עם 1.4 מיליון דולר בלבד בקופה, BOS רוכשת חברת אוטומציה בסכום של עד 2.2 מיליון דולר

החברה הנרכשת היא אימדקול, שעוסקת באינטגרציה וייצור של מערכות אוטומציה ורובוטיקה • חברת הטכנולוגיה BOS נמצאת במוקד מאבק שליטה על רקע דרישתו של כפיר זילברמן להדיח את חברי הדירקטוריון • BOS נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק בשווי של 10 מיליון דולר

כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי
כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי

חברת הטכנולוגיה BOS הודיעה על רכישת חברה בתמורה כוללת שעשויה להגיע ל-8 מיליון שקל (כ-2.2 מיליון דולר), רובה במזומן וחלק ממנה במניות.

בסוף 2018 היו בקופתה של חברת BOS כ-1.4 מיליון דולר, כלומר כ-5.1 מיליון שקל, כך שהרכישה למעשה "מרוקנת" את קופת החברה ותדרוש גם לקחת הלוואות בנקאיות. נזכיר כי החברה נמצאת כיום במוקד מאבק שליטה שבמסגרתו מנסה כפיר זילברמן, המוכר כסוחר שלדים בורסאיים, להביא להדחת חברי הדירקטוריון של BOS ולמנות דירקטורים אחרים במקומם.

BOS נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק בשווי של 10 מיליון דולר. החברה מספקת פתרונות בתחומי RFID ושרשרת אספקה, והחברה שהיא רוכשת - אימדקול, עוסקת באינטגרציה וייצור של מערכות אוטומציה ורובוטיקה, שמחליפות תהליכים ידניים ומשפרות את יעילות הייצור. באימדקול מועסקים 26 עובדים. העסקה צפויה להיסגר עד ה-1 ביוני.

BOS שילמה כבר 1 מיליון שקל במעמד חתימת ההסכם, ותשלם 4.5 מיליון שקל במועד סגירת העסקה. עוד 1.5 מיליון שקל ישולמו לאימדקול עד אוגוסט 2020 על-ידי הנפקת מניות של החברה ויתרת הסכום תשולם במזומן באוגוסט 2020 בהתאם לתוצאות הכספיות. המחיר ברכישה מבוסס על מכפיל 4 של הרווח התפעולי הממוצע של אימדקול בשנים 2017-2019; ב-2017-2018 הרווח התפעולי הממוצע היה 530 אלף דולר (כ-1.9 מיליון שקל). ההכנסות הממוצעות בשנים אלה היו 20.7 מיליון שקל וה-EBITDA היה 2 מיליון שקל.

לדברי אייל כהן, מנכ"ל משותף BOS, "אנו מרוצים מרכישת הפעילות של אימדקול שעומדת בדיוק בכל הקריטריונים שהצבנו עבור רכישות. הרכישה משלימה את קווי המוצרים של BOS, ואימדקול היא חברה מרוויחה ותוסיף תרומה משמעותית לתוצאות הכספיות של BOS".

ב-11 באפריל תתכנס אסיפת בעלי מניות בחברה לצורך הצבעה על הצעתו של זילברמן להדיח את חברי הדירקטוריון, בשל טענות על תשואת המניה ושיעורי הרווחיות של החברה. זילברמן רכש לפני מספר שבועות מניות BOS בתמורה כוללת של 75 אלף דולר וחבר לבעל מניות נוסף, מוטי הראל, ויחד הם החזיקו ב-5.5% ממניות החברה. בימים האחרונים הגדיל זילברמן את ההחזקות ב-BOS כשרכש עוד מניות בתמורה כוללת של כ-95 אלף דולר, ובמחיר ממוצע של 3.67 דולר לעומת כ-2.3 דולר בעסקאות הקודמות. כעת מחזיקים זילברמן והראל ב-6.1% מהמניות יחד.