סאני תקשורת מסכמת את 2018 עם קפיצה של 56% ברווח הנקי

החברה נהנתה בשנה שחלפה, בין השאר, מהשקות מוצלחות של מכשירי Note 9 וסדרת A8, לצד גידול במכירות של האביזרים, חלפים ושירותים נלווים

יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי
יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי

למרות התגברות התחרות בתחום הטלפונים החכמים מסכמת חברת סאני תקשורת , הנמצאת בשליטת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), את שנת 2018 עם עלייה של 5.8% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-1.13 מיליארד שקל.

החברה נהנתה בשנה שחלפה, בין השאר, מהשקות מוצלחות של מכשירי Note 9 וסדרת A8 , לצד גידול במכירות של האביזרים, חלפים ושירותים נלווים.

למרות העלייה במכירות רשמה סאני תקשורת, העוסקת ביבוא ושיווק מכשירי סלולר ואביזרים נלווים מתוצרת סמסונג ללקוחות פרטיים, ירידה של 9.2% ברווח התפעולי אשתקד, לרמה של 83.3 מיליון שקל. זאת, על רקע שינויים בשער החליפין של הדולר מול השקל וכן עקב תמחור אגרסיבי של סמארטפונים שמשווקת החברה עקב התגברות התחרות, בעיקר מול אפל ויצרנים סינים.

בשורה התחתונה הציגה החברה שיפור של 56% ברווח הנקי אשתקד, לעומת 2017, שהגיע לרמה של כ-65 מיליון שקל. זאת, על רקע צמצום בהיקף של כ-39 מיליון שקל בהוצאות המימון שלה.

תוצאות סאני תקשורת
 תוצאות סאני תקשורת

את הרבעון הרביעי סיימה סאני עם צמיחה של 18% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של כ-284 מיליון שקל, הרווח התפעולי גדל ב-23.2% והסתכם בכ-18.8 מיליון שקל ובשורת הרווח הנקי נרשם סכום של 17.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל (בו נרשמו הוצאות מימון חריגות).

מניית סאני תקשורת הגיבה לתוצאות בעלייה של כ-1% והשלימה התקדמות של 17% בחצי השנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-455 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, משה פרי, ציין היום כי "במהלך השנה השקנו מגוון רחב של מכשירים הפונים לכלל פלחי השוק והגדלנו את בסיס הלקוחות שלנו באמצעות התרחבות למגזרים חדשים, מהלכים אשר תרמו לגידול בהכנסות. בנוסף, צמצמנו הוצאות, זכינו בפעם הרביעית ברציפות במכרז החשב הכללי לאספקת מכשירי סלולר עבור משרדי ממשלה, והוספנו מוצרים חדשים לפורטפוליו המוצרים המוצעים ללקוחותינו. הקשר עם סמסונג ממשיך להיות איתן ויציב ואנו מצפים כי קשר זה ימשיך להתחזק גם בעתיד בהתרחבות לתחומים נוספים".