גיוס הון של 35 מיליון דולר לסטארט-אפ גסטי לניהול נכסים

גסטי היא חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה פלטפורמה לניהול השכרת נכסים לטווח קצר • את הסבב הובילה קרן הצמיחה של קבוצת ויולה, Viola Growth

עמיעד סוטו, מייסד ומנכ"ל גסטי / צילום:יובל יוסף
עמיעד סוטו, מייסד ומנכ"ל גסטי / צילום:יובל יוסף

גסטי (Guesty), חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה פלטפורמה לניהול השכרת נכסים לטווח קצר, הודיעה היום (ה') כי השלימה סבב גיוס C של 35 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן הצמיחה של קבוצת ויולה, Viola Growth, והשתתפו בו הקרנות ורטקס, Journey Ventures, Kingfisher Investment Advisors, בית ההשקעות La Maison Compagnie D'Investissement והמשקיעים הקיימים בחברה TLV Partners וקרן מאגמה. הסבב הביא את סך גיוסי החברה ל-60 מיליון דולר.

הפלטפורמה שפיתחה החברה מתחברת לשירותים דוגמת Airbnb, בוקינג.קום ואחרים, ומרכזת את כל תהליך ניהול הנכסים, ההזמנות והתשלומים, התקשורת עם השוכרים וניהול תחזוקת הנכס. החברה פונה לחברות הניהול של הנכסים, ומבצעת עבורן אוטומציה לתהליכים כמו הזמנת מנקה, ומציעה שירותי מענה 24/7 לפניות בנוגע לנכסים בכל הפלטפורמות השונות דרך תיבה אחת, המשלב צ'טבוט ונציגי שירות. המערכת מסננת אורחים פוטנציאלים באופן אוטומטי ומספקת להם הנחיות דוגמת דרכי הגעה, יצירת קשר, וסיסמאות לאינטרנט האל-חוטי. בנוסף, הפלטפורמה כוללת בתוכה גם מרקטפלייס לשירותים נלווים לניהול הנכס מגורמי צד שלישי, הכולל כלים כמו פתרונות חכמים לניהול נכסים מרחוק וכלים לתמחור דינאמי. לבעלי הנכסים, הפלטפורמה מספקת מידע ותובנות פיננסיות.

החברה מתכננת להשתמש בכספי ההשקעה לפתיחת סניפים באירופה ומרכז פיתוח נוסף בצפון הארץ, ותתרחב בכ-100 עובדים. בנוסף, החברה מעוניינת להוסיף יכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה לפלטפורמה. כפלטפורמה המרכזת את הנכסים, גסטי יושבת על כמויות גדולות של דאטה בשוק השכירות לטווח קצר, ומעוניינת להשתמש בדאטה הזה כדי לייצר תחזיות שונות. כיום, החברה כבר מספקת תחזיות בנוגע לתנודות במחירי הנכסים בעונות שונות, ובנוגע לרווחיות של נכסים המשתמשים בפלטפורמה. עוד בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את המרקטפלייס שלה, מ-30 מוצרים כיום ל-100 מוצרים עד סוף השנה.

גסטי הוקמה על ידי התאומים עמיעד וקובי סוטו ב-2013 כאשר היו סטודנטים באוניברסיטת תל-אביב. בחופשה מהלימודים השניים ניסו להשכיר את הדירות שלהם באיירביאנבי. כאשר הבינו האחים שהשכרת נכסים לטווח קצר היא עבודה קשה, החליטו השניים שהם יכולים לעשות את העבודה הזאת עבור בעלי הנכסים. "מצאנו כמה חברים של אחי שעשו השכרות לטווח קצר, והצענו להם את כל השירותים של הכביסה, הניקיונות והצ'ק-אין, במקביל ללימודים. כשראינו שבאמת יש לזה ביקוש, הגשנו מועמדות לאקסלרטור Y COMBINATOR והתקבלנו", סיפר עמיעד סוטו, מנכ"ל החברה, בראיון ל"גלובס" שהתקיים השנה.

כיום, החברה משרתת אלפי לקוחות המנהלים בפלטפורמה למעלה מ-50 אלף נכסים ב-70 מדינות. גסטי מתגאה בכך שלקוחותיה מדווחים בממוצע על עליה שנתית של 150% בהכנסות, עליה של 100% במספר הנכסים וחסכון של לפחות 50 שעות בשבוע בעקבות השימוש בפלטפורמה. העלות הממוצעת של שירותי החברה עומדת על 3% מהפעילות, אך היא משתנה בהתאם לנפח הפעילות והשירותים הנדרשים.

"מחקרי שוק שהובילה גסטי וגורמים בענף מצביעים על שוק שכירות לטווח קצר גדל והולך, בהיקף מוערך של 169 מיליארד דולר ב-2018", אמר עמיעד סוטו, מייסד משותף ומנכ"ל גסטי בעקבות הגיוס. "צמיחת אתרים כ-Airbnb, Booking.com ורבים אחרים הביאה לכך ששכירות לתקופות קצרות מביאה לרווחים הגבוהים בכ-30% לעומת שכירות לטווח ארוך. עובדה זו יחד עם הדרישה הגוברת מצד אורחים לפתרונות דיור אלטרנטיביים למלונות, הביאה לצמיחת עסקי מנהלי הנכסים. גסטי מאפשרת להם לייעל את עבודתם הכוללת אין ספור מטלות, ובמקביל להרחיב את פעילותם. שוק זה רק ימשיך ויצמח בקצב מהיר, בין היתר כתוצאה מהשפעת מגמות עולמיות כגון עבודה מרחוק, כלכלת השיתוף והפיכת נסיעות בינלאומיות למוצר בסיסי".

גסטי - תעודת זהות: 

שנת הקמה: 2013
מייסדים: עמיעד (מנכ"ל) וקובי (אינו פעיל בחברה) סוטו
עובדים: 230
משרדים: תל-אביב, לוס אנג'לס, ברצלונה, מנילה, מילאן ולבוב
גיוסים: 60 מיליון דולר ב-4 סבבים
משקיעות בולטות: Viola Growth, ורטקס, Journey Ventures, Kingfisher Investment Advisors, La Maison Compagnie D'Investissement, TLV Partners וקרן מאגמה.