במערכת הביטחון נערכים לקראת סופ"ש מתוח בגבול עזה

במסגרת היערכויות צה"ל בגבול עזה לקראת סוף שבוע מתוח, הושלמה הגעת מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה לגזרה • ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו סייר היום באזור הגבול ובשטחי הכינוס של צה"ל

 ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל סקירה ממפקד אוגדה 162  סמוך לרצועת עזה/ צילום - קובי גדעון / לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל סקירה ממפקד אוגדה 162 סמוך לרצועת עזה/ צילום - קובי גדעון / לע"מ

לקראת סוף שבוע מתוח בגבול עזה: צה"ל הודיע בצהריים (ה') כי השלים את היערכותו המבצעית בדרום לקראת אירועי יום האדמה וזאת, תוך קידום המוכנות של כוחותיו לקראת הסלמה אפשרית בגזרה.

במסגרת היערכויות צה"ל בגבול הושלמה הגעת מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה לגזרה.

במהלך היום קיים הרמטכ"ל אביב כוכבי סדרת דיונים והערכות מצב שעסקו באישור של פקודות אופרטיביות לתרחישים שונים. במקביל, הוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות הלוחמים בפיקוד דרום. לצד הגברת הכוחות בגבול עזה - נמשכה גם היום הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל מסר כי כלי טייס של חיל האוויר תקף בשעות הצהריים חולייה שעסקה בהפרחת בלונים בצפון הרצועה.

על רקע המתיחות הגוברת בדרום ואחרי ימים של לחימה שלוותה במטחי רקטות לעבר ישראל ותקיפות נרחבות של חיל האוויר בעזה, ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו סייר היום באזור הגבול ובשטחי הכינוס של צה"ל. במהלך הסקירות הוא קיבל סקירות ממפקדים ועמד מקרוב על היערכות הכוחות בשטח.

מאוחר יותר נתניהו השתתף בטקס לפתיחת מקטע תל קשיש - מחלף סומך שבכביש 6 והתייחס למצב בדרום. לדבריו "בימים האחרונים הנחיתי לעבות כוחות, להוסיף כלים ולהיות מוכנים למערכה רחבה. ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה - ניכנס אליה חזקים ובטוחים ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות".

נתניהו התייחס גם למצב בגזרת סוריה, וזאת כשברקע דיווחים מאמש על תקיפה באזור חאלב - שיוחסה לישראל. לדברי נתניהו "אנחנו פועלים בכמה זירות במקביל ולא רחוק מכאן נמצאת רמת הגולן, שהנשיא האמריקאי טראמפ הכיר בריבונותנו עליה לפני שלושה ימים וזהו הישג מדיני כביר לישראל. מעבר לרמת הגולן נמצאת סוריה, ונמצאת גם איראן - שכל הזמן מנסה להכניס לסוריה טילים מדויקים וארוכי טווח, מאד מתקדמים ומאד קטלניים. איננו מוכנים לקבל זאת - והפעילות שלנו נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה ולהכניס אליה נשק מתקדם נמשכת כל העת".