הגאדג'ט הישראלי שיפצח במקומכם את הקובייה ההונגרית

אף פעם לא הצלחתם לפתור את הקובייה ההונגרית? גאדג'ט חדש ששמו גו-קיוב יאפשר לכם לחבר את הקובייה לאפליקציה ולקבל רמזים

קובייה הונגרית / אילוסטרציה: Shutterstock
קובייה הונגרית / אילוסטרציה: Shutterstock

אני פתרתי את הקובייה ההונגרית פעם אחת בלבד, אם אתם מחשיבים לפתרון את קילוף המדבקות והדבקתם מחדש באופן "נכון". בתור ילד בן עשר החשבתי את זה למעשה מבריק. הדודן שלי, שהרסתי לו את הצעצוע, לא חשב כך. לאחרונה היתה לי הזדמנות להוכיח מחדש את גאונותי באופן קצת יותר אתי באמצעות גו-קיוב - עדכון הייטקי של הפאזל המעצבן משנות השבעים.

"הקובייה המקורית באמת מורכבת, וזה באמת מתסכל", הזהיר אודי דור, אחד הממציאים של גו-קיוב ומנכ"ל פרטיקולה, חברת טכנולוגיה שהחלה את חייה כחברה שממציאה טריקים לקוסמים. "רק ברגע שאתה פותר את זה אתה מתחיל ליהנות מזה. זה כמו לרכוב על אופניים. כל הניסיונות קשים, אבל ברגע שאתה תופס איך עושים את זה, אתה יכול ליהנות מהרכיבה".

מבחוץ דומה גו-קיוב (119 דולר, getgocube.com) לקודמו האייקוני: שישה צדדים, שישה צבעים, 54 ריבועים. אך במקום מדבקות הוא מכוסה באריחי פלסטיק בצבעים נאים עם נורות לד. הטריק האמיתי נמצא בפנים. הודות לחיישנים אלחוטיים חכמים שנבנו לתוך כל צלע, שעוקבים אחר הסיבובים שאתם מבצעים, ולג'ירו משובץ ולמד תאוצה שעוקב אחר מצב D3 של כל ריבוע בזמן אמת, אתם יכולים לקשר את הצעצוע לאפליקציה שנמצאת בטלפון או בטאבלט, באמצעות בלוטות', ולצפות בשינוי הצבעים כשגו-קיוב מסתובב.

כדי ללמוד את המורכבויות של איך לפתור את החידה, בצעו את השיעורים מקוונים שיכשירו אתכם.

אתם תזדקקו לעזרה. יותר מ-43 קווינטיליון צירופים אפשריים גם בקובייה הקלאסית וגם במשודרגת, ולמרות שאשפי הקובייה הטובים בעולם יכולים לפצח את החידה המקורית תוך חמש שניות, הם הקדישו את החיים שלהם ואת הידיים שלהם כדי להתאמן.

אין לי כאלה כמויות של זמן להקדיש, אבל גו-קיוב תרם להאצת תהליך הלמידה שלי. בתור התחלה, האפליקציה מראה לך את המהלכים הבסיסיים, מזהירה אותך כשאתה מתבלבל בכיוון הסיבובים, וחושפת בפניך סודות קריטיים (למשל, הקוביות המרכזיות בכל ששת הצדדים מעוגנות בליבה, אז לבן וצהוב תמיד יהיו בצדדים מנוגדים).

כדי לכוון אותך לדרך הנכונה לסיבוב החלקים, האפליקציה מציעה משחקים. באחד מהם, היא מציגה רשת של תשע גו-קיובים, ומקצב צבעים לכל אחד מ-81 הריבועים ויוצרת פסיפס (בצורת ברווז, למשל). אתה נדרש לסובב את הגו-קיוב בידיים שלך עד שאתה "פותר" את כל חלקי הרשת זה אחר זה. אני הצלחתי לפתור עד שהגעתי לתמונת פיקסלים של מפלצת מ"פולשי החלל".

קשה בהחלט ללמוד לשחק בקובייה כשהעיניים שלך צמודות לצג הסמארטפון. הידיים שלך נעות, אבל אתה לא ממש שם לב כשהצדדים נפתרים, ומבין שהצלחת רק כשגו-קיוב זוהר ביד שלך כתגמול. כשהבנתי את ההיגיון של הקובייה, הידיים והעיניים שלי סינכרנו והתחלתי לסובב אותה ביעילות רבה יותר. אם ערבבתי את הצבעים עד לנקודת משבר, נעזרתי ב"פותר הבעיות" של האפליקציה כקיצור דרך לניצחון.

המשתמש בקובייה יכול למדוד כמה זמן לקח לו כל ניסיון להשלים את הפאזל, להיאבק ביריבים בזמן אמת בתחרויות, ועוד. במאי ישיקו יוצרי המשחק את "אקדמיית הקובייה" - סדרת שיעורים מעמיקים יותר.

לאחר ששיחקתי בגו-קיוב יותר משבוע, והתעסקתי בה באובססיביות יום ולילה (זה התגלה במפתיע כעיסוק מאוד מהנה), פתרתי אותה סוף סוף בעצמי בתחושת ניצחון. חבל שהדודן שלי לא יכול לראות כמה רחוק הגעתי.