידיה"

מלאנוקס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
מלאנוקס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

קרן ההשקעות האמריקאית Starboard Value, בניהולו של ג'פרי סמית, לא מחכה להשלמת מכירת מלאנוקס לאנבידיה, והיא מכרה את כל המניות שהיו ברשותה שלשום, יום הדיווח על מכירת החברה. כזכור, אנבידיה ומלאנוקס הודיעו שלשום (ב') על עסקה שבמסגרתה רוכשת אנבידיה את החברה הישראלית תמורת 6.9 מיליארד דולר, ולפי מחיר של 125 דולר למניה.

בתגובה זינקה מניית מלאנוקס ב-7.8% במחזור עצום למחיר של כ-118 דולר. מתברר שבמהלך יום המסחר ניצלה סטארבורד את ההזדמנות למכור מניות בתמורה כוללת של כ-372 מיליון דולר, במחירים של קצת מעל 118 דולר למניה. "לאור ההכרזה על מכירת החברה לאנבידיה, סטארבורד מכרה את מלוא החזקתה בחברה. הקרן מעריכה את הפעולות שננקטו על-ידי הנהלת החברה והדירקטוריון שלה למקסם את הערך לבעלי המניות ותומכת בעסקה עם אנבידיה", הודיעה סטארבורד.

מלאנוקס, בניהולו של איל וולדמן, מספקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. בסטארבורד משלימים בכך סיבוב מוצלח במיוחד במלאנוקס. הקרן, שנתפסת כמי שחוללה את השינוי שהוביל לבסוף למכירת החברה, נכנסה להשקעה בחברת הטכנולוגיה בסוף 2017, כשמחיר המניה של מלאנוקס נע בין 44-51 דולר ובהשקעה כוללת המוערכת בכרבע מיליארד דולר. הקרן הודיעה שהיא מחזיקה כ-11% ממניות מלאנוקס ודרשה לבצע שינויים בהרכב הדירקטוריון, בשל חוסר שביעות רצונה מהרווחיות התפעולית שמציגה מלאנוקס.

אינפו
 אינפו

לאחר מאבק פרוקסי שנמשך כחצי שנה והוביל לזינוק במניית מלאנוקס, החברות הגיעו להסכם פשרה במסגרתו מונו מספר דירקטורים ונקבעו יעדי רווחיות לעתיד. לאחר ההסכם, מכרה סטארבורד חלק ממניותיה בחברה: תחילה מכרה מניות בכ-37 מיליון דולר כשמחיר המניה היה כ-85 דולר, ומאוחר יותר מכרה עוד מניות תמורת 116 מיליון דולר, במחירים של 86-101 דולר למניה. שלשום כאמור, היא מכרה את יתרת מניותיה תמורת כ-372 מיליון דולר, במחיר של כ-118 דולר למניה. המשמעות היא שתוך פחות משנה וחצי מכרה הקרן את כל מניותיה ב-525 מיליון דולר - יותר מפי שניים מהיקף ההשקעה המקורי בחברה.

מלאנוקס הוקמה ב-1999 והפכה לחברה ציבורית כשביצעה ב-2007 הנפקה בנאסד"ק, לפי שווי של 510 מיליון דולר. אנבידיה, שרוכשת את מלאנוקס, מפתחת ומשווקת מעבדים גרפיים הכוללים רכיבי בינה מלאכותית, והיא פונה לתעשיות הגיימינג, הרכב האוטונומי, הקריפטו ועוד.

כשסטארבורד הפכה לבעלת עניין במלאנוקס, היא ציינה כי בעבר מארוול הביעה עניין ברכישת החברה, אך נתקלה בסירוב מצד מלאנוקס. בחודשים האחרונים הוזכרו גם מספר חברות כרוכשות אפשריות לחברה - Xilinx, מיקרוסופט ואינטל. סטארבורד היא קרן אקטיביסטית, כלומר כזו שמשקיעה בחברה ומבקשת להשפיע על הניהול בה במטרה לייצר ערך ולממש את ההשקעה ברווח גדול. בין החברות שבהן השקיעה הקרן וקשורות לישראל, ניתן לציין את חברת התרופות הדואלית פריגו בה היא רושמת נכון להיום הפסד "על הנייר" על השקעתה, ובעבר - חברות הטכנולוגיה צורן ו-DSPG בהן השפיעה על הרכב הדירקטוריון.