ההשקה של אפל: כרטיס אשראי חדש ותחרות לנטפליקס

במסגרת אירוע "It's Show Time" שנערך בתאטרון על שם סטיב ג'ובס שבקמפוס שלה בקופרטינו הכריזה אפל על הרחבת שירות אפל ניוז, כרטיס אשראי, שירות סטרימינג משופר, תכנים מקוריים למשתמשים, שירות גיימינג ושירות תכני מגזין • טים קוק: "אנחנו עומדים לשנות את חווית כרטיסי האשראי"

מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת כרטיסי האשראי של אפל / REUTERS/Stephen Lam
מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת כרטיסי האשראי של אפל / REUTERS/Stephen Lam

אפל ערכה אירוע בו הכריזה הערב (ב') על השקה של מספר שירותים חדשים - שירות סטרימינג משופר לתכנים טלוויזיוניים הכולל תכנים מקוריים, כרטיס אשראי, שירות מנויים למשחקים ושירות מנויים לתכני מגזין. ההשקות הללו הן חלק מהנסיון בחברה להצמיח את חטיבת השירותים על מנת לגוון את הכנסותיה, על רקע ירידה במכירות האייפונים. אירוע "It's Show Time" של החברה נערך בתאטרון על שם סטיב ג'ובס שבקמפוס שלה בקופרטינו.

"היום יהיה אירוע שונה כמו שאתם יכולים לראות, היום נתמקד אך ורק בשירותים" אמר מנכ"ל אפל טים קוק בפתיחת האירוע. "את האינטגרציה של חומרה, תוכנה ושירותים אפל עושה טוב יותר מכל אחד אחר" הוסיף קוק, ואף הדגיש כי השירותים של אפל מעוצבים לשמירה על הדאטה של המשתמשים פרטית ומאובטחת - בעקיצה ברורה לפייסבוק.

אפל הכריזה במהלך האירוע על אפל קארד - כרטיס אשראי חדש מבית אפל שנמצא בתוך אפליקציית הארנק של אפל. "אנחנו עומדים לשנות את חווית כרטיסי האשראי" אמר קוק, והוסיף כי בשירות התשלומים אפל פיי נעשו עשרה מיליארד עסקאות עד היום. ניתן להירשם לקבלת הכרטיס באמצעות האייפון. דרך האפליקציה ניתן לבדוק כמה הוצאות נעשו דרך הכרטיס וליצור קשר עם אפל כדי לשאול שאלות.

מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת כרטיסי האשראי של אפל / REUTERS/Stephen Lam
 מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת כרטיסי האשראי של אפל / REUTERS/Stephen Lam

כרטיס האשראי מושק בשיתוף פעולה עם בנק גולדמן סאקס וחברת מאסטרקארד. לדברי אפל, המספר הייחודי לכל כרטיס מאוחסן בשבב אבטחה מיוחד. החברה הכריזה כי אפל תשתמש בלמידת מכונה כדי לפענח שמות מורכבים של בתי עסק ולהציג באופן ברור מאיפה נעשתה כל רכישה, ואף הצהירה כי על כל רכישה המשתמש יקבל החזר במזומן על 2% מסכום הרכישה וכי אין עמלות כלל על הכרטיס. על הכרטיס הפיזי אין פרטים כמו מספר הכרטיס או מספר ה-CVV, וכל הפרטים נמצאים באפליקציית הארנק בלבד. השירות יושק בארה"ב בלבד.

אפל הכריזה גם על הרחבה לאפליקציית אפל TV - אפל TV Channels תאפשר גישה לתכנים לפי דרישה ממגוון רשתות בהן HBO ושואוטיים, המלצות על תכנים ואף שימוש בעוזרת החכמה סירי, וכן תאפשר להוריד תכנים למכשיר של המשתמש. בניגוד לאפליקציית אפל TV שמעבירה משתמשים לאפליקציות סטרימינג אחרות כדי לצפות בתכנים, בשדרוג החדש האפליקציה מרכזת את כל התכנים במקום אחד. השירות החדש יהיה זמין ממאי במעל מאה מדינות בכל מכשירי אפל, ובנוסף האפליקציה תהיה זמינה בהמשך גם בטלוויזיות חכמות של חברות נוספות - סמסונג, LG, ויזיו, סוני, רוקו ואמזון.

טים קוק מנכ"ל אפל באירוע ההשקה /  REUTERS/Stephen Lam
 טים קוק מנכ"ל אפל באירוע ההשקה / REUTERS/Stephen Lam

אפל הודיעה על שירות נוסף לתכנים טלוויזיונים מקוריים בשם אפל TV+ במסגרתו שיתפה פעולה עם יוצרים מובילים. סטיבן שפילברג הציג באירוע את הסדרה שייצור עבור השירות, עיבוד לספר המדע הבדיוני Amazing Stories, וג'ניפר אניסטון, ריס ויתרספון וסטיב קארל הודיעו על סדרת דרמה חדשה בשם The Morning Show.

יוצרים ושחקנים נוספים עלו לבמה והציגו תכנים נוספים עבור השירות - ג'ייסון מומואה ואלפרה וודארד הציגו סדרת מדע בדיוני בשם See על עולם בו לבני האדם אין חוש ראייה, קומייל ננג'יאני הודיע על סדרה בשם Little America שתתמקד בחיי מהגרים, הבמאי ג'יי ג'יי אברהמס הודיע יחד עם הזמרת והמלחינה שרה ברליס על סדרה שתתמקד ביוצרת צעירה, והיא אף שרה את שיר הפתיחה של הסדרה על במת האירוע, ושתי דמויות מ"רחוב סומסום" הודיעו על תכנית חדשה שתלמד ילדים לתכנת.

לבסוף גם אופרה ווינפרי עלתה לבמה והציגה שני פרויקטים דוקומנטריים שהיא יוצרת במסגרת השירות - הראשון עוסק בהטרדות מיניות והשני בהתמודדות נפשית. ווינפרי אמרה כי שיתוף הפעולה עם אפל יאפשר לה לייצר השפעה חיובית אמיתית מסביב לעולם בזכות התפוצה הרחבה של מכשירי אפל. שירות התכנים המקוריים TV+ יושק בסתיו במעל מאה מדינות, והחברה לא ציינה כמה יעלה מנוי לשירות.

השירות השלישי שהוכרז באירוע הוא Apple Arcade - שירות מנויים למשחקים. "משחקים היא הקטגוריה הגדולה ביותר בחנות האפליקציות" אמר קוק. לפי נתוני החברה, מעל מיליארד משתמשים הורידו משחקים מחנות האפליקציות.

השירות יאפשר גישה למעל מאה משחקים חדשים ובלעדיים תמורת תשלום חודשי. הגישה אליהם תתאפשר מכל מכשירי אפל - אייפון, אייפד, מאק ואפל TV. השירות יהיה זמין לכל בני המשפחה ללא תשלום נוסף, והורים יוכלו להגביל את השימוש של ילדיהם בשירות. אפל ארקייד יהיה זמין במעל 150 מדינות החל מהסתיו, וגם במקרה זה אפל לא פרסמה מחיר נכון לעכשיו.

שירות תכני המגזין עליו אפל הודיעה נקרא Apple News+, הרחבה של שירות אפל ניוז שישלב גישה למגזינים באפליקציה. השירות החדש יעלה עשרה דולר לחודש, ויאפשר גישה לכל בני המשפחה לתכנים מ-300 מגזינים בנושאי בריאות, טיולים, אוכל ועוד. הקאברים של המגזינים באפליקציה הם קאברים "חיים", עם תמונות שאינן סטטיות, והשירות יאפשר למשתמשים לסמן את המגזינים האהובים עליהם וכן לקבל המלצות מותאמות אישית. השירות יכלול גם את תכני הוול סטריט ג'ורנל, בהתאם לדיווחים המקדימים, והלוס אנג'לס טיימס. אפל הודיעה כי מפרסמים לא יוכלו לנטר את התכנים שהמשתמשים קוראים באפליקציה. השירות זמין כעת בארה"ב וקנדה בלבד ובהמשך יושק גם באוסטרליה ובאירופה.