רוני בירם, גיל דויטש ונבות בר מקימים קרן ריט להשקעה במיזמי תשתיות

בימים אלה התחילה קרן קיסטון לבחון פרויקטים להשקעה, ובהמשך היא אמורה גם לצאת להנפקה • קיסטון תחלק מדי שנה, בהתאם לרגולציה, 90% מהכנסתה החייבת כדיבידנד • התוכנית להקמת הקרן, שמייסדיה מבקשים ליהנות מתמיכת המדינה בהקמת קרנות ריט להשקעה בתשתיות, נחשפה לראשונה ב"גלובס"

נבות בר, מנכל וממייסדי קרן קיסטון / צילום: דודי מוסקוביץ
נבות בר, מנכל וממייסדי קרן קיסטון / צילום: דודי מוסקוביץ

בעלי השליטה בחברת האנרגיה המתחדשת סאנפלאואר, רוני בירם וגיל דויטש, מקימים יחד עם נבות בר, לשעבר מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, קרן ריט להשקעה בתחומי התשתיות, בשם Keystone (קיסטון). 

באחרונה נחשף ב"גלובס" כי בירם ודויטש מקדמים הקמתה של הקרן ובכך מבקשים ליהנות מיוזמת המדינה לעודד הקמת קרנות ריט להשקעה בתשתיות שייסחרו בבורסה ויספקו למשקיעים בהן הטבות מס. מטרתה של הקרן לאפשר למוסדיים ולציבור הרחב להשקיע בפרויקטים שעד היום היו שמורים רק לקבוצה מצומצמת של בעלי הון וידע.

קיסטון קמה אחרי קרן ההשקעה בתשתיות ג'נריישן קפיטל, שהוקמה בקיץ 2018 על ידי ארז בלשה ויוסי זינגר בשותפות עם קבוצת ויולה, ויצאה להנפקה בפברואר.

בימים אלה החלה קיסטון לבחון פרויקטים להשקעה ובהמשך אמורה גם היא לצאת להנפקה. על פי טיוטת הרגולציה המתהווה יש להנפיק את הקרן בתוך 36 חודשים מיום היווסדה אך בקיסטון מעריכים שההנפקה תתבצע קודם. 

קיסטון תחלק מדי שנה, בהתאם לרגולציה, 90% מהכנסתה החייבת כדיבידנד, כך שהמשקיעים ייהנו מתזרים מזומנים יציב וידוע שכן תשואת הדיבידנד יציבה וניתנת לחיזוי. עם כניסת התקנות לתוקף, הכנסת הקרן השוטפת צפויה להיות פטורה ממס חברות והמשקיעים המוסדיים ייהנו מהרחבה של סעיף 9(2) לפקודת מס הכנסה המעניק פטור ממס לקופות גמל.