הדפסה על פוליאסטר ומה עוד? קורנית מסבירה איך תגיע לקצב מכירות של 500 מיליון דולר ב-2023

בכנס משקיעים שקיימה היום יצרנית מערכות הדפוס הדיגיטליות, הציב המנכ"ל, רונן סמואל, יעד של תפיסת נתח של 1.5% משוק ההדפסה על מוצרי טקסטיל, "כשנוכל להיות רווחיים לכל אורך הדרך"

"הפוטנציאל שלנו אדיר. אם נתפוס נתח של 1.5% בלבד משוק ההדפסה על מוצרים כמו חולצות, ג'ינסים וכובעים - נגיע ליעד שהצבנו, קצב מכירות שנתי של 500 מיליון דולר ב-2023. אנחנו מאמינים שנוכל להיות רווחיים לכל אורך הדרך ולהגדיל את הרווחיות הגולמית, ויש לנו תוכניות מפורטות איך להגיע לשם", כך אמר היום (ג') מנכ"ל קורנית דיגיטל , רונן סמואל, בכנס משקיעים שערכה החברה לראשונה בישראל.

קורנית היא יצרנית מערכות דפוס דיגיטליות להדפסה על טקסטיל. שוק הטקסטיל כולו מוערך ב-1.4 טריליון דולר, והשוק הספציפי של קורנית כולל כיום 75 מיליון הדפסות בשנה, ממנו הנתח של קורנית הוא כ-0.5%. סמואל הציג ארבעה "מגה-טרנדים" שפועלים לטובת החברה: הרצון של אנשים לביטוי אישי והמוכנות של הצעירים לשלם יותר על מוצר ייחודי; השפעת הרשתות החברתיות; הגידול במסחר המקוון והשפעתו על הקמעונאות המסורתית (כולל הצורך של רשתות אופנה לעבוד מהר יותר); והדרישה ל-sustainability - פעילות שאינה פוגעת בסביבה. כדי לנצל את הפוטנציאל, קורנית מתכננת להתמקד ב"סגירת פערים" בטכנולוגיה הקיימת, כניסה לשווקים חדשים, הגדלת הייצור אצל הלקוחות הקיימים והתמקדות ב-go to market.

התרחבות גם לעיצוב הבית

"החברה נמצאת בנקודה מאוד ייחודית. כל הכוכבים סביב קורנית מתחברים", אמר סמואל. "יש לנו טכנולוגיה נכונה, אנחנו החברה הנכונה וכל תנאי השוק מתאימים היום לקורנית לפרוץ לתחום הטקסטיל עם מכונות הדפוס הדיגיטליות".

לדבריו, "העולם הכי גדול הוא של המותגים: נייקי, H&M, זארה, אדידס. אנחנו הופכים לשחקן מהותי בתחום ואנחנו עובדים על פרויקטים מאוד גדולים עם מותגי-על, ואני מאוד מקווה שנוכל לדווח עליהם ברבעונים הבאים. הפוטנציאל אדיר". במקביל אמר סמואל ששוק עיצוב הבית גם הוא יעד להתרחבות: הדפסה על ספות ו-וילונות, לדוגמה.

קורנית הודיעה במקביל על השקת מכונה חדשה, Poly Pro, בעלת טכנולוגיה חדשנית להדפסה על פוליאסטר, ובחברה מציינים שהיא מסירה את המגבלות הקיימות בטכנולוגיות ההדפסה הנוכחיות - בהן למשל "נדידת צבע" כשמדפיסים על פוליאסטר צבעוני. בבנק ההשקעות Stifel סבורים שזהו game changer פוטנציאלי לתעשייה ומציינים שמדובר בשוק צומח.

בנק השקעות אחר, אופנהיימר, הכניס אתמול את קורנית לרשימת המניות הישראליות המומלצות שלו, במקום מלאנוקס שנמכרת. באופנהיימר ציינו שישנה "התקדמות ניכרת בעסקיה" ושמדובר בסיפור צמיחה ייחודי, שהתמחור הנוכחי אינו משקף אותו כראוי.

בכנס היום דיבר גם יו"ר החברה, יובל כהן מקרן פורטיסימו, שמכרה לאחרונה את יתרת מניותיה בקורנית ברווח מכובד - לאורך השנים היא מימשה מניות בקרוב ל-300 מיליון דולר בעוד שהשקעתה המקורית הייתה כ-19 מיליון דולר. כהן אמר היום כי "בפרספקטיבה של משקיע, זאת חברה מדהימה. מהרגע שפגשנו אותה התחוור לנו שיש פה כמה יסודות עסקיים שיכולים להפוך אותה לענקית: פוטנציאל הצמיחה, המודל העסקי שכולל הכנסות חוזרות והצוות הנהדר".

לדבריו, "אנחנו בפורטיסימו אוהבים הכנסות חוזרות, ופה זה התגשמות המודל שאנחנו כותבים בספרים. הדיו של קורנית הוא 100% שלנו ואי אפשר לחקות אותו, ועם בסיס איתן של לקוחות חייבים לצמוח, כי הם כל הזמן צורכים את הדיו. בניגוד לחברות אחרות, אנחנו לא מתחילים מאפס כל רבעון". לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי החברה בונה מפעל חדש לייצור דיו בקריית גת.

בכנס הוצג גם סטיב ניגרו, לשעבר בכיר ב-HP, שצפוי להצטרף לדירקטוריון קורנית.