מועצת הביטחון של האו"ם תדון הערב בהכרה האמריקאית בגולן

זאת לבקשת הנציגות הצרפתית במועצת הביטחון וסוריה • דני דנון: "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך שהגולן יישאר בריבונות ישראלית לנצח"

גבול ישראל-סוריה ברמת הגולן / צילום: איל יצהר
גבול ישראל-סוריה ברמת הגולן / צילום: איל יצהר

לבקשת הנציגות הצרפתית במועצת הביטחון תכונס היום מועצת הביטחון באו"ם לדיון במעמד רמת הגולן.

בהודעת חשבון הטוויטר של השגרירות הצרפתית לאו"ם נכתב: "אנו נדרוש דיון פומבי במצב במזרח התיכון לרבות בנושא רמת הגולן ואונדו״ף (כוח שמירת השלום הרב-לאומי המוצב ברמת הגולן)".

הדיון צפוי להתקיים היום בשעה 15:00 (שעון ניו יורק), כלומר 21:00 שעון ישראל והוא יערך גם לבקשתה של סוריה. הנושא שעל הפרק יהיה ההכרה האמריקאית בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון אמר היום: "במשך 19 שנים סוריה השתמשה בגולן כמוצב קדמי נגד מדינת ישראל והיום זו איראן שרוצה להציב את חייליה על גבול הכנרת. ישראל לא תאפשר מציאות כזו לעולם והגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך שהגולן יישאר בריבונות ישראלית לנצח. ארה"ב וישראל יעמדו כחזית אחת בדיון מול הצביעות והשקרים".

שגריריהן של חמש מדינות אירופה החברות במועצת הביטחון של ה או"ם - צרפת, גרמניה, פולין, בריטניה ובלגיה - יצאו אתמול (ג') בהודעה משותפת שהם אינם מכירים בריבונותה של ישראל ברמת הגולן

בהודעה, שהם פרסמו נכתב כי "בהקשר של הצהרת הנשיא טראמפ, כפי שהוא חתם עליה אתמול בבית הלבן, ולפיה ארה"ב מכירה ברמת הגולן כחלק ריבוני של מדינת ישראל, העמדה שלנו בנוגע לרמת הגולן ידועה היטב והיא לא השתנתה. בהתאם לחוק הבינלאומי ולהחלטות מועצת הבטחון 242 ו-497, אנחנו איננו מכירים בריבונות של מדינת ישראל על האיזורים שנכבשו על ידה מאז 1967, לרבות איזור רמת הגולן ואיננו מחשיבים שטח זה כחלק ממדינת ישראל. סיפוח של כל טריטוריה באמצעות כוח צבאי הנו אסור לפי החוק הבינלאומי. עוד קובעת לשון הצהרת המשותפת: כל הצהרה חד צדדית בנוגע למיקום של גבול הנה מנוגדת לבסיס הנורמות והכללים של סדר בינלאומי ולאמנת האו"ם". ההודעה מסיימת בכך שהם "מוטרדים מהשלכות הרוחב של הכרה בלתי חוקית בסיפוח ומן המשמעות של ההצהרה לאיזור כולו".