בראק אן.וי מוכרת 40% מתיק הנדל"ן המסחרי לפי שווי נכסים של 175 מיליון אירו

חברת הנדל"ן דיווחה כי חתמה על חוזה למכירת שלוש חברות בנות המחזיקות בנכסים בגרמניה • "העסקה מהווה את הצעד הראשון בהליך המיקוד מחדש של האסטרטגיה העסקית של החברה"

נכס גרמני של בראק / צילום: אתר החברה
נכס גרמני של בראק / צילום: אתר החברה

חברת הנדל"ן בראק אן.וי  פרסמה באחרונה את דוחותיה הכספיים ל-2018, ובהם הדגישה כי היא ממשיכה לבחון את האפשרויות למיקוד האסטרטגיה העסקית שלה, ובכלל זה כבר החלה לבצע פעולות למכירת חלק מנכסיה. בהמשך לדברים דיווחה היום (א') בראק אן.וי, כי חתמה על חוזה למכירת שלוש חברות בנות, המחזיקות בנכסים בערים קסטרופ-ראוקסל, סלה ורוסטוק, שבגרמניה.

העסקה משקפת שווי נכסים ברוטו של 175 מיליון אירו (בכפוף להתאמות מחירים מסוימות). ואילו שווי הנכסים בספרי החברה עמד בסוף דצמבר על 181 מיליון אירו, והם הניבו ב-2018 הכנסות של 10.5 מיליון דולר מדמי שכירות. בראק אן.וי מחזיקה כיום בין 94.8% ל-100% ממניות החברות הבנות שמחזיקות בנכסים, ולדבריה מדובר על מימוש של כ-40% מתיק הנדל"ן המסחרי שלה.

בראק אן.וי פועלת בשוק הנדל"ן של גרמניה, ועוסקת בשלושה תחומים עיקריים: השכרת נכסים מסחריים, השכרת דירות מגורים, וכן ייזום והקמה של דירות מגורים למכירה. אשתקד נמכרה השליטה בבראק אן.וי לידי חברת הנדל"ן הגרמנית אדלר, שפועלת בתחום הדיור להשכרה בגרמניה, ומאז התחזקו ההערכות בשוק כי אדלר תדחוף למיקוד עסקיה של בראק בתחום הדיור ולמכירת הפעילות המסחרית שלה.

בהודעה היום ציינה בראק אן.וי, כי "העסקה מהווה את הצעד הראשון בהליך המיקוד מחדש של האסטרטגיה העסקית של החברה, ותאפשר לחברה להנזיל את החזקתה בנכסים למרות הסביבה הנוכחית בשוק הנדל"ן המסחרי באירופה, וכן צפויה להשפיע באופן חיובי על מצב המזומנים של החברה, תוך מתן אפשרות לחברה להפחית את המינוף שלה ולפיכך, לדעת החברה, העסקה הינה לטובת החברה". לדברי החברה, היא ממשיכה לבחון אפשרויות למיקוד מחדש של האסטרטגיה העסקית שלה, במקביל לשיפור המשמעותי במצבת הנזילות והמזומנים שלה.

בראק אן.וי מחזיקה כיום ב-26 נכסים בתחום המסחרי (מסחר ומשרדים) בשטח כולל להשכרה של 312 אלף מ"ר. במסגרת העסקה תרכוש הקרן הגלובלית 89.9% ממניות החברות שמחזיקות בנכסים המסחריים, בעוד שביתרת המניות (10.1%) תמשיך להחזיק בראק אן.וי.

התמורה שתשולם תשמש את בראק אן.וי לפירעון הלוואות בנקאיות בהיקף של 92.6 מיליון אירו, וכן לפירעון הלוואה נוספת על סך 14.1 מיליון דולר. העסקה עצמה אינה כפופה לתנאים מתלים מהותיים, ולכן צפויה להתבצע בעתיד הקרוב. לדברי בראק אן.וי הרוכשת של הנכסים היא קרן הון סיכון גלובלית.

בראק אן.וי נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 3 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה שלילית מתואמת של כ-8% בשנה האחרונה.