זכריה באומל ז"ל, מנעדרי קרב סולטן יעקב, שב הביתה לאחר 37 שנים

דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים כי צוות מיוחד של צה"ל בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז למשפחת באומל כי גופתו של יקירם, רב-סמל זכריה באומל ז"ל, שנעדר מאז קרב סולטן יעקב, אותרה, הובאה ארצה וזוהתה בישראל

חיילים חרדים / צילום: דובר צהל
חיילים חרדים / צילום: דובר צהל

רב-סמל זכריה באומל ז"ל, מנעדרי הקרב בסולטן יעקב, שב הביתה לאחר 37 שנים.

דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים כי צוות מיוחד של צה"ל בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז למשפחת באומל כי גופתו של יקירם, רב-סמל זכריה באומל ז"ל, שנעדר מאז קרב סולטן יעקב, אותרה, הובאה ארצה וזוהתה בישראל.

רב-סמל באומל זוהה באופן וודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר וכן על ידי הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף הרב אייל קרים.

צוותי מחלקת הנפגעים של אגף כוח האדם הודיעו בדקות האחרונות למשפחות שלושת נעדרי הקרב בסולטן יעקב שארע ב-11 ביוני 1982, ועדכנו אותם באיתור וזיהוי גופתו של רב-סמל זכריה באומל ז"ל. כמו כן עודכנו במידע משפחות נעדרי צה"ל. בהודעת צהל נאמר כי מדובר במאמץ רב שנים של קהילת המודיעין וענף איתור הנעדרים במחלקת נפגעים במהלכו בוצעו פעילויות מבצעיות שונות לאיתור נעדרי הקרב, שיאו של המאמץ בסדרת פעילויות שהוביל בחודשים האחרונים צה"ל בראשות אגף המודיעין והביאה לאיתורו והשבתו ארצה של רב-סמל זכריה באומל ז"ל.

עוד נמסר כי צה"ל מחויב להמשך המאמצים לאיתורם של רב-סמל יהודה כץ, רב-סמל צביקה פלדמן וכל נעדרי צה"ל וחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. עוד נאמר בהודעה כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדי וחיילי צה"ל, מחבקים את כל המשפחות ובתוכן משפחות באומל, פלדמן וכץ ברגעים מורכבים אלה.

טרם נקבע מועד לטקס הלוויה.

זכריה באומן הוא אחד משלושת הנעדרים מהקרב הקשה בסולטן יעקב במהלך מלחמת לבנון הראשונה בקיץ 1982. השניים האחרים יהודה כץ וצביקה פלדמן טרם אותרו. בקרב הנחשב לאחד מהכשלונות הגדולים של צה"ל, נכנס גדוד שריון לשטח נחות מול דיוויזיה סורית במטרה להגיע אל כביש ביירות דמשק. בתום הקרב נמנו עשרים הרוגים ועשרות פצועים.