אפיטומי גייסה 8 מיליון דולר להשלמת פיתוח גלולה מתנפחת להרזיה

החברה מפתחת הנבלעת של החברה לטיפול בהשמנה, סוכרת ומחלות מטבוליות נוספות

כדורי דיאטה / צילום: Shutterstock
כדורי דיאטה / צילום: Shutterstock

חברת אפיטומי (Epitomee, לשעבר טוליפ), הודיעה על השלמת גיוס נוסף של 8 מיליון דולר, לפיתוח הגלולה הנבלעת של החברה לטיפול בהשמנה, סוכרת ומחלות מטבוליות נוספות.

את הסבב הובילה קרן XT של האחים עופר, והשתתפו בו שמעון אקהויז (אחד המשקיעים הראשונים בחברה), הקרן הרפואית של המיליארדר וינסנט צ'ינגוויז, ומשקיעים קיימים נוספים.

אפיטומי פיתחה מוצר שנראה כגלולה בעת בליעתו, והוא נתפח בקיבה לפיגום תלת ממני הנלחץ בעדינות כלפי דפנות הקיבה, וכך מעורר תחושה של שובע בקיבה. המוצר מתפרק תוך כמה שעות, ומסולק מן הגוף במלואו. ניתן להשתמש בגלולה לבדה, או להוסיף לה תרופות או תוספי תזונה בשחרור מבוקר.

לאחרונה השלימה החברה ניסוי ב 74 חולים בישראל, והחברה מדווחת כי התוצאות היו טובות מבחינת ירידה במשקל, ירידה בלחץ הדן וירידה ברמות הסוכר אצל החולים הקדם סוכרתיים. לא נצפו בעיות בטיחות.

בניסוי נוסף הראתה החברה שהמוצר מאריך את זמן התרוקנות הקיבה. החברה ערכה לאחרונה סידרת דיונים עם ה-FDA, שבה הוסכם שהמוצר המיועד לטיפול בהשמנת יתר יוכל להירשם לאישור במסלול 510k בקטגוריהClass II - מסלול מקל מבחינת גודל ומשך הניסויים הקליניים הדרושים, לעומת מסלול ה-PMA, המיועד לרוב למוצרים מושתלים או כאלה הבאים במגע ממושך עם הגוף, והוא הניסוי שנרשם עד כה למוצרים ששוהים בקיבה. מוצר זה מתפרק בקיבה לאחר שמונה שעות, ומיועד לשימוש פעמיים ביום כדי ליצור תחושה של שובע לאורך כמעט כל היממה.

אפיטומי עברה כמה גלגולים שכללו שינויים בהנהלה ובטכנולוגיה, אם כי הרעיון הבסיסי העומד בבסיס המוצר לא השתנה. היום מוביל את החברה ד"ר דן השמשוני, פיזיקאי, המייסד והמנכ"ל לשעבר של דיון מדיקל דיווסיס, שפיתחה מוצרים לשיפור הדיוק בניתוחי הסרת גידולים סרטניים בשד. בעבר שימש כמדען הראשי של חברת x-technologies אשר גב בה השקיעה גם קרן ההון סיכון XT שהובילה את הסיבוב הנוכחי.x-technologies נמכרה לחברת גיידנט האמריקאית (היום חלק מבוסטון סיינטיפיק) ב-2003, תמורת

עידן עפר, מסר בעקבות ההשקעה כי: "אפיטומי מייצגת את השילוב המתאים בין טכנולוגיה ייחודית שעשויה להביא לשינוי אמיתי בתחום קליני חשוב ובשוק גדול, ולבין הנהלה מוצלחת ומנוסה. השקעה זו מתאימה היטב לאסטרטגיית הקרן."

"הגישה של אפיטומי חדשה לגמרי לתחום המטבולי", מסר ד"ר שמעון אקהוייז, מייסד משותף ויו"ר הדירקטוריון של החברה. "זהו מוצר פשוט לשימוש שאינו דורש התערבות רופא, והינו בעל פרופיל בטיחות מצוין, ואלה הופכים את המוצר לכלי אולטימטיבי במגפת ההשמנה העולמית."

ד"ר דן השמשוני מסר בהודעה לעיתונות כי סבב הגיוס הנוכחי צפוי לאפשר לחברה לצאת לניסוי בארה"ב. "ההסכמות האחרונות עם ה-FDA יאפשרו לנו שילוב הייחודי בין מודל עסקי של תרופה למסלול רגולטורי של מכשור רפואי".