ברק עילם מנכ"ל נייס מתברג למקום השני ברשימת שיאני השכר בחברות הבורסאיות

מנכ"ל חברת הטכנולוגיה נייס קיבל ב-2018 שכר בעלות של 10.4 מיליון דולר • שכר זה מציב את עילם ברשימת שיאני השכר של החברות הציבוריות, אחרי המנכ"ל לשעבר של פריגו, אובה רורהוף, ולפני מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל • עילם מנהל את נייס חמש שנים, ובתקופה זו הסתכמה עלות שכרו בכ-30.3 מיליון דולר

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: CRC Media
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: CRC Media

מנכ"ל חברת הטכנולוגיה נייס, ברק עילם, קיבל בשנת 2018 שכר בעלות של 10.4 מיליון דולר (כ-37.5 מיליון שקל) - נתון שמכניס אותו למקום השני ברשימת שיאני השכר של החברות הציבוריות בבורסת תל אביב בשנה זו - אחרי המנכ"ל לשעבר של פריגו, אובה רורהוף, ולפני מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל.

עלות השכר של עילם בנייס  הורכבה משכר בסיס שנתי בסך 922 אלף דולר ובונוס בגובה כ-1.4 מיליון דולר, כאשר רוב עלות השכר (77.5%) מגיעה מהתגמול ההוני שלו: כ-5.5 מיליון דולר שהוכרו בגין תגמול מנייתי שניתן לו ב-2018, וכ-2.6 מיליון דולר בגין תגמול מנייתי שניתן בשנים קודמות.

נייס מספקת פתרונות עבור ניהול קשרי לקוחות וסיכונים. עילם מנהל את נייס זה חמש שנים, ובתקופה זו הסתכמה עלות שכרו בכ-30.3 מיליון דולר (כ-108 מיליון שקל). במהלך התקופה הוביל עילם מספר מהלכים אסטרטגיים ששינו את פני החברה, שמתמקדת כיום בשוק האזרחי והעמיקה את פעילותה בשוק מחשוב הענן, שהפך למנוע הצמיחה שלה.

נייס ביצעה בתקופה זו כמה רכישות, שהגדולה ביניהן הייתה InContact שנרכשה ב-2016 תמורת 940 דולר, ובמקביל מכרה את הפעילות הביטחונית שלה בשתי עסקאות תמורת מעל 200 מיליון דולר. בתקופה זו עלתה מניית נייס  בכ-185% וכיום נסחרת החברה בשווי 7.6 מיליארד דולר בנאסד"ק ובת"א. 

מלבד עילם, בעלי עלות השכר הגבוהה בנייס הם פול ג'רמן שמנהל את InContact, עם עלות שכר של 4 מיליון דולר; ירון הרץ, נשיא נייס ביבשת אמריקה, וג'וזף פריסיה, מנכ"ל החברה הבת אקטימייז, עם 2.3 מיליון דולר כל אחד, וסמנכ"לית הכספים בת' גספיץ' עם 2.1 מיליון דולר.