נתניהו: "ב-1992 הביאו את רבין, שהיה יותר ימינה מכהנא"

בנימין נתניהו העלה היום קטע וידאו בשידור לייב בפייסבוק, שבו הפציר במצביעי הליכוד לצאת ולהצביע - אחרת הם "יקבלו אסון" • שמעון שבס: "שוב המסית הלאומי ממשיך. אני מתבייש להיות אזרח במדינה שהוא ראש הממשלה"

בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף
בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום (ב') קטע וידאו בשידור לייב בפייסבוק ואמר בו לבוחרי הימין כי הם חייבים לצאת ולהצביע לליכוד, כיוון שאסור לחזור על טעויות העבר משנת 1992 כאשר "הביאו גם אז גנרל, עם זכויות, רבין, דיבר יותר ימינה מכהנא. בן-גביר, כן? (אמר נתניהו כשהוא מתכוון להשוואה הנוכחית בין גביר כממשיכו של כהנא - ט"ש) ... והקים ממשלת שמאל שעשתה את אוסלו ואתם יודעים בדיוק מה זה עשה. הביאו את הרוצחים הכי שפלים לארץ, הכניסו אותם לארץ וקיבלנו אסון. ב-1999 חזרו על אותו הדבר בדיוק, הביאו גנרל אחר, ברק, וקיבלנו את אסון האינתיפאדה עם למעלה מ-1,000 נרצחים....".

שמעון שבס, מי שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת ראש הממשלה רבין, פרסם הערב תגובה לסרטון "רבין היה יותר ימינה מכהנא". לדברי שבס, "שוב המסית הלאומי ממשיך. לא הספיק לו בכיכר ציון, בלהקה האלימה שפשטה בכל יום שישי בצמתי הארץ, בשימוש במדי SS, בלצעוד בצומת רעננה מאחורי ארון קבורה. מסית, מדיח שפעל גם מאחורי גבו של ראש הממשלה שמיר, נתן ליגיטימציה לאלימות רחוב נוראית, נבחר על דמו של ראש ממשלה שנרצח. ועכשיו, ביום האחרון של הבחירות, מבלי לעסוק בפשעיו, ובכתבי האישום שלו, הוא מוציא סרטון שבו הוא מציג את רבין, ימינה מכהנא. כמי שפגע במדינת ישראל. איש שכולו ארץ ישראל ומדינת ישראל, איש מדהים שנרצח על קדושת השם, הרבה בגלל ההסתה. איזו בושה, איזו יוהרה, איזה טירוף. אני מתבייש להיות אזרח במדינה שהוא ראש הממשלה".