יש תשובה מחתרתית להתנגדות לשינוי ארגוני

כנס "הדרכה ולמידה במאה ה-21", שנערך במכללה למינהל עסקים בראשון לציון, ניסה להשיב על השאלה - איך מלמדים חדשנות בארגונים

טל שביט, חגית מלול וגוין סאס / צילום: עידן גרוס
טל שביט, חגית מלול וגוין סאס / צילום: עידן גרוס

אין זה חדש שכולם מדברים היום על חדשנות. אל טרנד זה הצטרף השבוע כנס "הדרכה ולמידה במאה ה-21", התשיעי במספר, שנערך במכללה למינהל עסקים בראשון לציון, וניסה להשיב על השאלה - איך מלמדים חדשנות בארגונים.  

חגית מלול, ראשת מטה וראשת תחום האופרציה בחברת לייבפרסון ישראל, סיפרה כי אמנם יש לא מעט דרכים להנחיל חדשנות, אבל כדי ליצור שינוי משמעותי, לא די בהובלת תהליכי חדשנות בהשתתפות כלל העובדים, אלא יש לבחון גם דרכים חדשניות להנחלתה.

דרך פחות פופולרית, אותה ציינה מלול, היא הדרך ה"מחתרתית", לפיה הארגונים חייבים להמשיך לחתור בכל הכוח - לעתים גם באופן מחתרתי - כדי להתמודד עם אלה שמתקשים להנחיל חדשנות ומתנגדים לשינוי. היא הסבירה כי חשוב לעשות את מה שהכי נכון לארגון מבחינה עסקית, ולהקפיד שלא להיבהל ובטח שלא להיעלב כשיש התנגדויות ארגוניות. "כל זה לא יכול לקרות ללא 'ספונסר ארגוני בכיר' שמכיר בחשיבות של חדשנות אמיצה", הבהירה מלול.

עוד נכחו וחידשו: ג'קה גלקסמן, עד לאחרונה מנכ"לית סודהסטרים ארה"ב; שמר שטיינלאוף ממיקרוספט; מעיין הגר, עד לאחרונה מנהלת חדשנות בחברת נסטלה; פרופ' טל שביט, דיקן בית הספר למנהל עסקים במכללה, ד"ר גוין סאס, דיקאן בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה ואחרים.