מנכ"ל אנבידיה: הבאנה והיילו הישראליות נשמעות מאוד מבטיחות

מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג חגג אתמול את רכישת מלאנוקס באירוע שבו השתתפו כ-300 בכירים בתעשיית ההייטק, קצינים בכירים ואנשי אקדמיה והכריז כי "הרבה התעניינו במלאנוקס, אני זכיתי" • וולדמן: "יכול להיות שבעתיד יחשבו שמלאנוקס נמכרה במחיר נמוך מדי"

מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג / צילום: שלומי צור
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג / צילום: שלומי צור

מאות בכירים בתעשיית ההייטק, קציני צבא ואנשי אקדמיה בכירים גדשו אמש את אולם רדינג 3 בנמל תל אביב כדי לחגוג את האקזיט השני בגודלו בהייטק המקומי - רכישת מלאנוקס בידי ענקית השבבים אנבידיה תמורת 6.9 מיליארד דולר. "אני לא ישראלי מלידה, אבל אני ישראלי בלב. בקרוב נהיה חברה גדולה מאוד בישראל", הכריז מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג על הבמה והוסיף: "מלאנוקס היא חברה שאהבתי במשך זמן רב, והיא מביאה גאווה גדולה לישראל. זה אוצר גדול".

"אחד הדברים שלמדתי על חברות ישראליות הוא שכולם רוצים אותן. אני לא מכיר שום חברה גדולה בעולם שלא רוצה להיות היום בישראל. תשאלו את הבנקאים - כל החברות רצו את מלאנוקס. תסתכלו עליי - אני זכיתי", הוסיף הואנג.

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, אמר: "אנו רואים את אנבידיה כמו המוח ואת מלאנוקס כמו מערכת העצבים המביאה את הנתונים למוח. אנחנו רוצים להיות חברה שתיצור את אבני הבניין הטובות ביותר עבור כל מה שאתם רוצים לעשות, בין אם במרכזי הנתונים, בענן, או במכוניות אוטונומיות".

בשיחה עם "גלובס" התייחס הואנג לאפשרות שאנבידיה תרכוש את אחת מחברות עיצוב השבבים הייעודיים לבינה מלאכותית, התחום שבו מצטיינת אנבידיה. חברות אלו מפתחות שבבים שאמורים להגיע למהירויות פי 10-1,000. שתיים מהחברות הללו הן הבאנה של אביגדור וילנץ וחברת היילו, שתיהן ישראליות. "לא פגשתי אף אחת מהן, אבל בוודאי שאני שמח לפגוש כל אחד. אני בתעשיית הייטק 26 שנים. ראיתי הרבה חברות גדולות ואלו נשמעות כמו חברות מאוד מבטיחות", אמר הואנג.

הואנג הוסיף: "אנחנו תמיד מחפשים לטפח את האקוסיסטם. תסתכל על כל האנשים שפה - יש פה מפתחים שמשתמשים בפלטפורמה שלנו כדי לבנות את החברה שלהם או לצרכי מחקר. לפעמים מה שהם צריכים מאיתנו זה רק גישה לפלטפורמה, לפעמים הם צריכים קצת עזרה במימון, לפעמים הם צריכים קצת עזרה עם המכירות והחדירה לשוק, ולפעמים הם צריכים עזרה בכך שנרכוש אותם. אנו פתוחים להכל, רוצים לטפח את האקוסיסטם, לקדם חדשנות הכי מהר שאפשר".

האם אתם חושב שבעוד עשר שנים ראש ממשלת ישראל יגיד על מלאנוקס שהיא נמכרה במחיל זול מדי, כמו שאמר על עסקת ווייז?
הואנג: "אני מקווה שכך".

וולדמן אמר ל"גלובס" כי "יכול מאוד להיות שזה יקרה. זו עסקה מאוד אטרקטיבית".

אז למה לא חיכית עוד קצת, במיוחד כשתחום הדאטה סנטרים ממשיך לצמוח?
"יש מצבים שבהם אתה חייב לעשות דברים כדי שהדברים יסתדרו נכון וזה היה אחד מהמצבים האלו".

השארת חברות גדולות היא גם תנאי שהאקוסיסטם המקומי יתקדם מגיל ההתבגרות לבגרות.
"אנבידיה בארץ זה בהחלט טוב ומלאנוקס בתוך אנבידיה תוכל להמשיך לגדול כך שיהיו לנו יותר משאבים מכל הכיוונים, לא רק בצד העסקי אלא גם בצד הטכנולוגי. זה מאוד טוב לארץ ונמשיך להשקיע בהרבה סטארטאפים ולפתח את האקוסיסטם ואת כל היכולות הטכנולוגיות".

כמו היילו והבאנה?

ולדמן: "גם כאלה".

יש לכם עניין בהן?
ולדמן: "כן, כן. מלאנוקס השקיעה ב-14 סטארטאפים. אנחנו לא מפרסמים את זה. השקענו ב-14 חברות ורכשנו תשע חברות. אנחנו גם רואים החזר על הכסף שהשקענו. אנחנו במצב טוב ונמשיך את זה גם בתור אנבידיה. בהחלט יכול להיות שנרכוש חברות כמו הבאנה והיילו, אי אפשר לעשות הכל לבד".

הואנג אמר על הבמה שאתם רוצים להתחיל להסתכל על דאטה סנטרים כעל מוצר הוליסטי. מה זה אומר, כמו קופסה סגורה?
"לא, אבל יהיה ללקוחות הרבה יותר נוח. במקום להקים דאטה סנטר חלק אחר חלק, יהיה פתאום פיתרון של דאטה סנטר עם הביצועים הכי טובים. נעשה כל מני דברים כדי שהסינרגיה בין אבני הבניין תהיה יותר טובה".

מה החוליות שחסרות לכם כדי לעמוד מול חברות כמו אינטל שיש להן יותר חוליות בשרשרת?
"נעבוד ביחד עם אינטל. המעבד הראשי (CPU) עדיין יישאר של אינטל, אבל אני חשוב שעד היום בנינו את המחשבים הכי גדולים בהרבה מקומות בעולם, ונמשיך לעשות את זה. זה לא שחסר לנו משהו אלא רק שאנו רוצים לעשות את זה יותר יעיל".

הסטארט-אפים הישראלים שהציגו באירוע

באירוע שערכו אנבידיה ומלאנוקס הציגו בפני הקהל חברות ישראליות אשר הדגימו יישומים שפותחו בישראל בעזרת המעבדים הגרפיים של אנבידיה. הכלים האלו הם מתחום הבינה המלאכותית, הלמידה העמוקה וראיית המכונה, כמו גם יישומים של טכנולוגיית הקישוריות המהירה של מלאנוקס.

אבי ויידמן, מנכ"ל Nucleai הציג טכנולוגיה שמסייעת לרופאים לזהות ולאבחן מקרים של סרטן הערמונית וסרטן השד, באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית מתחום ראיית מכונה. 

אלי דוד, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Deep Instinct, הציג פלטפורמת אבטחת סייבר המבוססת על טכנולוגיות מתחום הלמידה העמוקה, ומאפשרת למנוע מתקפות סייבר בזמן אמת.

דני עצמון, מנכ"ל Cognata, הציג מערכת סימולציה מבוססת בינה מלאכותית וראיית מכונה שנועדה לשוק הרכב האוטונומי. הסימולטור של קוגנטה מדמה מגוון סיטואציות בערים אמיתיות לצרכי התנסות ואימון של המערכות האוטונומיות. המערכת בונה העתקים של ערים אמיתיות ומלבישה עליהן מידע תחבורתי שהיא מקבלת מרשויות וספקי מידע שונים, כדי לדמות חוויית נהיגה אותנטית ככל האפשר, תוך שהיא מקצרת משמעותית את זמני הבדיקה, האימון והפיתוח הדרושים על מנת ללמד את המכונית האוטונומית לנהוג בעצמה.

אלכס זילברמן, סמנכ"ל תפעול ב-AnyVision, הציג אלגוריתם לזיהוי פנים, גוף ועצמים שונים שמסוגל לבצע מעקב אחר אנשים בקהל גדול ולהתחבר למצלמות אבטחה בנמלי תעופה, רחובות וחנויות. החברה מאפשרת להפוך כל מצלמת אבטחה רגילה למצלמה חכמה עם יכולות ראייה ממוחשבות, באמצעות ניתוח וסיווג כלל המידע הנקלט בחיישני המצלמה. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מסוגלת לזהות במדויק אנשים גם אם הם עלו או ירדו במשקל, השתמשו באיפור או הרכיבו אביזרים כמו זקנים, משקפיים וכובעים.

ליאור גל, מייסד משותף ומנכ"ל Excelero, הציג פתרון מבוסס תוכנה שמאפשר לארגונים למצות את הפוטנציאל של כונני הפלאש המייצרים עומס על המעבדים וגורמים לצוואר בקבוק. הפתרון של החברה מאפשר להגדיל את שטח האחסון בכוננים ולהאיץ את מהירות שליפת הנתונים.