אלי ישי ומפלגתו פורשים מהמירוץ לכנסת; יתמכו ביהדות התורה

זאת עקב תוצאות הסקרים המנבאות למפלגת יחד סיכוי נמוך מאוד לעבור את אחוז החסימה •  לפי הערכות תמיכתו של ישי עשויה להוסיף ליהדות התורה מנדט אחד

אלי ישי / צילום: אריק סולטן
אלי ישי / צילום: אריק סולטן

מפלגת יחד של אלי ישי פורשת מהמירוץ לכנסת על רקע התוצאות הנמוכות בסקרים והיעדר סיכוי ממשי לעבור את אחוז החסימה. ישי סיכם עם יהדות התורה כי יעביר אליה את תמיכתו, ולפי הערכות תומכי המפלגה עשויים להוסיף מנדט אחד ליהדות התורה.

אלי ישי היה יושב ראש ש"ס לאחר שאריה דרעי נכנס לכלא, פרש ממנה עם שובו למפלגה ובבחירות הקודמות רץ עם עוצמה יהודית אך לא עבר את אחוז החסימה.

לפני הגשת הרשימות לכנסת ניהל ישי מגעים להיכנס לרשימת איחוד מפלגות הימין, אך אלה כשלו בין השאר בשל המקום הנמוך שהוצע לו ברשימה ככל הנראה לאחר שדרעי הטיל על כך וטו

מש"ס נמסר כי "התנועה פעלה באופן נמרץ בכדי להגיע לאחדות מלאה של הציבור הספרדי. לשם כך אף מינתה את בנו של הרב עובדיה, הרב דוד יוסף, לשליח מיוחד מול ראש ישיבת כיסא רחמים הגר"מ מאזוז (פטרונו של אלי ישי; ד"ז) כדי לקדם זאת. לצערנו, כל מאמצינו לשלום נדחו והם בחרו בדרך אחרת".

יו"ר יחד אלי ישי אומר כי ההחלטה להפסיק את המרוץ נבעה בין השאר מההבטחה כי תנועת "יחד" לא תסכן את הימין ואת הצביון היהודי במדינה במערכת בחירות קריטית זו אם לא תצליח לעבור את אחוז החסימה. 

לדבריו לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב'יהדות התורה' בתיווכו של סגן השר הרב מאיר פורוש וההחלטה התקבלה לבסוף על ידי הרב משה מאזוז, המנהיג הרוחני של יחד, שהורה להביע תמיכה ברשימת 'יהדות התורה' החרדית-אשכנזית, ולא בש"ס המזרחית, אף שרוב תומכי יחד הם קהל חרדי מזרחי.

השרה גילה גמליאל מהליכוד בירכה את אלי ישי על החלטתו לפרוש ואמרה כי היא משקפת אומץ ציבורי המעדיף את האינטרס הלאומי על האישי.