בקרוב בנתב"ג? הרובוט שיחנה עבורכם את המכונית בשדה התעופה

הרובוטים הם למעשה מעין מלגזות שנוסעות בצורה אוטונומית ונושאות את הרכבים של לקוחות השירות באמצעות פלטפורמה וממקמות אותם עבורם במגרש החניה • לדברי החברה, באמצעות השימוש ברובוטים ניתן להכניס כמות מכוניות הגדולה ב-50% לאותו אזור לעומת הכמות שאנשים היו מצליחים להחנות

שדה תעופה / צילום: UPS
שדה תעופה / צילום: UPS

חברת Stanley Robotics, שפיתחה רובוטים שיכולים להחנות רכבים, החלה להציע את השירות בנמל התעופה הצרפתי ליון סנט-אכזופרי - כך דווח באתר The Verge.

אותם רובוטים הם למעשה מעין מלגזות שנוסעות בצורה אוטונומית, נושאות את הרכבים של לקוחות השירות באמצעות פלטפורמה וממקמות אותם עבורם במגרש החניה, לאחר שהלקוחות השאירו את הרכבים בהאנגרים ייעודיים בהם הם עברו סריקה.

המטרה במערכת היא להשתמש באותו מרחב נתון באופן יעיל יותר, ולדברי החברה, באמצעות השימוש ברובוטים לצורכי חניה ניתן להכניס כמות מכוניות הגדולה ב-50% לאותו אזור לעומת הכמות שאנשים היו מצליחים להחנות.

ההבדל נובע מהדיוק בפעולת הרובוטים וגם בשל ניהול מעקב על הזמן בו הלקוחות צפויים לחזור ולאסוף את רכביהם. כמו ברכב אוטונומי, הרובוטים יכולים לסרוק את סביבתם ולהגיב למכשולים שונים בדרך.

השירות שמוצע כעת בליון מכסה אזור אחד מתוך ששת מגרשי החניה שבשדה התעופה, הכולל 500 מקומות חניה, שיופעלו באמצעות 4 רובוטים. החברה אמרה ל-The Verge כי בהמשך היא רוצה להרחיב את השירות עד שתכסה 6,000 מקומות חניה בשדה התעופה.

כמו כן, בחברה ציינו כי כרגע עובדים אנושיים יפקחו על הרובוטים בזמן פעולתם, כשבעתיד הכוונה היא לעבור לפקח עליהם מרחוק בלבד. המערכת נבחנה קודם גם בנמל התעופה של דיסלדורף ובנמל התעופה שארל דה גול בפריז ומתוכננת להיבחן השנה גם בנמל התעופה גטוויק בלונדון.