גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

3 מיליון עוקבים בטוויטר ואינטראקציות ברשת שרק טראמפ עוקף: אלכסנדריה אוקסיו קורטז, רוקסטארית

המענה המהיר והחד, לעתים אף המשפיל, למבקריה הרבים, הוא אחד מסימני ההיכר שלה כפוליטיקאית מזן חדש ● כשלצדה צבא אוהדים במעצמה הדיגיטלית שבנתה, היא מצליחה להפוך סוגיות כלכליות סבוכות לנגישות ● ככל שהיא מחזקת את מיצובה כתקווה הגדולה לחלק גדול מהאומה האמריקאית, היא מתבססת כסיוט של החלק השני, זה שבחר בטראמפ

אלכסנדריה אוקסיו אורטז / צילום: רויטרס
אלכסנדריה אוקסיו אורטז / צילום: רויטרס

היא הצליחה לתפוס את תשומת הלב של כמה אנשים במקביל רק כאשר העבירה באיטיות רבה מדי את כרטיס המטרו שלה, היא מעידה על עצמה. עד לפני כמה שנים היא עדיין עבדה מדי פעם כמלצרית וחזרה לגור עם אמה, לאחר שאביה מת ומשפחתה נקלעה למשבר כספי בעיצומו של משבר כלכלי עולמי.

אבל לפני כארבעה חודשים השתנו חייה מן הקצה אל הקצה, ואלכסנדריה אוקסיו קורטז הפכה לחברת הקונגרס הצעירה ביותר (29) שנבחרה אי פעם בארה"ב. כיום היא גם מבטיחה - או מאיימת, תלוי את מי שואלים - לזעזע את הלוחות הטקטוניים של הכלכלה האמריקאית בהצעות נועזות שכל המועמדים הנוכחיים לנשיאות ב-2020 לא הצליחו אפילו לדמיין. איך זה קרה לה, לנציגת הברונקס והקווינס מניו יורק, המכונה גם AOC? איך תקף אותה מה שהיא מגדירה כ"שינוי חייזרי", שבו עוד ועוד אנשים תולים עוד ועוד ציפיות במי שלדבריה היא "בכלל לא אני, אלא מין אווטאר שלי?".

חוקי הסושיאל

אם היה טקס אוסקר לזוכים בתהילה פתאומית, אוקסיו קורטז הייתה עולה לבמה כשלימינה אינסטגרם ולשמאלה טוויטר. תבלוט בהיעדרה בתרחיש זה: פייסבוק. עוד נחזור לזה. אוקסיו קורטז, ילידת 1989, היא נציגת דור המילניום. ככזו, היא יכולה ללמד דבר או שניים בהלכות סושיאל אפילו את דונלד טראמפ. אם הוא מלך הטוויטר, היא נסיכת האינסטגרם. והכתר - על אף עליונותו הנוכחית, על אף יתרון הוותק המכריע בסושיאל - רועד. אלא מה.

קצת סדר בבלגן: לא רבים הכירו את AOC עד 26 ביוני 2018, המועד שבו ניצחה במפתיע את ג’ו קראולי בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, בבחירות האמצע בארה"ב. בנובמבר 2018 היא הביסה גם את המועמד הרפובליקני פאפאס - ונכנסה לקונגרס בראש היספני מורם. עוד לפני כן, כבר היה ברור שחוקי המשחק השתנו: אוקסיו קורטז החלה לשתף את עוקביה באינסטגרם (אז היו לה כחצי מיליון) בכל צעד והחלטה בחייה הציבוריים. העוקבים קיבלו תמונות מחיי היומיום של חברי הקונגרס החדשים, שלוו בדרך כלל בכיתובים משעשעים. הם התבקשו לחוות את דעתם על האביזרים שבהם צוידו הפוליטיקאים, כולל מדריך לחבר הקונגרס הטרי, ספר מחזור ושקיות מתנה. הם אף השתתפו בחדווה רבה בעיצוב משרדה של אוקסיו קורטז.

כמה ימים לפני חג ההודיה, AOC עלתה לשידור חי בפיד האינסטגרם שלה והזמינה את עוקביה להצטרף לבישול ארוחת ערב ושיחה על ענייני השעה. למשל, ה'גרין ניו-דיל' שבו היא דורשת להפחית לאפס את השימוש בגז חממה כחלק ממאבקה בהתחממות הגלובלית. למשל, ביטוח רפואי וקולג’ חינם לכולם. למשל, מס של 70% על העשירים ביותר. כלומר, שורה של תיקונים מהפכניים, שלא לומר סוציאליסטים לחלוטין, לכלכלה ולחברה בארה"ב.

את כל זה עשתה אוקסיו קורטז בעודה עורכת לעוקביה היכרות עם הסיר החשמלי החדש שרכשה, ובעודה מבשלת מאק אנד צ’יז, מאפה המקרוני בגבינה שמזוהה כל כך עם ‘תרבות’ הג’אנק פוד של אמריקה. אז נכון, טראמפ כבר צייץ מהשירותים, אבל אוקסיו קורטז לקחה את האינטימיות בסושיאל כמה רמות הלאה ומעלה, למקומות שבהם צבא העוקבים העצום המתעצם שלה לא היה מעולם.

נכון לאמצע פברואר 2019, המספרים של אוקסיו קורטז עומדים על 3.05 מיליון עוקבים בטוויטר ו-2.3 באינסטגרם. נכון, היא עדיין רחוקה מאוד מה-58.2 מיליון של טראמפ בטוויטר, אבל אסור לשכוח שהוא נשיא ארה"ב והיא (עדיין) לא.

כשמשווים את סך האינטראקציות החודשי בטוויטר (לייקים וריטוויטים), התמונה מחמיאה אף יותר לאוקסיו קורטז, שנמצאת במקום השני בארה"ב עם 14.3 מיליון בחודש (נתוני ינואר). אמנם שוב הרחק אחרי טראמפ עם 41.8 מיליון, אבל הרבה לפני כל האחרים, כולל ברק אובמה עם 5.3 מיליון, CNN עם 3.3 מיליון, ננסי פלוסי עם 2.5 מיליון ורבים אחרים.

זה לא קורה סתם: היא מנצלת בחוכמה רבה את הכלים באינסטגרם. ברירת המחדל בפלטפורמה הזו, היא להעלים קטעי לייב וידיאו וסטוריז אחרי 24 שעות, אלא אם כן המשתמש בחר להצמיד אותם לעמוד שלו. AOC, בניגוד לאינסטינקט הפוליטי המיידי של שמירה והאדרה של כל דבר חוכמה שאי פעם אמרה, בחרה ללכת עם הפלטפורמה ומצמידה (כלומר, שומרת) רק אייטמים מועטים. לא פלא שרבים ממיליוני עוקביה נשארים בכוננות עדכונים תמידית ומרגישים כל הזמן שהם עלולים, חלילה, לפספס משהו.
הטריק הנכלולי הזה מאפשר ל-AOC להישאר רלוונטית 24/7, בלי להוציא הון על שיווק ושמירת קשר עם הבוחרים. כמי שלא באה ממשפחה עשירה וכמי שהתחייבה לא לגעת בתרומות מגורמים מסחריים, הסושיאל היה ונשאר הקלף העיקרי שבו יכול להיווצר לה יתרון.

גדודי 'הצבא' שלה מרוכזים ברובם בטוויטר. אמנם, להוד נשיאותו טראמפ יש הרבה יותר עוקבים ממנה, אך היא מנצחת בפרמטרים החשובים באמת. כשבוחנים את שיעור האינטראקציות פר טוויט של אוקסיו קורטז ביחס למספר העוקבים שלה, עולה נתון של 2.8%, לעומת 0.2% בלבד לטראמפ, 0.4% לברק אובמה ו-0.09% לברני סנדרס. אלה פערים עצומים במעורבות, ברלוונטיות.

גם בחינת מספר אינטראקציות בטוויטר מספרות סיפור מרתק: לטראמפ יש כמעט פי 20 עוקבים יותר מאשר ל-AOC, אבל ברמה החודשית (נתוני ינואר 2019) היו לו 43.2 מיליון אינטראקציות בחודש מול 17.5 מיליון לה - פי 2.5 בלבד. מה זה אומר? שהעוקבים של AOC מעורבים, חיים ונושמים את המנהיגה החדשה שלהם. רבים מהם חדשים בזירה הפוליטית האקטיבית, ומגלים לראשונה בחייהם הצעירים את הרצון לבחור, להשפיע, לשנות מציאות.

אלכסנדריה אוקסיו / צילום: Gettyimages ישראל

כשהן מקיזות דם

נדמה שמעולם לא היה פוליטיקאי אמריקאי שהיה נגיש כל כך לצעירי אמריקה. בניגוד להילארי קלינטון, אוקסיו קורטז לא צריכה מניפת יועצים שתלמד אותה לדבר 'אימוג'ית' שוטפת, או איך לענות לטרול שעשה לה בושות על צילומי מגזין שבהם לבשה בגדים בשווי 3,500 דולר ונעליים בשווי 625 דולר. AOC הסבירה לו שהבגדים מוחזרים מיד אחרי הצילומים וביקשה שיתחיל להתרגל ל-'slaying lewks' שלה, שזה משהו כמו "נראית ממש טוב" של המילניאלז.

אפרופו מילניאלז: אוקסיו קורטז בת ה-29 מייצגת דור שלם שלא יכול להיבחר לנשיאות ארה"ב. תקנה אמריקאית עבשה מהמאה ה-18 לא מתירה לבחור נשיא אמריקאי צעיר מגיל 35. נשיא המתקרב לגיל 80 וחווה התמוטטות גופנית ומנטלית הדרגתית עקב זקנה - בהחלט כן, אבל לא חלילה מישהו שעוד לא ראה מספיק בחייו. במקרה של AOC, ייתכן שתוכל להתמודד על התפקיד רק במערכת הבחירות של 2029, מה שנראה כמו נצח במונחים של מי שעוד מלצרה למחייתה לאחרונה. מצד שני, כאמור, יש לה צבא צעיר. והוא רק התחיל לומר את דברו.

אוקסיו קורטז, טוען קורבין טרנט, מנהל התקשורת שלה, מנהלת לגמרי לבדה את נוכחותה באינסטגרם ובטוויטר, ונעזרת בצוות שלה רק בתפעול עמוד הפייסבוק. מה שכנראה מסגיר מה חושבת AOC על חיית המחמד הטורפנית של מארק צוקרברג.

אלא שהרשתות החברתיות, כפי שהיא למדה יפה-יפה על בשרה לאחרונה, אינן רק כר אינסופי להזדמנויות, פוטנציאל ושאר ממתקים. כשנחה עליהן הרוח, הן גם מקיזות דם. AOC התמודדה, עדיין מתמודדת, עם שתי שרשראות מקבילות ורעילות במיוחד של שמועות: האחת על ממדי עושרה, השנייה על מצבה הכלכלי הרעוע.
בתחילת פברואר, ממש לאחר מינויה של אוקסיו קורטז לוועדה לשירותים פיננסיים של בית הנבחרים, העלה גולש פייסבוק סטטוס שבו טען כי ל-AOC יש דירוג אשראי של 430 (גרוע מאוד), שהיו לה שני חשבונות עו"ש שנסגרו ושהיא פונתה פעמיים מבתים בצו בית משפט.

אוקסיו קורטז ניסתה, כמובן, להתגונן. היא טענה שהשמועות מופרכות ומעידות בעיקר על ייאוש במחנה הימין, אולם לא הצליחה למנוע יותר מ-30 אלף שיתופים לפוסט בפייסבוק וחגיגה מקיר לקיר בתקשורת האמריקאית, עם זיקוקי דינור ללא הגבלה ברשת פוקס ניוז.

חבריו של טראמפ הריחו דם, והצטרפו להילולה בשמחה. בנקאי ההשקעות ג’ון לפבר, לשעבר בכיר בסיטיבנק, תהה בטוויטר איך מישהי עם דירוג כה גרוע ורזומה ריק יכולה להיבחר לאחת הוועדות הכלכליות הכי חשובות, ואף מעזה להציע חוקים שעשויים לשנות לחלוטין את פני הכלכלה האמריקאית. גם הוא זכה ליותר מ-38 אלף ריטוויטים.

למה? כי ככל שאוקסיו קורטז מחזקת את מעמדה כתקווה הגדולה לחצי מהאומה האמריקאית, היא מצטיירת כסיוט של החצי השני, זה שבחר בטראמפ, זה שהאמין ששום דבר לא מאיים על שלטונו, עד שבאה ההיספנית החצופה, שמדברת בסיסמאות קליטות, שלא ממש עושה חשבון לנתונים (אם הם לא מסתדרים לה), שעונה באלימות מילולית על אלימות מילולית; ושהשליטה שלה בסושיאל היא אמנות. כי אוקסיו קורטז היא טראמפ - אבל ליברלית. טראמפ - אבל הומניטרית. טראמפ - אבל סוציאליסטית. טראמפ - אבל נחמדה. וגם טראמפ - עם הבנה וסימפטיה לפלסטינים.

נכון, היא מציעה רפורמות שיעלו לאמריקאים כמעט 40 טריליון דולר, מול הכנסות חדשות ממיסים שיסתכמו לכל היותר ב-2 טריליון. מאיפה יבואו עוד 38 טריליון? שוב, מחצית מהאמריקאים עונים: נראה. נחשוב על זה בהמשך. כשהם מתאהבים, ההיגיון שלהם מכיר את הנוהל: כנס למקפיא ואל תצא עד ההתאהבות במועמד הרלוונטי הבא.

עטיפת הקומיקס שיבוסס על אלכסנדריה אוקסיו-קורטז / צילום: Devil's Due Publishing

כוכבת קומיקס

השנה, כך נדמה, מדלגת אוקסיו קורטז לשלב הנפלא והנדיר בחיי פוליטיקאי (רובם לא זוכים לו), שבו הרלוונטיות מתחילה לרוץ אחריה. בפברואר האחרון הודיעה הוצאת ספרי הקומיקס Devil’s Due כי הפוליטיקאית הצעירה היא מעתה גם גיבורת על באנתולוגיית קומיקס שתתפרסם במאי השנה. באחד משערי החוברות שכבר 'הודלפו' נראית אוקסיו קורטז בחליפה לבנה, כשהיא דורכת בהבעת ניצחון על פיל רפובליקאי אומלל, בעוד שברקע נראה חמור דמוקרטי מודאג למדי. בשער אחר היא נראית במדים דומים לאלה של וונדרוומן.

ככותרת לסדרת הקומיקס בכיכובה נבחר הטוויט הבלתי נשכח שלה, מינואר השנה, בתגובה לג’ו ליברמן בן ה-76, אחד מסמליה המזדקנים של המפלגה הדמוקרטית. ליברמן העז לומר בשידור שהוא מקווה מאוד ש-AOC היא לא העתיד של מפלגתו. אוקסיו קורטז הדהימה רבים, גם במחנה הדמוקרטי, כשענתה לו בטוויטר: New party, who dis? - מענה נפוץ על הודעת טקסט ממספר לא ידוע, ולעג גלוי לפוליטיקאי הוותיק על כך שהפסיק להיות רלוונטי. באופן משעשע, אולי אף מבריק, התשובה הזו הפכה לקריאת הקרב של אוקסיו קורטז בקומיקס החדש.

זה כמובן לא הנשק היחידי של גיבורת העל החדשה: בידה הימנית מחזיקה AOC סמארטפון, רמז למיליוני עוקביה בטוויטר ולמיומנות שהיא מפגינה בשימוש באינסטגרם. חשוב להדגיש: המענה המהיר והחד, לעתים אף המשפיל, למבקריה הרבים, הוא אחד מסימני ההיכר של אוקסיו קורטז כפוליטיקאית מזן חדש. כשיריביה מצאו ופרסמו סרטון שלה מפזזת על הגגות בהיותה בקולג’, היא פרסמה מיד סרטון חדש שלה רוקדת מחוץ למשרד הרשמי שלה בקונגרס, וצירפה אליו את הטוויט הבא: "שמעתי שבמפלגה הרפובליקאית חושבים שנשים רוקדות זה סקנדל, חכו עד שהם יגלו שגם חברות קונגרס רוקדות". במונחים של רלוונטיות, AOC היא באמת גיבורת על.

עוד כתבות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק