בואינג מפחיתה בחמישית את ייצור "הדגם המתרסק" 737 מקס

בואינג תפחית את הייצור של המטוס 737 מקס בחמישית, ותמנה ועדת דירקטוריון מיוחדת שתבחן את עתידם של המטוסים החדשים. ההחלטה באה בעקבות שתי ההתרסקויות האחרונות של שני המטוסים מהדגם הנמכר ביותר שלה.

מטוס בואינג 737 מקס במפעל הייצור ברנטון, וושינגטון / צילום: David Ryder, רויטרס
מטוס בואינג 737 מקס במפעל הייצור ברנטון, וושינגטון / צילום: David Ryder, רויטרס

ענקית התעופה והחלל הודיעה אתמול (ו') כי תקצץ את הייצור החודשי של המטוסים מדגם מקס 737 ב-10 מטוסים, וכך תייצר עד אמצע אפריל 42 מטוסים בלבד. המהלך עוצר את הגידול המתוכנן של בואינג, שתכננה להגיע לייצור 57 מטוסים בחודש. אנליסטים העריכו כי ייצור גבוה יותר יאפשר לבואינג למסור כמעט 600 מטוסי 737 השנה, 90% מהם מדגם מקס 737.

מניות בואינג נפלו ביותר מ-2% ביום שישי לאחר ההודעה. המשקיעים מחקו יותר מ-25 מיליארד דולר משווי השוק של בואינג מאז ההתרסקות הקטלנית של מטוס בואינג שהיה בשירות חברת התעופה האתיופית; ההתרסקות השנייה של דגם המטוס בחמישה חודשים.

הרגולטורים בודקים את התקריות הללו, ובואינג מציעה תיקון תוכנה והכשרה נוספת לטייסים כדי לטפל בבעיית בקרת טיסה הקשורה בשתי התאונות. לפי הערכות האנליסטים, חזרה לטיסות וחידוש המסירות עבור מטוסי 737 מקס צפויה להתרחש בתוך חודשים.

"אנחנו מתאימים את מערכת הייצור של 737 באופן זמני כדי לסנכרן את ההשהיה במשלוחים, וכדי לתת עדיפות למשאבים נוספים כדי להתמקד בבדיקות תוכנה ובהחזרת מקס לטיסה", הצהיר מנכ"ל בואינג דניס מילנבורג.

מוקדם יותר ביום שישי הודיעה חברת בואינג כי זיהתה בעיית תוכנה שנייה שיש לפתור כחלק מהתיקון הכולל של מטוסי 737 מקס ולהשיבם לטיסה.