לוי רחמני בפנייה לדירקטוריון איילון: לכנס מיד את אסיפת בעלי המניות לצורך מינוי יו"ר חדש

בעל השליטה בחברת הביטוח מבקש למנות דירקטורים מטעמו בשיאו של המאבק מול הדירטוריון • בין הדירקטורים שרחמני מבקש: אהרון פוגל ויניב פגוט

לוי רחמני, מנכ"ל חברת הביטוח איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני, מנכ"ל חברת הביטוח איילון / צילום: איל יצהר

בעל השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים איילון , לוי רחמני, דורש לכנס אסיפת בעלי מניות של החברה על מנת לאשר מינוי של דירקטורים חדשים.

במכתב ששלח לדירקטוריון החברה הוא כותב, בין השאר, כי "על פי חוק החברות ותקנון החברה, הייתה אמורה כהונת הדירקטורים הקיימים (למעט הדירקטורים החיצוניים ) להסתיים עם כינוס האסיפה השנתית של החברה. המועד האחרון לזימון אסיפה שנתית ולמינוי דירקטורים לחברה הוא מחר, ה-8 באפריל... ".

"דירקטוריון החברה, משיקולים זרים, היינו בשל התנגדותו להחלטתי שלא לחדש את כהונתו של מר גרופמן שהייתה אמורה להסתיים מחר, החליט לדחות למועד לא ידוע את האסיפה השנתית של בעלי מניות החברה, וזאת תוך הפרה גסה של הוראות החוק ותקנון החברה..". הוא כותב.

נזכיר כי באוגוסט האחרון דיווחה החברה כי לאחר כשנתיים לא קלות, שבמהלכן איבד את מעמדו כסמכות העליונה בקבוצת הביטוח איילון, בעל השליטה רחמני (67.3%) הודיע כי יפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה האם הציבורית איילון אחזקות, בסוף ספטמבר, בתום כהונה ארוכה של כ-42 שנה.

רחמני נמצא בימים אלה בעימות גדול עם דירקטוריון איילון אחזקות ובעיקר מול היו"ר שלמה גרופמן שהיה בעבר חברו ושאותו מינה לתפקיד. רחמני הודיע לאחרונה לגרופמן כי יפעל למינוי דירקטורים אחרים על פניו באסיפה הכללית הבאה של החברה - דבר אשר יהווה למעשה הדחה של גרופמן.

מנגד, גרופמן ויתר חברי הדירקטוריון, שניצבים יחד עם היו"ר, יצאו נגד רחמני בטענה כי פעל באמצעים פסולים על מנת להשפיע על התנהלות הקבוצה בניגוד להוראות.

רחמני כותב עוד כי "לא נותר לי, כמי שמחזיק, בכ-67% מהון המניות של החברה, אלא לפנות אליכם .. בבקשה לזמן, ללא דיחוי, אסיפה מיוחדת של בעלי מניות החברה. על פי הצעתי מרבית חברי הדירקטוריון יהיו דירקטורים חדשים כאשר שלושה דירקטורים (ובכללם הדירקטורים החיצונים) ימשיכו בכהונתם. בכך אני מבקש להביא הן להזרמת דם חדש לדירקטוריון החברה והן לשמור את הניסיון שנצבר בדירקטוריון הקיים. עוד אוסיף כי המלצתי לדירקטוריון החדש היא למנות את מר אהרון פוגל, נוכח כישוריו ונסיונו, כיו"ר הדירקטוריון של החברה".

מלבד החלפתו של גרופמן בפוגל, מבקש רחמני להדיח את דינה האן מהדירקטוריון ולמנות גם את יורם שי, יניב פגוט, אסתר דלל ואמיר לוי כדירקטורים.