עוד חדשות טובות לטבע באירופה: אושרה לשיווק התרופה לטיפול במיגרנה

אג'ובי מיועדת למבוגרים שחווים לפחות 4 ימי מיגרנה בחודש • בארה"ב, התרופה אושרה לשיווק לפני מספר חודשים • מנהל החטיבה המסחרית באירופה:  "למיגרנה יכולה להיות השפעה משמעותית על חיי היומיום של מטופלים"

תרופת המיגרנה של טבע./ צילום: אתר החברה
תרופת המיגרנה של טבע./ צילום: אתר החברה

חדשות חיוביות נוספות מגיעות היום לחברת התרופות טבע מכיוון אירופה. לאחר שהבוקר דווח שמשרד הפטנטים האירופי אשרר פטנט המגן על הקופקסון במינון 40 מ"ג, בצהריים פורסם דיווח על קבלת אישור לשיווק התרופה המקורית החדשה Ajovy (בשמה הנוסף fremanezumab), המיועדת לטיפול במיגרנה, ב-28 מדינות האיחוד האירופי וכן באיסלנד, נורבגיה וליכטנשטיין.

אג'ובי מיועדת למבוגרים שחווים לפחות 4 ימי מיגרנה בחודש. מדובר בנוגדן חד-שבטי Anti-CGRP ולפי הודעת טבע  , היא התרופה היחידה מסוגה (Anti-CGRP) שאושרה לשיווק, אשר מציעה אופציות מינון רבעוני וחודשי לטיפול מונע מיגרנה. בארה"ב, התרופה אושרה לשיווק לפני מספר חודשים. התרופה הגיעה לטבע כחלק מרכישת חברת Labrys ב-2014 - הרכישה הראשונה שהוביל המנכ"ל דאז, ארז ויגודמן. ב-2017 הציגה התרופה תוצאות חיוביות בניסויים קליניים, הן כטיפול במיגרנה כרונית והן במיגרנה ארעית.

ריצ'רד דניאל, סמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית באירופה, אמר כי "למיגרנה יכולה להיות השפעה משמעותית על חיי היומיום של מטופלים, אשר חלקם סובלים מ-15 ימי כאב ראש בחודש. אנו מקווים כי אג'ובי תספק למטופלים ולאנשי מקצוע בתחום הבריאות באירופה טיפול מונע אשר מציע לחולים יותר ימים בלי מיגרנה, כמו גם גמישות רבה יותר בניהול מחלה בלתי צפויה זו.

"האישור של fremanezumab הוא גם צעד חשוב בהתמקדות שלנו בביופרמצבטיקה, הדור הבא של תרופות חדשניות, וזאת יחד עם מחויבותנו המתמשכת לפיתוח טיפולים להפרעות של מערכת העצבים המרכזית".