דוח המבקר על אלשיך וגנץ: הליכוד קרא ליועמ"ש מנדלבליט לפתוח מיד בחקירה פלילית

השר יריב לוין: גנץ ואלשיך פעלו יחד "תוך שהם משתתפים בישיבה שתכליתה למצוא דרך לביצוע התקשרות פסולה" • השר אקוניס: "איננו יכולים לקבל מצב של סטנדרט כפול והחלטות שחלות רק על ראש הממשלה נתניהו"

יריב לוין /  צילום: איל יצהר
יריב לוין / צילום: איל יצהר

הליכוד כינס היום אירוע תקשורתי ובו קרא ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט להורות על פתיחה מיידית של חקירה פלילית. לפי דוח המבקר, כשבני גנץ היה יו"ר המימד החמישי הוא השתתף בישיבה של המשטרה שעסקה ברכישת מערכת מהחברה ללא מכרז, אך העסקה לא יצאה לפועל מכיוון שבדצמבר האחרון המימד החמישי פשטה את הרגל, פיטרה את עובדיה ונסגרה. 

השר יריב לוין פתח את האירוע ואמר שמדובר בממצאים המלמדים שלשם עקיפת חובת המכרז, פעלו יו"ר כחול לבן בני גנץ ומפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך ביחד, "תוך שהם משתתפים בישיבה שתכליתה למצוא דרך לביצוע התקשרות פסולה. מדובר בתיק 50 מיליון והוא חייב להיחקר מיד. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח חקירה מיד של פרשה חמורה זו. זו היא שעת מבחן למערכת אכיפת החוק". 

לוין הוסיף כי בכחול לבן מציינים שבפעילותו של גנץ לא נפל דופי, "אך מדובר בסטנדרט כפול וזלזול בציבור. זה לא רק פעילות המשטרה, אלא גנץ שהוא מועמד לראשות ממשלה, אשר ניצל את קשריו להציג מצגים שקריים ולהוציא מקופת המדינה עשרות מיליוני שקל". 

לדברי לוין, הציבור לא צריך להסכים לסטנדרט כפול בנושא אכיפת החוק, כאשר בנוגע לנתניהו מציגים כתב אישום לפני הבחירות בנוגע לסיגרים ושמפניות.

השר אקוניס אמר שאינו רוצה לראות חוק אחד לבנימין נתניהו וחוק אחר לכל השאר. "איננו יכולים לקבל מצב של סטנדרט כפול והחלטות שחלות רק על ראש הממשלה נתניהו". 

אקוניס פנה ליאיר לפיד: "אל תהיה צבוע ודו פרצופי ואל תעשה דין אחד לנתניהו ודין אחר לגנץ, ראש המפלגה שלך. תתייחס במהירות לפרשת 50 המיליון של גנץ". 

סגנית השר ציפי חוטובלי הוסיפה באירוע: "אנחנו דורשים דין שוויוני לכל. זה חשד לעבירות חמורות של רישום כוזב במסמכי תאגיד. ולכן על היועץ המשפטי לפתוח בחקירה מיד. מדובר ב-50 מיליון שקל מן הקופה הציבורית, אשר אינם דבר של מה בכך. למימד החמישי היה לכאורה מוצר שלא היה ולא נברא. זה חשד עמוק בנוגע למי הוא האיש שמעמיד עצמו לבחירה. זה אדם שמסתיר אידיאולוגיה ואת עצמו, והוא לא מספר את האמת".

ח״כ יואב קיש, שעמד בראש ועדת הפנים, ציטט מתוך הדו"ח ואמר: "2 מיליארד שקל מתוך הרכש של המשטרה בוצעו שלא בהתאם לעקרונות המשטר המנהלי. קיש מציין שניסה לבחון את הרכש המשטרתי בוועדת הפנים מספר פעמים, "אבל לא ניתן היה לקיים בדיקה רצינית של הרכש של המשטרה, כי אלשיך קיבל חיבוק מן האופוזיציה". קיש קרא לחקירה מעמיקה של הקשרים בין אלשיך לבין גנץ.

מצביעים כלכלה
 מצביעים כלכלה