מנכ"ל אנבידיה: "מקווה שאיל וולדמן ימשיך להוביל את מלאנוקס בישראל"

שבועיים לאחר ההודעה על רכישת מלאנוקס, אמר ג'נסן הואנג במסיבת עיתונאים משותפת שנערכה במטה החברה ביוקנעם כי לא יהיו פיטורים במלאנוקס בעקבות הרכישה והוסיף: "תפיצו את השמועה - אנחנו נגייס עוד עובדים" • וולדמן: "נישאר כישות וייתכן כמותג נפרד, נמשיך לבנות את עצמנו בתוך אנבידיה"

ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה (משמאל), ואיל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: כדיה לוי
ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה (משמאל), ואיל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: כדיה לוי

שבועיים אחרי ההודעה על רכישת מלאנוקס בידי אנבידיה בתמורה ל-6.9 מיליארד דולר, הגיע היום (ב') מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, לביקור בישראל וקיים יחד עם מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, מסיבת עיתונאים במטה מלאנוקס ביוקנעם.

איל וולדמן פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "אנחנו מאוד מתרגשים לארח כאן את ג'נסן ובכירי אנבידיה. יש פה הזדמנות גדולה עבור שתי החברות, אנחנו רואים את השילוב של שתיהן ורואים שאחת פלוס אחת שווה הרבה יותר משלוש".

הואנג אמר: "העולם משתנה מהותית וזוהי אבן דרך לעולם המחשוב. אנחנו מאחדים שתיים משתי החברות המוערכות ביותר בתחום ה-HPC - מחשבי העל".

הואנג נשאל איך באנבידיה מרגישים על רכישת חברה ב-7 מיליארד דולר שנמצאת באיזור מסוכן, לאחר שבלילה שעבר נפל טיל במרכז הארץ. "אלה חדשות נוראיות, אבל שום דבר בישראל לא הפתיע אותי עדיין", מר הואנג. "ישראל היא אחת ממרכזי הטכנולוגיה הטובים ביותר בעולם, עם יכולות מדהימות, וזה לא השתנה. החיים ממשיכים בישראל".

לשאלה כמה זמן מלאנוקס תישאר בישראל והאם יש מחויבות חוזית, השיב הואנג: "הכוונות שלנו היא שמלאנוקס תישאר יישות עצמאית שתמשיך לצמוח בישראל. כל אחד מקווי המוצר של מלאנוקס, אינפינבנד,  את'רנט - יימשכו כסדרן. אני מתכנן ומקווה שאיל יוביל את מלאנוקס בישראל, כל זמן שהוא בחיים. זה יהיה כבוד גדול לבנות איתו חברה".

מנכ"ל אינבידיה: "לא יהיו פיטורים במלאנוקס"

בשלב זה נשאל הואנג האם ישנה התחייבות בחוזה, משום שמנכ"ל אחר שיגיע יוכל לשנות את ההחלטה. "אני מנכ"ל אנבידיה 26 שנה ורק מתחיל להיות טוב בתפקיד שלי", השיב הואנג ברוח של צחוק.

וולדמן השלים את הואנג ואמר: "אעבוד עם ג'נסן לעשות את החברה מצוינת".

הואנג: "לא יהיו פיטורים במלאנוקס, נשאיר כל עובד ועובד ואנחנו מתכננים להגדיל את המרכז פה. אולי בישראל אתם לא רואים מה קורה, אנחנו עובדים עם מלאנוקס במגוון תחומים ברחבי העולם, כשהחברה הזאת ידועה במצוינות הטכנולוגית שלה. אין שום סיבה שלא נמשיך להשקיע בה, הרי זאת הסיבה שבגללה רכשנו את החברה. אני אוהב את מלאנוקס מזה זמן רב, זאת הזדמנות חד פעמית לרכוש אותה. תפיצו את השמועה: נגייס עוד עובדים. מלאנוקס היא אוצר מיוחד, ולכן עשינו משהו לא רגיל עבורנו וביצענו רכישה כה גדולה".

"אנחנו לא צופים סינרגיות בעלויות", המשיך. "השוק לא היה בטוח בנוגע לתועלת שתקנה לנו הרכישה, שכן בדרך כלל מדובר על קיצוצים ופיטורים, אבל זה לא התכנון שלנו, החברות הללו משלימות היטב אחת את השנייה בתחומי וה- GPU - יחד, נרצה להמציא את העתיד. המניה עלתה כי אנשים אוהבים את הסיפור גם אם לא היה מובן ישר על ההתחלה".

וולדמן הוסיף, כי "בעלי המניות מבינים את הסינרגיות והיכולות שמלאנוקס תביא לאנבידיה גם בתחום מחשבי העל, דאטה סנטר, רכב אוטונומי, וברגע שמבינים זאת מבינים שזאת יצירת ערך בתוך אנבידיה". 

"אמרתי לאיל לפני שנים רבות שאני אוהב את מלאנוקס, חברה מדהימה עם טכנולוגיה ייחודית וצוות טכנולוגי מדהים. קל להתאהב באיל. זה הצד שלי של הסיפור. איל יספר את הצד שלו", הוסיף הואנג.

וולדמן: "הדירקטוריון בחן ואנבידיה הייתה אחד הבתים הטבעיים עבור מלאנוקס, היה זה תהליך טוב בין החברות ואנחנו מרגישים ברי מזל".

הואנג: "זה היה תהליך מאוד מאוד תחרותי. הבנקאים אמרו שלא ראו דבר כזה. ההצעה שלנו הייתה הטובה ביותר. איל מנהל מו"מ מאוד קשוח. הייתי צריך להתקשר אליו כל יום להגיד לו שאני אוהב אותו".

וולדמן: "אני מתגעגע לשיחות הטלפון האלה".

מלאנוקס תישאר כיישות עצמאית

לשאלה על הרגשה אישית למכור חברה שהקים לפני 20 שנה, ענה וולדמן: "ההרגשה היא של הישג גדול, החברה מעסיקה הרבה עובדים ברחבי העולם. נישאר כיישות וייתכן כמותג נפרד, וזה מרגש עבורנו, נמשיך לבנות את עצמנו בתוך אנבידיה".

הואנג: "גם איל וגם אני בנינו את החברות שלנו מאפס בדם יזע ודמעות. ההצלחה האולטימטיבית היא בתרומה של חברה לתעשייה, וההשפעה שלה על חיי אנשים. מעט מאוד חברות הייטק שלאורך שני עשורים שמרו על מובילות והגדירו את התחום שלהן כמו מלאנוקס".

מה הממשלה צריכה לעשות טוב יותר להייטק ולבניית חברות הייטק גדולות יותר?
וולדמן: "חינוך זה הדבר הכי חשוב לאפשר לתעשיית ההייטק בישראל להמשיך ולשגשג. יש מדיניות טובה לעידוד יזמים ורואים פירות. יש פה חברות גדולות. אני מעריך שנראה ב-2019 הרבה הנפקות של חברות ישראליות. יש חברות מצוינות גדולות כמו סולאראדג', וויקס. בין החברות הפרטיות פייבר, אאוטבריין ואחרות. אני מקווה שהחברות האלה יהיו מוצלחות אפילו יותר ממלאנוקס. אנבידיה ומלאנוקס ימשיכו גם להשקיע בסטארט אפים כפי שעשתה מלאנוקס עוד קודם".