נתניהו על שער ה"אקונומיסט": "שלטונו מאופיין במדיניות של זריעת מחלוקות והחלשת המוסדות הדמוקרטיים"

השבועון הכלכלי הבריטי הקדיש לנתניהו ולבחירות בישראל את כתבת השער • לפני חודש פרסם טור חריף שקרא לנתניהו להתפטר

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ

"התומכים שלו קוראים לו 'הקוסם', 'המנצח' ומשתמשים גם במחמאה האולטימטיבית - מלך ישראל. בנימין נתניהו הוא הפוליטיקאי המוכשר ביותר בישראל בדור האחרון. הוא ראש הממשלה הישראלי שמשך כהונתו הוא השני במספר, ואם ינצח את מערכת הבחירות החמישית שבה הוא מתמודד לראשות ממשלת ישראל - ידיח את מייסד מדינת ישראל, דוד בן גוריון, המחזיק בשיא הזה".

בנימין נתניהו על שער האקונומיסט
 בנימין נתניהו על שער האקונומיסט

כך נפתחת כתבת השער של "האקונומיסט" הבוקר תחת הכותרת "קינג ביבי". בהמשך הכתבה מתוארת מדיניות נתניהו כיציבה אך גם כזו שמבוססת על זריעת מחלוקות והחלשת המוסדות הדמוקרטיים בישראל. לפני כחודש פרסם השבועון הבריטי מאמר חריף נגד ראש הממשלה ובו נטען כי עליו להתפטר על רקע הסתה נגד הציבור הערבי והחלשת הדמוקרטיה בישראל. כתבת השער הנוכחית מתייחסת להשפעה של נתניהו גם בזירה הבינלאומית: "ביבי, כפי שהוא מוכר בישראל, משמעותי גם מעבר לגבולות ישראל, ולא רק בשל העובדה שהוא מדבר בחיתוך דיבור ובמבטא מושלמים בעברית ובאנגלית ויש לו נוכחות בולטת ויציבה במזרח התיכון הכאוטי של הימים האלה.

"הוא חשוב מכיוון שהוא גילם את הפוליטיקה של הלאומיות הגברית, השוביניסטית, ואת ההתנגדות לאליטות עוד הרבה לפני שהפרקטיקה הפופוליסטית הזו הפכה לכוח עולמי. נתניהו מוצא חברים בעלי השקפה לאומנית דומה: דונלד טראמפ, נרדרה מודי ראש ממשלת הודו, וגם באירופה - ויקטור אורבן בהונגריה ומתיאו סלביני האיטלקי".