בני גנץ: להקים ועדה שתחקור את השחיתות בעסקאות ביטחוניות

ראש רשימת כחול לבן התייחס הערב בכנס בחיפה לפרסומים על חשדות נגד נתניהו בפרשת הצוללות • "אפשר שראש הממשלה סחר בקודשי הביטחון והרוויח 16 מיליון שקל מעסקת הצוללות. זה לא נתפס"

בני גנץ, בנימין נתניהו / כדיה לוי, מאיר אמירי
בני גנץ, בנימין נתניהו / כדיה לוי, מאיר אמירי

יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר השחיתות בעסקאות הביטחון. בנאום באירוע בחירות בחיפה אמר גנץ כי לצערו הרב ראש הממשלה בנימין נתניהו אפשר שסחר בקודשי הביטחון של ישראל למען רווח אישי.

"לפי הדיווח הוא הרוויח 16 מיליון שקל מעסקת הצוללות! זה ראש ממשלה?" תהה גנץ. "זה לא נתפס, ואני מקווה שהדברים לא נכונים. ראש ממשלה שיש נגדו 3 כתבי אישום עושה למען ביתו. זה נראה לי ממש לא סביר, ולכן אני קורא להקמת ועדת חקירה ממשלתית לחקר השחיתות הביטחונית".

גנץ התייחס לדברי מירי רגב לאחר הפיגוע בשומרון: "תמיד הקפדנו להפריד בין השכול לפוליטיקה. תמיד ידענו שאסור לרקוד על הדם, אבל את הממשלה הזאת זה לא מעניין. שום דבר לא קדוש בעיניהם, גם לא חללי צה"ל. אצלי בעל תפקיד או שר שיעשה שימוש בשכול למטרות פוליטיות, יפוטר תוך 24 שעות".

גנץ שיבח את בית המשפט העליון על החלטתו לפסול את מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת, ואמר: "טוב שיש שופטים בירושלים היודעים לשים גבולות".

גנץ תקף את נתניהו, שלדבריו משלם דמי חסות לחמאס ועושה ההפך מלהיות חזק. לדבריו, נתניהו מאפשר ירי רקטות על אזרחי ישראל - תוך איבוד ההרתעה. הוא ציין כי בשבועות האחרונים חווינו טרור מכמה כיוונים היום באריאל, בעוטף עזה, ובסופ"ש האחרון גם בתל-אביב; והבטיח: "אצלנו זה לא יקרה. נקפיד על מדיניות ביטחונית תקיפה, נשקם את ההרתעה מול חמאס וכל גורם אחר במזרח התיכון. לא נסבול טילים".

גנץ הוסיף כי "כאשר תשוב ההרתעה, לא נתבייש לקדם מאמצים מדיניים להסדרה שיחתרו לקיומו של שקט יציב וינסו לחדש את התקווה, אבל אך ורק אחרי השקט וקבלת גופות החללים".

גנץ חזר לתקוף את נתניהו על הביקורת האישית נגדו בפרשת פריצת הטלפון: "נתניהו מגייס את כל הכוח שבידיו לדבר רע ולעורר מדון. הוא צווח איראן איראן איראן ולא עוסק בבעיות. הוא מחנך חצי מהעם שהשמאל מסוכן, וגורם לשנאה רק כדי לקושש כמה קולות. הוא לא בוחל באמצעים ומנהל בחירות מכוערות בלי מוסר ובלי ערכים ומלכלך גם עליי. הוא עושה הכול כדי להשכיח את החשדות כלפיו שוחד מרמה והפרת אמונים". 

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ: "בושה וחרפה. ביום שבו נרצח חייל צה"ל, לפיד וגנץ מנסים להחיות בכוח את פרשת הצוללות, שכבר נקבע שראש הממשלה נתניהו מעולם לא היה קשור אליה. ראש הממשלה לא הרוויח שקל מעסקת הצוללות. מדובר בעלילות-שווא שמפיץ אדם במצוקה שאיבד את שיקול-דעתו. עד לרגע זה גנץ לא מודה בטעותו בכך שתמך בהסכם הגרעין עם המשטר האיראני שפרץ לטלפון שלו".