קרן פימי מכרה את יתרת החזקותיה בחברת הפצת התרופות נובולוג; מורי ארקין רכש 9% מהמניות

בעסקה הנוכחית מכרה פימי מניות נובולוג ב-67 מיליון שקל, כשמלבד ארקין השתתף ברכישה גם בעל השליטה אהוד פוזיס • המכירה הנוכחית משלימה עבור הקרן החזר של פי 3.5 על השקעתה בנובולוג מלפני חמש וחצי שנים

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות פימי יצאה סופית מהחזקותיה בחברת נובולוג. הקרן מכרה אמש את יתרת מניותיה בחברת הפצת התרופות הבורסאית (15%) במחיר של כ-1.25 שקלים למניה, בעסקה שהיקפה כ-67 מיליון שקל (פרמיה של 2% על מחיר הסגירה של המניה אתמול).

נובולוג, אותה מוביל המנכ"ל עירן טאוס, עוסקת בעיקר במתן שירותי לוגיסטיקה והפצה של תרופות ואביזרים רפואיים. החברה הונפקה בבורסה של ת"א בפברואר 2017 באמצעות הצעת מכר של הבעלים, קרן פימי ואודי פוזיס. הבוקר זינקה נובולוג בת"א בכ-5%, אולם מאז ההנפקה רשמה המניה ירידה של כ-15% לשווי חברה של כ-450 מיליון שקל.

מי שרכש את עיקר המניות מידי פימי היו המשקיע ואיש העסקים מורי ארקין (9%) וכן בעל המניות הגדול בנובולוג, אודי פוזיס, שרכש 3.9% והגדיל את החזקתו לכ-39% מההון. מלבדם השתתפו ברכישה גם אלי דהן, שמכר לנובולוג את השליטה בשתי חברות בתקופה האחרונה (יחזיק 1.2%), ומשקיעים נוספים (1%).

קרן פימי שאותה מוביל ישי דוידי נכנסה להשקעה בנובולוג בנובמבר 2013, עת רכשה 50% מהמניות מידי פוזיס תמורת כ-80 מיליון שקל. תחת ידיה עברה נובולוג תהליך השבחה שכלל בין היתר מעבר לאתר חדש במודיעין, קליטת פעילויות בינלאומיות חדשות ורכישה של מספר חברות בעלות פעילות משלימה.

כשלוש וחצי שנים לאחר כניסתה של פימי, הונפקה נובולוג בבורסה בת"א, כשבמסגרת ההנפקה מכרה פימי מניות בהיקף ש ל כ-185 מיליון שקל (35% מההון). נובולוג גם חילקה דיבידנדים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, כך שביחד עם העסקה הנוכחית פימי רושמת החזר של פי 3.5 על השקעתה, המגלם תשואה שנתית פנימית (IRR) של כ-45%.

מנכ"ל נובולוג עירן טאוס ציין היום כי "לצד כניסתו של ארקין, הצטרפותם של בעל השליטה הקיים, אודי פוזיס, ואלי דהן שותפנו העסקי בשתי חברות בנות, מהווה עבורנו עדות מוחשית לפוטנציאל הרב הטמון בחברה". מורי ארקין, מסר כי "מצאנו בנובולוג שילוב נדיר של בסיס כלכלי איתן ומתפתח בתחום הפצת התרופות, ומנועי צמיחה רבי עוצמה בתחום טיפולי רפואה ביתיים, המקטינים את העומס על מערכת הבריאות ועל בתי החולים. כמו כן אנו מאמינים כי ניתן יהיה בעתיד ליישם את הידע והניסיון שנצבר על ידי נובולוג בתחום זה גם בשווקים נוספים בעולם".

רכשה מדהן את אינפומד וטרגט קר

 בנובמבר אשתקד רכשה נובולוג מידי אלי דהן 51% מאתר האינטרנט הרפואי Infomed (אינפומד) תמורת 6 מיליון שקל ולפי שווי של כ-12 מיליון שקל לכלל הפעילות. אינפומד היא פלטפורמה דיגיטלית למידע רפואי לציבור הרחב ופתרונות דיגיטליים לרופאים, לרבות אתר אינטרנט הכולל אנציקלופדיה רפואית מקיפה וכן אינדקסים של רופאים, מטפלים, מחלות ועוד.

למרות שהפעילות הציבורית של אינפומד היא פורטל תוכן, שבו מפרסמות חברות בתחום הרפואי, הכנסותיה מבוססות בעיקר על אינדקס הרופאים שלה, המהווה למעשה פלטפורמה של הרופאים לשווק את עצמם, במסגרת מגבלות הרגולציה לפרסום של רופאים. כמו כן עוסקת אינפומד בניהול מוניטין דיגיטלי של רופאים וקידום במנועי חיפוש, כתיבת תוכן ויצירת תוכן עבור גופים רפואיים שלא במסגרת הפורטל, ועוד.

בחודש שעבר דיווחה נובולוג על רכישה נוספת שבה שוב היה דהן אחד המוכרים, הפעם של 51% מחברת טרגט קר שירותי בריאות, בכ-15.2 מיליון שקל. טרגט קר עוסקת בפיתוח רכש, תפעול ואספקת שירותי רפואה, וכן במתן שירותי סילוק תביעות עבור מוסדות בריאות. הרווח התפעולי של החברה ב-2018 הסתכם בכ-3.6 מיליון שקל.

נובולוג סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של 911 מיליון שקל, צמיחה של 8.5% לעומת 2017. הרווח התפעולי שלה גדל ב-2.3% ועמד על 31.4 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה נובולוג רווח נקי של כ-22 מיליון שקל, ירידה של 2.5% לעומת 2017.

קרן פימי נוסדה בשנת 1996, ועד היום רכשה שליטה בכ-89 חברות ומימשה כ-59 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ-5.5 מיליארד דולר. החברות שבשליטת הקרן מעסיקות כיום למעלה מ-30 אלף עובדים ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל ובעוד עשרות מפעלים וחברות בעולם.