בעלי המניות של אטיוניטי אישרו מכירתה ל-Qlik האמריקאית תמורת 560 מיליון דולר

אטיוניטי מכפר-סבא, המנוהלת ע"י שמעון אלון, מספקת פתרונות לגישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים • הרוכשת, Qlik, נמצאת בבעלות קרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo, ויש לה גם זיקה היסטורית לישראל

שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי / צילום: איל יצהר
שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי / צילום: איל יצהר

אסיפת בעלי המניות של חברת התוכנה אטיוניטי  אישרה ברוב גדול את מכירת החברה ל-Qlik תמורת 560 מיליון דולר. 93% מבעלי המניות שהשתתפו באסיפה הצביעו בעד ההצעה. אטיוניטי מציינת כי כעת התקבלו כל האישורים הנדרשים להשלמת העסקה, והיא תושלם בחודש מאי.

אטיוניטי מכפר-סבא, המנוהלת על-ידי שמעון אלון, מספקת פתרונות לגישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים. החברה הודיעה בפברואר על מכירתה לקליק, בעסקת מזומן במחיר של 23.5 דולר למניה, פרמיה של 17.9% על מחיר המניה בעת הדיווח על העסקה, אם כי מעט נמוך מהשיא אליו הגיעה המניה בתחילת השנה הנוכחית. חברת הייעוץ לגופים המוסדיים ISS המליצה ללקוחותיה לתמוך בהצעה למכירת החברה בדוח שפרסמה לפני מספר שבועות. בדוח נכתב כי דירקטוריון אטיוניטי ניהל מגעים נמרצים לצורך מיקסום המחיר בהצעה, וכי העובדה שמדובר בעסקת מזומן מספקת לבעלי המניות רמת ודאות גבוהה.

הרוכשת, קליק, נמצאת בבעלות קרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo, ויש לה גם זיקה היסטורית לישראל - אחת המשקיעות הראשונות בה, בשנות ה-90, הייתה קרן ההון סיכון JVP של אראל מרגלית. לימים הונפקה החברה בנאסד"ק ו-JVP מימשה את החזקתה ברווח ניכר. המגעים בין קליק לבין אטיוניטי החלו זמן רב לפני חתימת העסקה. הצעתה הראשונה הייתה במחיר של 8.75 דולר למניה, אך הזינוק במניית אטיוניטי לאורך התקופה הובילה להעלאת מחיר ההצעה של קליק. במהלך המגעים פנה ג'יי.פי מורגן, כנציג החברה, לגורמים נוספים שהיו עשויים להתעניין ברכישתה, ומספר גופים אכן התעניינו בה, כולל חברות מובילות בשוק מחשוב הענן, אלא שבסיום התהליך נותרה רק קליק.

בלי מוסדיים ישראלים

בעלי המניות הגדולים באטיוניטי הם המנכ"ל אלון (6.4%), וגופים מוסדיים אמריקאים, כאשר בין 20 בעלי המניות הגדולים בה לא נמצא אף גוף מוסדי ישראלי.

בראיון ל"גלובס" לאחר המכירה הדגיש אלון כי לא מדובר רק ברכישת הטכנולוגיה: "הם לא לוקחים את הטכנולוגיה של אטיוניטי ואומרים 'חבר'ה, תודה רבה'. הם רואים בנו חברה פנומנלית, עם צמיחה מדהימה, חברה שעברה למודל עסקי של מכירת רישיונות לתקופות קצרות ויש לה הכנסות חוזרות. הם אומרים 'יש משהו בחברה הזאת שאנחנו חייבים ללמוד. הם קונים טכנולוגיה, אבל גם מתחברים אלינו כדי שיחד נזוז יותר מהר".